Forum Tawerny Four Ways

Mount&Blade - Modyfikacje => Modding => Wątek zaczęty przez: Daedalus w Grudzień 30, 2008, 12:39:27

Tytuł: Baza zdarzeń losowych
Wiadomość wysłana przez: Daedalus w Grudzień 30, 2008, 12:39:27
W jednym z modów natknąłem się na świetny pomysł losowych zdarzeń. Coś takiego nie byłoby trudne do zaimplementowania, a znacznie urozmaicałoby rozgrywkę i byłoby małym powiewem świeżości.

Mały przykład bardzo prostego zdarzenia losowego (zaczerpnięty z moda Sword of Damocles), które ma szansę zaistnieć, gdy gracz ma powyżej 20 punktów reputacji:

Cytuj
"Bard ułożył pieśń o twoich szlachetnych czynach.",
      ("wybór_1",[],"Wspaniale!",
                                REPUTACJA +5
      ("wybór_2",[],"Nagródźcie go 200 denarami. Niech jego pieśń będzie śpiewana w całej krainie.",
                                  REPUTACJA +20 ZŁOTO -200
      ("wybór_3",[],"Szlachetne czyny? Pieśń? Przynieść mi głowę tego głupca!",
                                  HONOR -15

Oczywiście nie wszystkie zdarzenia muszą mieć tego typu formę. Nie wszystkie muszą być aż tak banalnie proste i niespomplikowane.


Ciekaw więc jestem jakie Wy macie pomysły na takie losowe zdarzenia. Tutaj możecie opisywać Wasze koncepty, jednak liczcie się z tym, że co ciekawsze mogą zostać wykorzystane i wprowadzone do gry. ;)

Najlepiej, jeśli będziecie się trzymać formatu:


- Generalny opis zdarzenia
- Wybory dostępne graczowi
- Konsekwencje poszczególnych wyborów
- Warunki, jakie muszą zostać spełnione, by zdarzenie mogło nastąpić i ewentualnie zwiększające porawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia (niekonieczne)


Jednak nie zawsze musi to mieć taką formę i można dać się ponieść fantazji (w granicach rozsądku i możliwości gry, oczywiście).

Krótkie, jednozdaniowe i offtopowe posty będą bez zbędnych ceregieli kasowane!


Oryginalny wątek na forum Taleworlds i przykładowe pomysły: http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,53646
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Kolba w Grudzień 30, 2008, 13:21:47
"Podróżujesz wraz ze swoją drużyną przez zasypane śniegiem góry. Docierasz do przełęczy i nagle słyszysz dziwny ruch w śniegu. W jednej chwili z zasp wynurzają się dziesiątki ludzi i zastępują ci drogę. Wyglądają na zwykłych rabusi lub zbójców. Z grupy występuje wysoki mężczyzna o ciemnych włosach i zimnym głosem zwraca się do ciebie:"

<Ha, ha, ha! Patrzcie jacy tchórze nadciągają! Dawaj wszystkie kosztowności, albo utniemy wam łby!>

     ("wybór_1",[],"Nie przejdziesz, łachudro! Rozerwać ich na strzępy, towarzysze!", "konsekwencja_1",
                                REPUTACJA +5
      ("wybór_2",[],"Dobrze, oto 300 denarów. Ale zostawcie nas w spokoju!", "konsekwencja_2",
                                  HONOR -15 ZŁOTO -300 MORALE W DRUŻYNIE -10
      ("wybór_3",[],"Wyzywam cię na pojedynek! Broń się!", "konsekwencja_3",
                                  HONOR +15 REPUTACJA+5

Konsekwencja 1 - następuje walka.
Konsekwencja 2 - bandyci odchodzą. Bohaterowie, których mamy w drużynie mówią, że gracz jest tchórzem. Spada morale.
Konsekwencja 3 - następuje pojedynek 1vs1 z wodzem bandytów. Jeśli wygra bandyta - dostajemy się w niewolę, jeśli gracz - bandyci uciekają.
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Gedus w Grudzień 30, 2008, 13:23:44
To ja zarzucam moją propozycję..
Cytuj
"Natknąłeś się na kilku banitów nękających piękną Damę.."
 ("wybór_1",[],"Ratujesz Damę..", I tu mogła by się rozpocząć walka z 2 lub 3 banitami (grunt żeby nie uczestniczyła w tym armia)
                                REPUTACJA +25
      ("wybór_2",[],"Rzucasz Hultajom złoto w zamian za zostawienie kobiety. ",
                                  REPUTACJA +20 ZŁOTO -350
      ("wybór_3",[],"Przejeżdżasz obok, udając że nic nie widzisz.",
                                  REPUTACJA -10 HONOR -5

Cytuj
"Podróżujesz wraz ze swoją drużyną przez zasypane śniegiem góry. Docierasz do przełęczy i nagle słyszysz dziwny ruch w śniegu. W jednej chwili z zasp wynurzają się dziesiątki ludzi i zastępują ci drogę. Wyglądają na zwykłych rabusi lub zbójców. Z grupy występuje wysoki mężczyzna o ciemnych włosach i zimnym głosem zwraca się do ciebie:"

A jak gracz będzie tymczasem na wybrzeżu albo coś w tym rodzaju? Moim zdaniem powinno to być bardziej uniwersalne.
Wtedy na ratunek przychodzi "party_get_current_terrain" i wszystko gra. ;)

To ja mam jeszcze jedno:
Cytuj
"Spotykasz (Rhodockiego/Swadianiskiego/Vaegirskiego/Khergiskiego/Nordowskiego) Dyplomatę.."
 ("wybór_1",[],"Rozmawiasz o Dyplomacji..",
                                REPUTACJA +5 STOSUNKI Z (Rhodokami/Vaegirami.itd.) +5
      ("wybór_2",[],"Przekupujesz Dyplomatę 3000 denarami..",
                                  HONOR - 20 ZŁOTO -3000 STOSUNKI Z (Rhodokami/Vaegirami.itd.) +25
      ("wybór_3",[],"Podrzynasz mu gardło..",
                                  REPUTACJA -10  HONOR -5 STOSUNKI Z (Rhodokami/Vaegirami.itd.) -20
("wybór_4",[],"Przejeżdżasz obok..",
                                 
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Gedus w Grudzień 30, 2008, 13:42:45
Cytuj
Wtedy na ratunek przychodzi "party_get_current_terrain". ;)
Niby tak ale po terenie górzystym nie można podróżować, a przełęcze mają różne typy terenu. :D
Dobra już się nie czepiam ;)

Punkt dla Ciebie. ;) Jednak dałoby pomysł delikatnie przerobić i zamiast przełęcz górskich dać coś bardziej uniwersalnego (np. po prostu ośnieżona kraina, step etc.) i będzie git.
No więc kompromis ;)
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Tario w Grudzień 30, 2008, 14:43:33
Wszystko fajnie tylko czemu tracimy aż tak dużo honoru i tak ciężko go zdobyć ,chociaż może to i dobrze.

Podczas pobytu w mieście widzimy jak jakiś bandyta zabiera kupcowi jego towary.
  1
Gonimy bandytę w mieście, (ucieka przed nami) musimy go dogonić zanim wyjdzie i zabić. reputacja +8 ,stosunki z miastem + 3złoto + 250.
2 Pomagamy bandycie rep - 15honor - 3Złoto + 1500
3Nic nas to nie obchodzi (ignorujemy) Reputacja + 0 ,honor+0 ,złoto +0 ,stosunki z miastem +0
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Józef Sztacheta w Grudzień 30, 2008, 15:35:00
A ja mam zastrzeżenia do waszych negatywnych odpowiedzi. Np:
Cytuj
("wybór_3",[],"Szlachetne czyny? Pieśń? Przynieść mi głowę tego głupca!",
                                  HONOR -15
Cytuj
      ("wybór_3",[],"Podrzynasz mu gardło..",
                                  REPUTACJA -10 HONOR -5 STOSUNKI Z (Rhodokami/Vaegirami.itd.) -20

Chodzi mi o to, żeby dało się kierować "złą postacią", i żeby negatywne wybory dawały również jakieś korzyści, jak to jest w dobrych grach RPG. W drugim przypadku mamy tez błąd logiczny, ponieważ za poderżniecie gardła dyplomacie tracimy reputacje (czyli rozgłos) a wszak o takim zabójstwie sporo się gada i plotkuje, wiec nie możliwe żeby przeszło to niezauważenie, a tym bardziej obniżyło naszą "sławę". W dodatku traci się dobre stosunki z jednym królestwem bez poprawy stosunków u innego.

Ogólnie brakuje mi tu też antagonistycznej cechy dla Honoru, a mianowicie "współczynnika strachu", czy jakby to powiedziec "zgroza".
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Gedus w Grudzień 30, 2008, 16:04:34
Cytuj
reputacje (czyli rozgłos)
Według mnie to już zależy od punktu widzenia. Jeżeli przyjąć że reputacja = rozgłos to takie propozycje są na miejscu a jeżeli przyjmiemy reputacje jako dobre imię, opinie, to raczej lud wiwatować na nasz widok nie będzie ;)
Chociaż rzeczywiście fajnie byłoby zagrać złym charakterem.
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: dagoth w Grudzień 30, 2008, 19:37:49
Przechadzając się po ulicach miasta słyszysz jakiegoś mężczyznę który prosi o to abyś do niego podszedł (głos dobiega np. z wozu z sianem) po krótkiej rozmowie okazuje się że mężczyzna jest np. Swadiańskim szpiegiem (akcja dzieję się np. w Vaegirskim mieście) prosi Cię o to abyś pomógł mu wydostać się z miasta. Chodziło by oczywiście o to aby zabić paru strażników.
a)Zgadzasz się pomóc szpiegowi i zabijasz strażników (+do relacji z szpiegiem, +do relacji z daną frakcją z której jest szpieg np. +20, -10 do honoru)
b)Zgadzasz się pomóc szpiegowi, ale go okłamujesz i zdradzasz jego obecność strażnikom przez co szpieg zostaje zabity (+5 do relacji z miastem, +20 do relacji z frakcją którą szpiegował, +10 do reputacji, -10 do honoru)
c)Nie pomagasz mu i odchodzisz olewając całą sprawę nawet nikomu o tym nie mówiąc (żadnych konsekwencji)

EDIT:
No dobra może punkt a jest trochę krwawy:). Szczerze mówiąc nie wiedziałem że można zrobić czegoś takiego jak podpalenie budynku. Oczywiście widziałem że podczas ataku na miasto niektóre budynki płoną ale nie wiedziałem że można samemu je podpalić. Jestem tym faktem mile zaskoczony. No fakt rzeczywiście nie pomyślałem o tym aby odjąć relację z miastem.
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Kolba w Grudzień 30, 2008, 21:17:35
Quest dagotha nie do końca mi się podoba. Po pierwsze, dlaczego akurat gracz musi zabić strażników? Nie może ich zmylić, przekupić? Ja bym np. dał możliwość podpalenia jednego z budynków (łatwo zrobić, wystarczy uaktywnić particle system jakim jest ogień, w odpowiednim momencie) i strażnicy lecą gasić ogień. Wtedy szpieg bez problemu wychodzi z miasta. Można dać utrudnienie - np. szansę, że strażnicy wcale nie będą się parali gaszeniem pożaru - zawołają innych strażników i nici z wydostania się z miasta.

Cytuj
a)Zgadzasz się pomóc szpiegowi i zabijasz strażników (+do relacji z szpiegiem, +do relacji z daną frakcją z której jest szpieg np. +20, -10 do honoru)

Zaraz, zaraz - a czy sprawa zabicia strażników ujdzie w tłoku graczowi? Czy mieszkańcy nadal będą zwracać się do niego przyjaźnie? Trzeba odjąć relacje z miastem.

Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: slimak78 w Styczeń 03, 2009, 01:26:40
Wszystkie propozycje są takie bardzo... bohaterskie, wręcz epickie. Może tak coś... innego? zabawnego? Ja od siebie mam coś takiego, tylko Deadelusie - nie jestem pewien czy możesz zrobić rozróżnienie w konsekwencjach między ogłuszeniem a zabiciem? Ale do rzeczy:

Wstęp: Wędrując bezdrożami znikąd pojawia się samotna postać, okazuje się, że to miejscowy wariat. Po chwili mówi do Ciebie.

(tutaj okno dialogowe, postać wariata)

" Eryku! To ty mi ukradłeś krowę! Stań do pojedynku, Eryku!"

Kwestia 1] Tak, tak, to byłem ja, ale oddam Ci pieniądze za nią...
                             (-200 denarów, +1 honor)
            2] Szykuj się! (walka i tu pojada się tryb warunkowy)
                   a) przegrasz
                             (-300 denarów, - 10 morale)
                   b) zabijesz wariata
                             (+50 denarów, - 5 honor)
                   c) ogłuszysz wariata po czym zostawiasz go na polu. Gdy się budzi Ciebie już nie ma
                             (+50 denarów, +3 honoru)
             3] Nie jestem Erykiem i to nie ja ukradłem ci krowę.
                             (brak konsekwencji)

Ekwipunek wariata: Tunic, Hide Boots, Axe

Dosyć skomplikowałem chyba. No ale nic :-)

Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Credo w Styczeń 04, 2009, 12:17:48
Przechodząc przez miasto Reyvadin/Praven/Sargoth/Tulga/Jelkala spotykasz biegnącego po mieście Króla Yarogleka/Króla Harlausa/Króla Ragnara/Sanjar Khana/Króla Gravetha. Poznając Cię po Twoich wielkich, wygranych bitwach podbiega do Ciebie i mówi:
- Witam Cię, mężny podróżniku. Nazywam się [nazwa króla], pewnie znasz mnie po pieśniach bardów. Również odniosłem wiele zwycięstw. Jestem zajęty dyplomacją i wieloma sprawami - uwierz, nawet nie mam czasu dla swojego królestwa, żeby głosić przemowy! Mam pewien problem i tylko Ty możesz mi w nim pomóc. Zamierzam wyjść za pewną niewiastę, jednak co na to wasale? Wiesz przecież, że wybranka króla musi mieć królewskie korzenie, a to tylko biedna dziewica. Więc proszę Cię, czy możesz przekonać przynajmniej 3 lordów mojego państwa, aby zgodzili się na ślub? Oni załatwią resztę.
No więc jak?

a) Pomogę Ci drogi królu, poświęcę swój czas na przekonanie Twoich wasali.
+10 relacji z królem
b) Co z tego będę miał? Zrobię to, jeśli dasz mi złoto!
ad.1 Dobrze, dam Ci tyle złota, abyś mógł zapłacić swoim wojakom wysoki żółd.
+2000 denarów
c) Nie mam czasu na to, nie obchodzi mnie to, że dla Ciebie to ważne.
-10 relacji z królem
d) Przepraszam Cię królu, ale właśnie idę na wyprawę wojenną...
nic

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Miziol w Styczeń 04, 2009, 14:04:46
Proponuje by zrobić to tak:
Nie przechodząc przez miasto bo mało który gracz spaceruj po mieście, gdy będziemy rozmawiać z królem to włączy się opcja dialogowa którą możemy wybrać. Wtedy Król mówi nam o swoich zmartwieniach itd.

a) tak jak napisał Credo
b) Co z tego będę miał? Zrobię to jeśli dasz mi złoto [Relacje z Królem]
c) Zrobię to jeśli podarujesz mi najlepszego konia [Perswazja]
d) tak jak napisał Credo
e) Przykro mi królu, ale obawiam się że nie dam rady.

Chodzi mi o to żeby na rozmowę miały wpływ umiejętności Gracza takie jak Perswazja, Stosunki z frakcją/postacią, wtedy jest odrobinkę ciekawiej.

Pomysł Credo był tylko przykładem, w każdym przypadkowym zdarzeniu można by coś takiego wykorzystać.
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Credo w Styczeń 04, 2009, 14:44:12
Po prostu podczas wybrania opcji, np. targowisko przenosi Cię do miasta, tak jakby bandyci Cię atakowali w nocy. Widzisz na ulicach króla i tak dalej. ;)
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Torto w Styczeń 04, 2009, 15:22:25
Też mam pomysł.

Wymagania: Musisz być sam (bez żadnego wojska)
Spotykasz karawanę którą atakują leśni bandyci.

1.Pomagasz karawanie obronić się przez bandytami
Jeśli wygracie
100 denarów,2 suszone mięsa,naczynia z olejem, 2 + reputacji do państwa z krórego pochodzi karawana,2+reputacji
Jeśli przegracie
Dostajesz się do niewoli bandytów

2.Pomagasz bandytom pokonać strażników karawany.
Jeśli wygracie
-5 reputacji,dostajesz się do niewoli bandytów,2- reputacji do państwa z którego pochodzi karawana
Jeśli przegracie
Dostajesz się do niewoli karawany

3.Ignorujesz walkę omijając ją szerokim łukiem
Nic nie dostajesz.

4.Wyzywasz na 1 vs 1 przywódcę bandytów
Jeśli wygrasz
200+ denarów,5 honor,5 reputacji
Jeśli przegrasz
Dostajesz się do niewoli bandytów,5 - honor

5.Pomagasz karawanie ostrzeliwując bandytów z broni dystansowej z jakiejś górki.
Jeśli przegracie
Masz szansę uciec od bandytów
Jeśli wygracie
Dostajesz 5 reputacji
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Kolba w Styczeń 04, 2009, 15:38:57
Wszysto było by ładnie gdyby nie fakt, że dostajemy się do niewoli pomagając bandytom (w dodatku zwyciężając bitwę). Jak już było tu mówione - dlaczego nie dostajemy nagród za uczynki, które w świetle prawa uważane są za naganne i podlegają karze?
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Torto w Styczeń 04, 2009, 15:40:46
Chodziło mi o to że gdy wygramy walkę z bandytami u boku to oni nas zdradzają i biorą nas do niewoli
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Gimper w Styczeń 12, 2009, 16:33:31
Dorzucę co nieco od siebie:

Warunek: Jedziesz w lesie, lub nieopodal
Wiadomość: "Z pomiędzy drzew nagle wyskakuje niedźwiedź, który najwyraźniej nie jadł dzisiaj śniadania, co robisz?
- ODP1 - "Dajcie mu część naszych zapasów"
--- Tracimy część żywności, jeżeli jej nie mamy opcja jest nieaktywna ---
- ODP2 - "Zabijcie go!
--- Niedźwiedź zostaje zabity ale ginie 2 losowych żołnierzy z naszej drużyny, morale -5 ---
- ODP3 - "Zignorować go."
--- Niedźwiedź porywa jednego z naszych żołnierzy i znika w lesie, morale -10 ---
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Merker w Styczeń 12, 2009, 16:55:29
Trochę mi się nie podoba ten quest, a szczególnie to:

- ODP2 - "Zabijcie go!
--- Niedźwiedź zostaje zabity ale ginie 2 losowych żołnierzy z naszej drużyny, morale -5 ---

Czemu zaraz giną? Powinno być losowo, że albo wygrywają, jeśli jest dosyć silne wojsko (np. weteran), albo przegrywają. Jak wygrają to można dać graczowi 3 kawały wołowiny, z miśka :P. Wg mnie lepsze byłoby:
Cytuj
Warunek: Jedziesz w lesie, lub nieopodal
Wiadomość ""Z pomiędzy drzew nagle wyskakuje niedźwiedź, który najwyraźniej nie jadł dzisiaj śniadania, co robisz?"
- ODP1 - "Dajcie mu część naszych zapasów."
--- Tracimy część żywności, jeżeli jej nie mamy opcja jest nieaktywna ---
- ODP2 - "Zabijcie go!"
--- Jeśli jest dosyć silne wojsko, gracz wygrywa i otrzymuje 3 kawałki wołowiny (morale +5), jeśli natomiast ma np. rekrutów, przegrywa i ginie 1-6 losowych żołnierzy (morale -15, być może repka +5).
- ODP3 - "Zignorować go."
--- Jeśli nasza postać lub bohater z naszej armii ma 2-3 lvl spostrzegania, zdoła zauważyć, że misiek przygotowuje się do ataku.
Wtedy: Ad. 1 - "Daj rozkaz do wystrzeliwania bełtów i strzał." Jeśli ma łuczników, wygrywa i dostaje kawały wołowiny (morale +10), jeśli nie, opcja jest nieaktywna.
Ad. 2 - "Uciekaj." Losowo, jeśli uda się, nic się nie dzieje, a gra wraca na mapę. Jeśli nie, znowu ginie 1-6 losowych żołnierzy a morale -5.
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Gedus w Styczeń 12, 2009, 16:59:51
Cytuj
i otrzymuje 3 kawałki wołowiny (morale +5),
To z tego niedźwiedzia musi być kawał byka ;D
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Pepesi w Styczeń 19, 2009, 14:11:51
"Podróżujesz i nagle spostrzegasz popsuty wóz karawany. Podjeżdżasz bliżej i zauważasz że odpadło koło. Jego właściciel nie daje rady tego naprawić:"
(wybór 1: "Pomagasz założyć koło",)
REPUTACJA + 1 ZŁOTO + 500
(wybór 2: "Niszczysz doszczętnie wóz i zabierasz wszytko co jest kosztowne",)
HONOR - 5 ZŁOTO + 1000 i losowe rzeczy z karawany
(wybór 3: "Naprawiasz wóz, ale nie przyjmujesz złota",)
HONOR +5 REPUTACJA + 15
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Mat Berserker w Styczeń 19, 2009, 14:25:36
W opcji 2 powinno być o wiele więcej złota. Tak żeby opłacało się być też tym złym.
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: okreka08 w Styczeń 25, 2009, 21:24:51
Może tak :
- Generalny opis zdarzenia:

 lord A mówi że chce się pozbyć  lorda B ze swojego państwa. Opowiada nam o swoim kuzynie który jest do niego podobny i żeby zajął miejsce lorda B. Zleceniodawca dodaje ,że ten   kuzyn  mieszka w wiosce xx, mamy przywieść głowę  lorda B w zamian za 2000denarów

- Wybory dostępne graczowi:

zabijamy sobowtóra nie lorda B -15 honoru +2000 denarów i dajemy jego łeb
wyzywamy lorda B jak wygramy to dostajemy jego ekwipunek i 2000 denarów(lordem jest teraz kuzyn choć nawet mógł by nim dalej być lord B skoro wygląda tak samo)
jak przegramy z nim to -1000 denarów i -3honor
mówimy lordowi B o sytuacji i knujemy przeciw lordowi A tez pojedynek ale z lordem A
jak wygramy +2honor 1500denarów -5 relacje z lordem A
jak przegramy to i tak  +2 honoru za chęci ale zostajemy pojmani przez lorda A


Zadanie dostajemy jak zwykłego questa od lorda, możesz ustawić że im więcej renomy tym częściej.

Może się przyda propozycja a jak nie to się nie obrażę ;D.
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Marat w Styczeń 27, 2009, 18:25:54

4.Wyzywasz na 1 vs 1 przywódcę bandytów
Jeśli wygrasz
200+ denarów,5 honor,5 reputacji
Jeśli przegrasz
Dostajesz się do niewoli bandytów,5 - honor


Czemu przegranie w honorowej walce ( bo 1 na 1) obniża honor?
Powinno dodać honor a odjąć coś innego np. tracisz połowę swojego złota
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Elas w Luty 13, 2009, 22:21:53
A ja bym cuś takiego

"Podróżując w samotności i rozmyślając nad sensem istnienia zauważyłeś rannego rycerza. Podszedłeś do niego, a ten prosił Cię o pomoc. Widać było, że był śmiertelnie ranny."
(wybór 1: "Leczysz go",)
[Jeżeli nie ma pierwszej pomocy na 3 i chirurgi na 2 nie możliwe]
REPUTACJA + 2 HONOR + 2 Swadiański rycerz dołącza do drużyny
(wybór 2: "Dobij go, by ulżyć jego cierpieniom i pochowaj",)
REPUTACJA +1, HONOR +2
(wybór 3: "Zabij go i zabierz ekwipunek",)
HONOR -2, REPUTACJA -5,
Dodanie ekwipunku Swadańskiego rycerza
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Dzumol w Luty 19, 2009, 15:22:43
Wszystkie propozycje są takie bardzo... bohaterskie, wręcz epickie. Może tak coś... innego? zabawnego? Ja od siebie mam coś takiego, tylko Deadelusie - nie jestem pewien czy możesz zrobić rozróżnienie w konsekwencjach między ogłuszeniem a zabiciem? Ale do rzeczy:

Wstęp: Wędrując bezdrożami znikąd pojawia się samotna postać, okazuje się, że to miejscowy wariat. Po chwili mówi do Ciebie.

(tutaj okno dialogowe, postać wariata)

" Eryku! To ty mi ukradłeś krowę! Stań do pojedynku, Eryku!"

Kwestia 1] Tak, tak, to byłem ja, ale oddam Ci pieniądze za nią...
                             (-200 denarów, +1 honor)
            2] Szykuj się! (walka i tu pojada się tryb warunkowy)
                   a) przegrasz
                             (-300 denarów, - 10 morale)
                   b) zabijesz wariata
                             (+50 denarów, - 5 honor)
                   c) ogłuszysz wariata po czym zostawiasz go na polu. Gdy się budzi Ciebie już nie ma
                             (+50 denarów, +3 honoru)
             3] Nie jestem Erykiem i to nie ja ukradłem ci krowę.
                             (brak konsekwencji)

Ekwipunek wariata: Tunic, Hide Boots, Axe

Dosyć skomplikowałem chyba. No ale nic :-)

Pozdrawiam!

Można zrobić coś "podobnego"

Wariat
Eryku! Ty krzywy patyku!

a) Giń głupcze! (5+ do honoru)
b)ignorujesz wariata (-5 do honoru)
c) Przekupujesz wariata by mówił o tobie dobre słowo (-600 denarów, 20 renomy)
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Zawisza Czarny z Garbowa w Luty 22, 2009, 12:00:45
(wybór 1: "Leczysz go",)
[Jeżeli nie ma pierwszej pomocy na 3 i chirurgi na 2 nie możliwe]
REPUTACJA + 2 HONOR + 2 Swadiański rycerz dołącza do drużyny
(wybór 2: "Dobij go, by ulżyć jego cierpieniom i pochowaj",)
REPUTACJA +1, HONOR +2
(wybór 3: "Zabij go i zabierz ekwipunek",)
HONOR -2, REPUTACJA -5,
Dodanie ekwipunku Swadańskiego rycerza

Według mnie powinno być więcej reputacji jak go uleczysz, ponad 5 powiedzmy 6-8
I jeszcze większy minus na honor jak go zabijesz np. 5 Bo jednak to szlachetny rycerz a ty sie zachowasz jak najgorszy zbój.
Tylko mnie dziwi jakie dodanie do ekwipunku rycerza? Jak już to chyba do oddziału.
Mi się jeszcze wydaję, że przy opcji 3 musielibyśmy się zmierzyć z jego oddziałem np. 10 swadiańskich rycerzy z 5 łuczników i 5-10 piechoty


Eryku! Ty krzywy patyku!

Padłem :D
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Tario w Marzec 03, 2009, 07:18:40
Miejscowy kuglarz.

Gdy odwiedzamy zamek(nieważne jaki) widzimy jak jakiś kuglarz się popisuje , rozbolał nas aż brzuch ze śmiechu i podziwu,
ale obecny tutaj władca nie podziela tego co my i zamierza go wykopać.Co robisz?

Wybór 1

Podzielasz zdanie lorda 1-2 do relacji z lordem lub relacje na - za podlizywanie się.


Wybór 2

Zatrudniamy go - 250 denarów + 2 do renomy + 10 do morali oddziału gdy mamy kuglarza w oddziale, Nowa jednostka błazen.

Wybór 3
???????
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Patriko97 w Marzec 03, 2009, 20:03:36
Kiedy idziesz sobie po pustkowiu nagle zauważasz 5-10 bandytów grożących wieśniakom.

a) Pomagasz wieśniakom atakując bandytów ( reputacja +5, honor +10).
- Jak wygrasz bandyci uciekają a ty dostajesz 150 denarów.
- Jak przegrasz trafiasz do niewoli.

b) Pomagasz bandytom (reputacja -10, honor -15, złoto +500).

c) Wyzywasz przywódce bandytów na pojedynek (reputacja +5, honor +5).
-Jak wygrasz bandyci uciekają i dostajesz 150 denarów.
-Jak przegrasz bandyci biorą cię do niewoli.

d) Omijasz ich udając, że ich nie widzisz (reputacja -5, honor -5).
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Tario w Marzec 03, 2009, 20:52:40
Co do
b) czemu tracisz reputacje przecież ją zyskujesz ale w oczach bandytów
d)przecież kto się dowie honor-5 tak ale reputacja?
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Diego w Marzec 03, 2009, 20:55:01
Tylko dla bandytów, bo dla innych jest to zły uczynek.
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Dzumol w Marzec 03, 2009, 21:05:34
Renoma nie powinna spadac bo to co o tobie ludzie wiedzą to wiedzą.
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Świeży w Marzec 07, 2009, 14:56:24
Więc tak. Odpoczywając ze swoimi ludźmi w karczmie(w nocy) widzisz że ktoś zakrada się do Twojego pokoju.
1-wyskakujesz z łóżka łapiąc miecz i błyskawicznie odcinając mu łebXD-nie dodaje nic
2-wyjmujesz miecz i pytasz go kim jest i co tu robi.W odpowiedzi słyszysz że jest nagroda za twoją głowę i w tym momencie następuje walka-reputacja+10 i rzeczy zabójcy
3-leżysz bez ruchu udając że śpisz a gdy nieznajomy nachyla się nad tobą wbijasz mu nóż w gardło i chowasz go pod łóżkiemXD- honor -5 reputacja 0 i relacje z miastem -5
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Brajnerek w Marzec 08, 2009, 09:46:37
Więc tak. Odpoczywając ze swoimi ludźmi w karczmie(w nocy) widzisz że ktoś zakrada się do Twojego pokoju.
1-wyskakujesz z łóżka łapiąc miecz i błyskawicznie odcinając mu łebXD-nie dodaje nic
2-wyjmujesz miecz i pytasz go kim jest i co tu robi.W odpowiedzi słyszysz że jest nagroda za twoją głowę i w tym momencie następuje walka-reputacja+10 i rzeczy zabójcy
3-leżysz bez ruchu udając że śpisz a gdy nieznajomy nachyla się nad tobą wbijasz mu nóż w gardło i chowasz go pod łóżkiemXD- honor -5 reputacja 0 i relacje z miastem -5


Ehh. Czym sie różni wersja 1 od 2 ? Tylko tym, że w wersji 3 on udaje, że śpi no i tym, że pod łóżko go chowa xD..
Ale czemu honor i relacje z miastem są na minusie ? Dlatego ,że sie bronił ?
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Nave731 w Marzec 08, 2009, 11:15:26
Więc tak. Odpoczywając ze swoimi ludźmi w karczmie(w nocy) widzisz że ktoś zakrada się do Twojego pokoju.
1-wyskakujesz z łóżka łapiąc miecz i błyskawicznie odcinając mu łebXD-nie dodaje nic
2-wyjmujesz miecz i pytasz go kim jest i co tu robi.W odpowiedzi słyszysz że jest nagroda za twoją głowę i w tym momencie następuje walka-reputacja+10 i rzeczy zabójcy
3-leżysz bez ruchu udając że śpisz a gdy nieznajomy nachyla się nad tobą wbijasz mu nóż w gardło i chowasz go pod łóżkiemXD- honor -5 reputacja 0 i relacje z miastem -5

W 1 możliwości mogłoby być tak jak jest (ewentualnie można dostać hełm zabójcy)
W 2 możliwości wyjmujesz miecz i następuje rozmowa (opcja przekupienia ,perswazji ,lub walki). Nagroda honor +5 reputacja +10 i pancerz denata.
W 3 możliwości wszystko jest ok poza nagrodą ,którą może być honor -5 reputacja -5 relacje z miastem +2 i ewentualnie nagroda pieniężna (wykonujesz przysługę zabijając tak niebezpiecznego typa :D).
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: pablo_80 w Marzec 08, 2009, 23:06:35
Helm? A który zabójca zakrada się nocą do pokoju w hełmie?;) To już lepiej do wyboru : sztylet, rękawice, zbroję skórzaną czy buty;) Ewentualnie możesz zabrać cały strój zabójcy + konia 'zaparkowanego' pod gospodą.
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Nave731 w Marzec 09, 2009, 13:50:55
Zabójcy raczej nie jeżdżą konną w środku nocy po mieście. Ja będąc takim mordercą konia "zaparkowałbym" w jakiejś uliczce a nie przed gospodą. Jeśli nie hełm to może broń? Fakt ,hełm przeszkadzałby trochę w akcji. (wyobraźcie sobie ,że jesteście nad celem i z głowy zsuwa wam się hełm i z hałasem spada na podłogę...porażka.)
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: gronko10 w Marzec 10, 2009, 18:48:37
Cytuj
"Jadąc napotykasz bandytów nękających biednych chłopów. Co zamierzasz zrobić?",
      ("wybór_1",[],"Mówisz bandytom aby zostawili chłopów i zmierzyli się z tobą",
                                REPUTACJA +5 HONOR +5
      ("wybór_2",[],"Rozkazujesz swojemu wojsku aby rozprawili się z bandytami.",
                                REPUTACJA +5 HONOR +1
      ("wybór_3",[],''Przyłączasz się do bandytów.",
                                  HONOR -10
      ("wybór_4",[],"Przejeżdżasz obok jakby nic się nie wydarzyło.",
                                  HONOR -5

1 wybór Rozpoczyna się walka między tobą a kilkoma bandytami
2 wybór Twoje wojska same rozprawiają się z bandytami
3 wybór Rozpoczyna się walka między tobą a chłopami.Bandyci na czas walki dołączają się do Ciebie.
4 wybór Powracamy do mapy :)
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Patriko97 w Marzec 10, 2009, 19:51:54
Dam jeszcze jedno.

Warunek:Musisz być w lesie.

Idziesz ze swoją drużyną przez las i nagle widzisz spadające drzewo na myśliwego.

a)Krzyczysz do niego żeby uciekał (reputacja +5, Honor +5,złoto +100).

b)odpychasz go(możesz stracić 5-15 pkt życia,reputacja +10,honor +5,złoto +200, jak nie masz atletyki na poziomie 2 opcja niemożliwa).

c)Nie pomagając mu idzesz dalej (honor -5).
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Michaki w Marzec 10, 2009, 20:21:44
To może ja też coś tam

warunek : żaden

Widzisz jak kilku (2-5) bandytów znęca się nad biedną kobietą

a) - Postanawiasz ich nauczyć manier wobec kobiet (walka) (reputacja +10  honor +5)
(Okazuje się, że kobieta umie walczyć i przyłącza się do twojej drużyny jako bohater niezależny(level 2.)(ekwipunku nie podaje bo jak ktos będzie tworzył bohatera imiennego do tej misji to może sobie przecież wymyślić)(Jeżeli nie masz miejsca w oddziale kobieta oddala się, ale daje Ci dodatkowo 500 gold)

b) - Postanawiasz porozmawiać z bandytami aby odstąpili od swoich chaniebnych czynów (Próba perswazji(nieudana oznacza walke) lub przekupstwo)
(W pierwszej opcji(nieważne czy walka czy próba perswazji) dostajemy +10 reputacji 100 gold od kobiety, a w drugiej opcji 100 gold od kobiety)

c) - Przejeżdżasz obok udając, że nic nie widzisz (honor -5 reputacja -5)

d) - Atakujesz i bierzesz do niewoli wrzystkich łącznie z kobietą ( Honor - 10 reputacji -10  +1000gold rzeczy bandytów i kobiety, niewolnicy)(jeżeli nie masz miejsca dla jeńców możesz zabić wszystkich. Nagrody i kary są takie same(rzecz jasna bez niewolników)) 
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Patriko97 w Czerwiec 08, 2009, 13:47:59
Zadam ci takie pytanie. Czy ty zobaczyłeś na datę ostatniego postu bo jak ja zobaczyłem to stwierdziłem, że nikt tu nie pisał od 3 miesięcy, więc wątek upadł, a to oznacza, że zrobiłeś necroposting (czyli odkopałeś stary temat). Coś takiego grozi ostrzeżeniem.

A Twój post to nic innego, jak spam, za który grozi ostrzeżenie... Upominanie zostaw moderacji, zwłaszcza jeśli nie masz nic do dodania w danym temacie.

Tak jak poniżej MW napisał- temat jest cały czas otwarty i się nie zdezaktualizował. Cały czas można tu zamieszczać własne pomysły.

Dobra dobra wiem. Punkt pierwszy: admini i modernatorzy mają zawsze racje.Punkt drugi: Jak nie ma racji to patrz punkt pierwszy. To jeszcze zadam pytanie. Czy te zdarzenia losowe będą w twoim "wspaniałym" modzie?
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: VainV w Czerwiec 08, 2009, 14:19:30
Nie ten temat nie był zamknięty,dobrze ,że dopisał swoje zdarzenie losowe,tylko w punkcie drugim powinna być reputacja zero...
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Patriko97 w Czerwiec 08, 2009, 18:50:28
Nie wiem, ale Daedalus ma swoje sposoby. Jak chcesz wiedzieć to go spytaj.

PS: Serce mi podskoczyło jak zobaczyłem tekst napisany na jasnobrązowo :D
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Kradus w Wrzesień 12, 2009, 16:21:22
Można jeszcze dodawać swoje pomysły? Nie ? niestety/Tak ? Ok więc daje:

(click to show/hide)

(click to show/hide)

(click to show/hide)
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Roland hr. Bretanii w Wrzesień 13, 2009, 14:08:26
Cytuj
("wybór_2",[],"Karzesz im wrócić do domu, gdyż niedaleko są groźni bandyci.",
                                HONOR -2

Dlaczego -2 do honoru? Przecież postąpiłbym honorowo powiadamiając ich o nadciagającym zagrożeniu.
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Dunio w Wrzesień 15, 2009, 15:57:13
To ja też coś dam

Warunek-Mieć jakiegoś lorda w niewoli

Podczas jazdy/odpoczynku zauważasz że wrogi lord zdejmuje kajdany i chce uciec .
(scenka)
TY : A gdzie ty się wybierasz i gdzie twoje kajdany .Myszy zjadły ?!
Lord: Ja Ja Ja... chciałem się odlać
Ty:Kajdany są dość luźne i możesz się odlać w nich ,a w ogóle jak je zdjąłeś ????
Lord:(pada na kolana) błagam nie . Wypuść mnie ,przecież jesteś honorowy .

Wybór 1 :Rozkazujesz założyć doskonałe kajdany połonczone z szyją , rękoma i nogami (-3 do relacji z lordem ) bohater mówi (bm) :Nie ma mowy zakuć go w kajdany dla uciekinierów !!

Wybór 2: Zabijasz lorda (-10 honoru ,-20 do relacji z danym państwem,+5 relacji z królestwami z którymi  królestwo lorda prowadzi wojnę , 50 reputacji) bm : Źle uczyniłeś , zabić go !

Wybór 3:Wypuszczasz lorda dajesz trochę kasy i pokazujesz drogę do najbliższego miasta (+10 do relacji z lordem ,+10 honoru,+10 do relacji z danym państwem ,-5 relacji z królestwami z którymi  królestwo lorda prowadzi wojnę,-300 denarów ,50 reputacji)bm: Dobrze , jesteś wolny ,masz tu 300 denarów i tam jest droga do najbliższego miasta

Wybór 4 :Wysyłasz lorda do jakiegoś więzienia (opcja dostępna jeżeli jesteś wasalem jakiegoś królestwa lub jesteś królem)(- 1-5 żołnierzy do eskorty ,twój wybór ilu wybierzesz)bm: Z więzienia już ci będzie trudniej uciec .Zabrać go .(-3 z lordem)
przypadek 1 -lord ucieka powiadamia cie o ty  eskorta po kilku dniach  ,możesz powiedzieć : Wy nieudacznicy skazuję  was na a) śmierć(-10 morale , reputacja 10 b) wygnanie(-5 morale )c) niech to ,powrót do szeregu
Przypadek 2 -Lord trafił do więzienia ,informuje ci o tym po kilku dniach wracająca eskorta .

I jak ?:)
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Tario w Wrzesień 15, 2009, 15:59:25
Za dużo sie relacji zyskuje, np 3 z danym państem a nie 10
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: strongmas w Październik 24, 2009, 14:57:27
Zdarzenie "działa" tylko jeśli mamy wojnę i nie jesteśmy wasalem.


Wersja 1 = Przyjeżdża do ciebie dyplomata {nazwa królestwa} z obstawą.Oferuje ci pokój jeżeli zapłacisz {ilość złota}.

Wybór 1 Zgadzam się oto złoto. [- złoto, stosunki z frakcją = 0]
Wybór 2 Atakujesz dyplomatę. [walka, + złoto, + ewentualni jeńcy, - 10 stosunków, - 3 honoru]
Wybór 3 Nie zgadzasz się na pokój. [- 5 do stosunków]

Wersja 2 = Przyjeżdża do ciebie dyplomata {nazwa królestwa} z obstawą.Oferuje ci {ilość złota} za pokój.

Wybór 1 Zgadzasz się. [+złoto, stosunki z frakcją 0]
Wybór 2 Atakujesz dyplomatę. [+ dużo złota, - 20 do stosunków, - 5 honoru]
Wybór 3 Żądasz więcej złota. [A:dyplomata przyjeżdża po tygodniu z większą sumą. B:dyplomata odjeżdża a stosunki z frakcją -5] 
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Gacek3000 w Styczeń 06, 2010, 10:41:07
Aby zdarzenie się "wydarzyło: musimy:
1. Posiadać reputację na poziomie: 600
2. Mieć wolne miejsce w oddziale
3. Przejeżdżać w pobliżu Zamku Grunwalder
4. Prowadzić wojnę z Chanatem Khergickim/Królestwem Rhodoków/Królestwem Nordów, będąc wasalem Królestwa Vaegirów/Królestwa Swadii

"Przejeżdżając w pobliżu Zamku Grunwalder dostrzegasz męża (mężczyznę) otoczonego i dręczonego przez grupę żołnierzy z (Król. Nordów/Król. Rhodoków/Chan. Khergickiego). Wszystko wskazuje na to, że polegnie w tej haniebnej walce. Decydujesz się..."

Decyzja nr 1: Pomóc człowiekowi w potrzebie. (Następuje bitwa. Jeżeli wygrasz zyskujesz 20 pkt. reputacji, 5 pkt. honoru, przyłącza się do ciebie niezależny bohater. Jeżeli przegrasz tracisz 20 pkt. reputacji, NPC umiera, trafiasz do niewoli)
Decyzja nr 2: Nie mieszać się w cudze sprawy. (Umywasz ręce od tej sprawy. NPC ginie, oddział traci 10 morale, tracisz 20 pkt. reputacji) 

Opis bohatera NPC:
Imię: Potesthar

poziom - 8
sił - 10
zwi - 7
int - 8
cha - 10

Ekwipunek: Miecz wojny, Koszula kolcza, buty kolcze, rękawice kolcze, koń bojowy.
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Dyziek.dyz w Luty 16, 2010, 11:43:07
Tez mam duzo pomyslow;d tylko takie pytanie.. jak te zdarzenia dodac do gry? : /
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Jezus w Luty 18, 2010, 14:10:40
A można ten skrypt zastosować bez wyboru opcji? Dzięki temu można by wprowadzić morale czy taktykę modyfikowana przez teren.
Np jeśli mamy wojsko w 90% z Vaegirów to w pobliżu Vaegirskich miast (na pewno można to ustawić bo przy pytaniu się lordów o czyjąś lokację, odpowiada że jest w pobliżu takiego a takiego miejsca) dostawaliby np +20 do morale czy szybciej by się poruszali ponieważ są na swoim terenie (śnieg). Tak samo Khergici na stepach czy Rhodocy w lasach.
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: NIFN w Luty 18, 2010, 15:51:53
Ja mam pomysł:

Warunek:
Cała Calradia podbita przez gracza.

Opis zdarzenia:
Gracz w czasie podróży wraz ze swoim oddziałem zauważa Bramę Otchłani.

Wybory oraz ich konsekwencje:
1. Ruszyć na Bramę Otchłani! -- +100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 reputacji i 100000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000 honoru, pojawia się komunikat:
Cytuj
"Heroiczna szarża na wrota otchłani spowodowała jej natychmiastowe zamknięcie, tuż po wjechaniu do niej. Śmiałka, który tego dokonał nikt więcej nie spotkał. Dziś podróżni bardowie śpiewają pieśni 'O mężnym Panu, który, swoją odwagą przekroczył bramy piekieł, by zwyciężyć z samym złem...'. Co prawda pieśni kończą się sukcesem, a ich wydźwięk podkreśla, że piekło zostało pokonane, więc każda dusza zostanie zbawiona. Lecz nikt tak naprawdę nie wie, jak ta walka się skończyła..."
po czym pojawiają się Credits-y autorów gry.
2. Zabronić komukolwiek zbliżać się do tej bramy i odjechać w popłochu. -- bez zmian, powrót na mapę świata.

Przy okazji zrobiłem przykładowy menus:
(http://img202.imageshack.us/img202/9318/62149421.th.jpg) (http://img202.imageshack.us/img202/9318/62149421.jpg)

Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: PissInPeace w Luty 28, 2010, 12:52:43
No nie no NIFN przesadziłeś... Element fantasy dodać do TEJ gry? No bo nie wydaje mi się, że w normalnym świecie pojawiają się wrota otchłani O_o. Rozumiem, że spodobał Ci się Oblivion, ale co ma piernik do wiatraka? No chyba, że to pomysł do jakiegoś moda fantasy...
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: NIFN w Luty 28, 2010, 13:01:09
(...)No chyba, że to pomysł do jakiegoś moda fantasy...
Sam sobie odpowiedziałeś...
Poza tym nie rozumiem -- wszystkie tutaj opisywane zdarzenia losowe muszą być do jakiś historycznych / pseudo-historycznych modów?
Pisałem te "zdarzenie losowe" z myślą o abstrakcyjnym ukończeniu gry, bo ile można po podbiciu wszystkich królestw grać?
Chyba, że ktoś lubi czekać, aż wszyscy lordowie pouciekają i łapać ich od nowa, wbijając sobie ujemne punkty honoru i przy okazji robieniu co róż to nowych wrogów... ale to już nie moja sprawa -- tak, czy inaczej gracz ma wybór -- wejść do otchłani, bądź nie...

Chcesz coś normalnego:

Podczas rozmowy z jednym z kupcem odnośnie handlu zauważasz jak pewien wieśniak wykorzystując zamieszanie na targu kradnie bochenek chleba ze straganu. Decydujesz się:
1. Przymknąć oko na całe zdarzenie (bez zmian)
2. Zainteresować się całym zdarzeniem -- pojawia się okno dialogowe z NPC-em:
Cytuj
Panie mniej że litość -- ten bochenek to mój jedyny posiłek na dziś. Jestem biednym rolnikiem ze wsi <nazwa_wsi> i muszę wykarmić moją rodzinę... Błagam nie wołaj straży!
2.1. Kradzież to kradzież! (-3 do relacji z wioską, +1 do relacji z miastem)
 2.2. W porządku nic nie powiem straży (+1 do relacji z wsią)
 2.3. Masz tu 100 denarów i wykarm rodzinę i żebym więcej Cię nie przyłapał na kradzieży. (+3 do relacji z wsią)

Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: PissInPeace w Luty 28, 2010, 13:54:13
Ok tylko w 3 możliwości mogłoby dać przynajmniej 1 punkt honoru. W tych czasach chyba nie każdy był tak hojny żeby dać rolnikowi 100 denarów.

EDIT:
Ale zrobił to tylko ze względu na głód nie zrobił tego żeby ten chleb potem np. sprzedać.
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: NIFN w Luty 28, 2010, 14:18:07
Ok tylko w 3 możliwości mogłoby dać przynajmniej 1 punkt honoru. W tych czasach chyba nie każdy był tak hojny żeby dać rolnikowi 100 denarów.
No nie wiem, czy pomagając złodziejowi, dając mu rybę zamiast wędki postępujemy honorowo... :P

Ale zrobił to tylko ze względu na głód nie zrobił tego żeby ten chleb potem np. sprzedać.
Wiesz, że to nie jest usprawiedliwienie ani w świetle prawa, ani w świetle religii? Kradzież to kradzież -- co innego, jakby błagał sprzedawcę o bochenek chleba...

Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: korkoranek w Marzec 04, 2010, 16:10:19
Niektóre z waszych pomysłów naprawde mi się spodobały. Mam więc pytenia. Jest prosty sposób wrzucenie ich do gry, a może ktoś zrobi z co fajniejszych mini-moda?
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Maharradzia w Marzec 07, 2010, 03:17:28
Moje pomysły.

Wchodzimy do miasta i klikamy na którąś z opcji, w konekwencji pojawia sie komunikat:
" Gdy szedłeś/szłaś ulicą nadepnęłaś na coś miękkiego i brzęczącego. Spojrzałeś/łaś w dół i zobaczyłeś/łaś sakiewkę pełoną monet. Jednak niewiadomo dlaczego, twoje oczy automatycznie spojrzały na drugą stronę ulicy gdzie leżał stary i prawie całkiem nagi żebrak. Co robisz?
1. "oddajesz mu sakiewkę mówiąc aby "zaczął od początku". (+3 relacje z miastem, +1 honor)
2. "powszechnie znany jako chciwy człowiek szybko zabierasz sakwę i idziesz dokąd zmierzałeś , po drodze spluwając żebrakowi przed nogi".(-2 honor, +500 denarów)


 Warunek powodzenia do odp. 1 : surgery na 5
"Podróżując ze swoimi oddziałami przejeżdzasz obok chatki biednych cłopów którzy wybiegają z niej i krzyczą:
- Panie , błagamy pomóż nam! Nasza córka zachorowała! Jest w złym stanie i nie potrafymy jej pomóc! Może znasz się na ziołach i pomorzesz jej?Błagamy!"
1 ( zależnie od warunku):
  a) niespełniony: Oczywiście że się znam , i pomogę wam!" Każesz szybko przynieść  kilka ziół i próbujesz sporządzić z nich lek jednak po doustnym podaniu
  go pacjentce dostaje drgawek i umiera. (-20 morale -1 honor)
  b) spełnio ny: Oczywiście że się znam , i pomogę wam!" Każesz szybko przynieść  kilka ziół i sporządzasz z nich lek po którym dziewczyna od razu lepiej się czuje. Biedni chłopi dziękują ci po stokroć, a ty wyruszasz w dalszą drogę"(+20 morale, +1honor)
2. 'Nie znam się na medycynie ale zabriorę ją szybko do znachora w mieście, ten po krótkiej obserwacji stawia diagnozę i podaje jej kilka ziół po których czuje się lepiej."(+10reputacja, - 200 denarów ( jako zapłata dla medyka))
3.Przykro mi lecz nie mogę wam pomóc . Nie znam się na medycynie.(-10 morale)

To by było na tyle.
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: martz w Marzec 09, 2010, 21:50:11


 (-20 morale -1 honor)
 

Ale dlaczego nasze armie mają mieć obniżone morale przez śmierć chłopki,której nie znali ?
Tytuł: Odp: Zdarzenia losowe
Wiadomość wysłana przez: Duen w Kwiecień 05, 2010, 17:45:42
Up: No i dlaczego -1 honor skoro nasz bohater się pomylił?

Mam pewną sugestię np. jest dużo skutków negatywnych typu -20 morale, sądze ,że nasi wojowie/nasz oddział to nie są "panienki" które się na wszystkich i wszystko obrażają tylko wojowie którzy zabijają i walczą dla nas, nie są to również szlachetni rycerze w lśniących zbrojach którzy ratują niewiasy uwięzione w wysokich wieżach :P więc dlaczego morale spadają gdy np. przez nas zginie ktoś tam lub zabijemy jakiegoś niewinnego? Nasi wojowie nie powinni mieć nic do tego. Płacimy im żołd, zapewniamy jedzenie więc jak się z nami nie zgadzają to mają trzymać gębę na kłódkę i kropka. Morale powinny spadać gdy np. nie zapewniamy im wyżywienia lub uciekliśmy z bitwy, no bo chyba nie chcielibyście mieć za dowódcę/kapitana tchórza, co nie?
Tytuł: Odp: Baza zdarzeń losowych
Wiadomość wysłana przez: nicityle w Czerwiec 19, 2016, 17:14:28
Kierujesz własnym państwem. Przechadzasz się po swoim zamku w stolicy. Przychodzi do Ciebie pewien biedak. Wołasz straże i pytasz: "Kto wpuścił tutaj ten plebs!?" Na to strażnicy: "Nie wiemy! Panie kochany!" W końcu plebejusz wyciąga do nas broń, a strażnicy okazało się, że są przekupieni. Ty wyciągasz pobieżnie ze skrzyni kilka sztyletów do rzucania i prosty miecz. Rozpoczynasz negocjacje z napastnikami:
-N: Poddaj całe państwo a zachowasz życie
-T:Zgadzam się.   
tracisz kontrolę nad państwem, wojsko, całą majętność, Perswazja, charyzma, inteligencja się zeruje, utrata wojska, -50 honor, -60 respekt.
-Zginiecie niewierne psy!
państwo się umacnia, musisz wygrać walkę z 10 botami, wojna z wrogiem, Charyzma +20, respekt +60, honor +50, perswazja +2, inteligencja +20, złoto +50 000 denarów.