Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Nowy trailer i gameplay z Bannerlorda z E3 2017

12.06.2017 | Dodał: Dyktator

12 czerwca 2017 zaprezentowano nowy trailer Bannerlorda w ramach targów E3 2017.   więcej

Castellans wygrywa BoB 2017

22.05.2017 | Dodał: Prusak

Pierwszy turniej LAN na Warband dobiegł końca. więcej

Battle of Bucharest 2017

07.05.2017 | Dodał: Kradus

Pierwszy turniej na Mount&Blade: Warband, w którym do wygrania nagrody pieniężne! Zapisy do 9 (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Modowanie - pytania i odpowiedzi  (Przeczytany 313741 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Moderator Globalny
  • Senior
  • **
  • Wiadomości: 6492
  • Piwa: 520
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lew Rockwell
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2895 dnia: Luty 25, 2017, 13:32:45 »
W kwestii rozmiaru szkieletu, to myślę że Pagan nie obrazi się jak sprzedam pomysł ze Sclavinii - najwyższe postacie mają tam defaultowy rozmiar 1.0, uznaliśmy go za odnośnik do odpowiedniego skalowania coraz mniejszych postaci, zamiast tworzenia szkieletów coraz większych od standardowego.
Takich wspaniałych meczów nie uświadczycie na nejtivie ~Rivet
Eh Dobra s*j za niski poziom dyakusjh no ale czego sie spodziewac po osobie ktora slucha rapu ~Kokosz

Offline MadGuarang

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Piwa: 8
  • Płeć: Mężczyzna
  • Autor PARADIGM WORLDS.
    • PARADIGM WORLD WARBAND MOD
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2896 dnia: Luty 27, 2017, 22:45:23 »
@Lew dzięki za podpowiedź! Całkiem szczwane :)

Panie i Panowie, jeszcze raz proszę o pomoc! Uciekałem przed tematem zrobienia własnej mapy jak mogłem. Ale dłużej to niemożliwe jeśli faktycznie chcę rozwijać mojego moda (http://www.moddb.com/mods/paradigm-worlds (a chcę), zbyt wiele osób już zwracało mi uwagę, że mają dosyć Nativa.

Chciałbym zrobić coś z rozmachem, czytam od dwu dni tutoriale, po ang, Lew, Twój także (http://www.mountblade.info/forum/index.php?topic=15150.0 i to nie raz. Gubię się, rzecz jasna nieraz, jeśli twórczość to udręka i ekstaza, to na razie o ekstazie mogę zapomnieć :)

Także mam pewnie idiotyczne pytanie, ale co z tego, skoro nigdzie nie mogę znaleźć na nie odpowiedzi. Tak jakby każdy znał odpowiedź i uważał, że to oczywiste...

1. PYTANIE GŁOWNE
throgrim tworzy 3 pliki Height Map, Clour Map i obj (przynajmniej takie opcje widzę w Export) - A co do cholery ja mam zrobić z tymi plikami, żeby "wgrać" do swojego moda??? Nawet w oryginale obecnie nie ma pliku o rozszerzeniu *.obj? (znalazłem porady odnośnie parties.txt, ale to jest plik od miast i wsi a nie dla całej mapy?)
2. Odnosi się do pierwszego - jaki plik w Warbandzie - i w moim modzie - odpowiada za mapę?
3. Zastanawiałem się nad wykorzystaniem jakiejś mapy OSP, pokazują mapki a do ściągnięcia jest plik MAP.txt -> pewnie też jest związane z pytaniem 1. jak taki "map.txt" można wykorzystać?




Offline Haazheel

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 419
  • Piwa: 13
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2897 dnia: Luty 27, 2017, 22:50:05 »
Mapę do moda musisz zrobić w podstawowym M&B, ja sam wrzucam moda tam i uruchamiam Thogrim Mapa i działam.
 

Offline MadGuarang

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Piwa: 8
  • Płeć: Mężczyzna
  • Autor PARADIGM WORLDS.
    • PARADIGM WORLD WARBAND MOD
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2898 dnia: Luty 27, 2017, 23:20:44 »
EDIT: Ok, dzieki za pomoc, na razie powoli rozwiązuję problemy. Postaram się sobie poradzić.


To już wiem, (been there, done that) ale to nie tego dotyczyło pytanie! Może niedokładnie opisałem o co cho.

Także. Otworzyłem throgrima na bazie M&B native (nie warband). Z tego, co zrozumiałem, z mojego warbandowego moda miałem tam przenieść plik parties.txt, żeby zobaczyć "moje"miasta. Zrobione. Wgrałem mape-c.bmp, oraz mape.bmp (powiedzmy).  Załóżmy, że przerobiłem mapę i chcę ją EKSPORTOWAĆ do mojego moda. Wtedy wracam do pytania, co zrobić z plikami? Gdzie je przenieść? Które?

Niestety każdy tutek opisuje jak wgrać mapę, a nie jak "włożyć" ją do moda. Wszystko jest w punkcie 1. pytanie w poprzednim poście.

Pytanie jeszcze jedno: będę serio wdzięczny za pomoc, bo mam gorsze wrażenie, niż jak siadałem pierwszy raz do modula... W tutorialach jest napisane: pierwsze co, to weź przesuń czerwoną linię, by nie przeszkadzała w potem w warbandzie. Jak ją przenieść?
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2017, 00:44:38 wysłana przez MadGuarang »

Offline MadGuarang

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Piwa: 8
  • Płeć: Mężczyzna
  • Autor PARADIGM WORLDS.
    • PARADIGM WORLD WARBAND MOD
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2899 dnia: Luty 28, 2017, 17:57:17 »
Cześć, czołem i pod stołem!

Panie i Panowie! Chciałbym się spytać Was o ewentualne doświadczenia z modowania dotyczące podróży wodnych, ale i kreacji mapy biorąc powyższe pod uwagę. Do tej pory jedynie przyjrzałem się skryptom osp nie zagłębiając się specjalnie, wiem, że są ich 2 albo trzy wersje na angielskim forum.
Moje pytanie: czy próbowaliście umieszczać w swoich modach autentyczne wyspy, jak sobie radzi z tym AI jeśli jest nacją wyspiarską?
Conquest Warsword, czyli warhamerowski mod jakoś uciąga te wodne podróże, choć nieraz piraci wodni zakleszczają się gdzieś na linii brzegowej, nawet w najnowszej odsłonie.

Zrobiłem kontynent, który w środku ma morze a także w całości otoczony jest oceanem. Na oceanie pływa kilka wysepek, w tym coś na kształt Anglii. Zastanawiam się na ile bezpiecznie jest używać wysp w modzie, może lepiej na 100% łączyć je jakoś z kontynentem, żeby AI nie zgłupiało?


« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2017, 01:06:48 wysłana przez MadGuarang »

Offline Haazheel

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 419
  • Piwa: 13
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2900 dnia: Marzec 01, 2017, 00:29:02 »
Ogólnie to będziesz wówczas potrzebował modyfikacji umożliwiającej podróż morską, ale to szczegół.

Offline MadGuarang

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Piwa: 8
  • Płeć: Mężczyzna
  • Autor PARADIGM WORLDS.
    • PARADIGM WORLD WARBAND MOD
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2901 dnia: Marzec 09, 2017, 23:47:34 »
Witam ostatnią deskę ratunku (jak zwykle).

Mój problem chyba został już pomięty na dobre na "światowym" tw Q&A także może tutaj dostanę pomoc; proszę, bo robię od poniedziałku 3 raz tutorial dodawania nowych frakcji i za każdym razem wychodzi mi coś bardzo źle.

PO PIERWSZE I NAJWAŻNIEJSZE: czy ktoś ma namiar na dowolny module system do pobrania, który ogarnął więcej niż 6 frakcji.
Uwaga, te nie pomogą, bo temat frakcji jest załatwiany przez odmienny system niż Warand, albo mają ledwie 6 frakcji i nic nie wnoszą do tematu (Calradia Modern Warfare, Diplomacy, TLD, VC, Reckoning - NIE).

PO DRUGIE:
co może być przyczyną "przezroczystych" bannerów lordów? Tak jak na obrazku?

Zrobiłem tutorial https://forums.taleworlds.com/index.php/topic,334271.45.html znam pozostałe, ten tutaj na forum też, ale on nawet nie dotyka tematu bannerów.

Bardzo proszę o pomoc, bo wyczerpałem wszystkie mi znane środki rozumienia i pomocy. Nawet kawałek z module: przede wszystkim constans
(click to show/hide)
meshes,  map icons, scene props - dotyczący bannerów mógłby pomóc. Dzięki z góry!

Offline Haazheel

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 419
  • Piwa: 13
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2902 dnia: Kwiecień 05, 2017, 18:27:46 »
Mam kilka pytań i mam nadzieję że na część dacie rade mi pomóc...zaczynam:

1 - Jak zrobić nowe miasto i np dać je bandytom aby później im je odebrać.
2 - Jak to zrobić by mój towarzysz z tawerny kiedy będzie wasalem miał konkretną kulturę jednostek i takimi by walczył.
3 - Jak zrobić nowe kultury w wyborze przy zakładaniu królestwa "od A do X".
4 - Jak zrobić "inwazje" jak w Damoklesie. Proszę o zrozumiałość bo na necie widziałem jedną wersje inwazji i nic mi nie wyszło.
5 - Jak tworzyć skrzynki i umieszczać je po zamkach i miastach. Wiecie specjal items... i jak dać do nich bonusy.
6 - Jak zrobić najemników którzy by jeździli by po mapie świata i można było by ich wynająć.
7 - Co mam zrobić by przeciwnicy z nowych spawnów się odradzali... wiem że to dziwne ale u mnie w modzie tak się robi.
8 - Co zrobić by przeciwnik podczas bitwy nie stał albo nie robił dziwnych zwodów.
9 - Jak zrobić budynki w których by można było szkolić konkretną jednostkę dla danej nacji na przykład - zamkowe koszary - Swadia - szkoli w niej ciężką piechotę a Nordowie w nich toporników itp.

To na razie wszystko co mi potrzeba. Poradzicie mi coś?



Offline ManGo

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Piwa: 39
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2903 dnia: Kwiecień 06, 2017, 22:10:46 »
Siema, mam pewien mały problem z paczką OSP a konkretnie z https://forums.taleworlds.com/index.php/topic,119352.0.html .
Wszystko działa dopóki nie wchodzę do sklepu w grze, po otworzeniu menu sklepu nowe itemy się pojawiają ale bez tekstur. Po kliknięciu na niewidzialny item wychodzi komunikat "unable_to_find_mesh_nazwa". Nie mam pojęcia jak sobie z tym poradzić, ktoś pomoże?

EDIT: Problem rozwiązany
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2017, 16:12:37 wysłana przez ManGo »

Offline WygenMiLinka

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2904 dnia: Maj 19, 2017, 12:04:35 »
Jak zrobić całkiem nową mapę w Mount&Blade v1.011
?

Mam na myśli całą mapę gry na której występują Miasta, wioski oraz zamki.