Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Finały plebiscytów 2017!

07.12.2017 | Dodał: Dyktator

Do 17 grudnia trwają finały ostatniej fazy tegorocznych plebiscytów. więcej

Bannerlord:Wywiad z Koray Kıyakoğlu, inżynierem oprogramowania

07.12.2017 | Dodał: Hubtus

Tym razem w dzisiejszym Dev Blogu głównym gościem Q&A jest inżynier oprogramowania Koray Kıyakoğlu. Opowiada nam ona o swojej pracy w (...) więcej

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Problem z dodawaniem pancerzy  (Przeczytany 418 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ManGo

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 160
  • Piwa: 43
  • Płeć: Mężczyzna
  • Semper fidelis
Problem z dodawaniem pancerzy
« dnia: Czerwiec 14, 2017, 13:30:23 »
Witajcie wszyscy.
Od pewnego czasu bawię się trochę z moddingiem warbanda, jednak posiadam mały problem z dodaniem pancerzy do gry.
A mianowicie kiedy próbowałem dodać pancerz zbroi husarskiej z Deluga natrafiłem na taki oto błąd:
(click to show/hide)
Nie wiem czym jest to spowodowane, przekopiowałem materialsy i textury z folderu deluga oraz przekopiowałem wszystko z brfa do własnego modułu.
Sama zbroja w brfie prezentuje się tak:
(click to show/hide)
A tutaj screen z podanym modelem w module_items.py
(click to show/hide)
Po odpaleniu modułu wywala mi ten oto error:

Co ciekawe error pojawia się dwukrotnie po czym gra z powrotem powraca do ładowania się i działa wszystko normalnie, prócz tego że dodana zbroja wygląda tak jak na załączonym na początku obrazku.
Ktoś potrafi rozwiązać ten problem?

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z dodawaniem pancerzy
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 14, 2017, 23:35:49 »
Deluge to jeden z bardziej odjechanych technicznie modów więc nie zdziwiłbym się jakby miał własne shadery, bo właśnie na to wskazuje podany błąd. Przekopiowałeś model, tekstury i ustawienia materiału jednak nie przeniosłeś shaderów. Jeśli shader jest oparty na procedurach cieniujących występujących w native to pół biedy i można go w miarę prosto dodać, jednak w przeciwnym wypadku sprawa bardzo się komplikuje i łatwiej będzie go zastąpić jednym z domyślnych shaderów.
Najprościej będzie otworzyć zakładkę materials i dla każdego z dodanych materiałów upewnić się że przypisany do niego shader jest dostępny w twoim module, można to sprawdzić poprzez kliknięcie na odnośnik "Shader", jeśli zostaniesz przeniesiony do innego pliku oznacza to że shader jest dostępny, jeśli jednak nic się nie stanie to oznacza to że odnośnik jest błędny i trzeba go podmienić. Należy tam wpisa jakiś istniejący shader, jego nazwę możesz dobrać metodą prób i błędów przeszukując materiały z nativa w których używane są te same typ tekstur(czyli przykładowo DiffuseA, Bump i Specular mają wpisane cokolwiek innego niż none) i przedstawiają podobny obiekt. Zdaję sobie sprawę że trochę zagmatwałem tak więc jak czegoś nie rozumiesz to nie krępuj się dopytać.

PS. Mam nadzieje że zdajesz sobie sprawę z istnienia praw autorskich i że nie będziesz mógł udostępniać swojego moda zawierającego czyjeś przedmioty bez zgody autora.

Offline ManGo

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 160
  • Piwa: 43
  • Płeć: Mężczyzna
  • Semper fidelis
Odp: Problem z dodawaniem pancerzy
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2017, 12:00:54 »
Sprawdziłem shadery i wygląda na to, że "teoretycznie" wszystko jest w porządku. Każdy materiał ma przypisany shader "specular_shader_skin_bump_high" który działa ponieważ nawet materiały z native posiadają właśnie ten shader.
Usunąłem linijkę z "Enviro" i wpisałem none, ale to też nie pomaga. Spróbowałem przekopiować shadery z Deluga i co ciekawe przestał wyskakiwać error przy odpalaniu gry jednak sam błąd z pancerzem nadal występuje.
Może wprowadzenie jakiegoś shadera Delugowego pomoże?

 A co do praw autorskich, póki co modowanie traktuję jako swoisty trening przed Bannerlordem i jak narazie nie zamierzam publikować mojej pracy, jeżeli Bannerlord prędko nie wyjdzie to może wydam jeszcze jakiegoś moda na warbanda ale najpierw musiałbym zapytać o korzystanie z modeli np. Bartka. :)