Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Nowy trailer i gameplay z Bannerlorda z E3 2017

12.06.2017 | Dodał: Dyktator

12 czerwca 2017 zaprezentowano nowy trailer Bannerlorda w ramach targów E3 2017.   więcej

Castellans wygrywa BoB 2017

22.05.2017 | Dodał: Prusak

Pierwszy turniej LAN na Warband dobiegł końca. więcej

Battle of Bucharest 2017

07.05.2017 | Dodał: Kradus

Pierwszy turniej na Mount&Blade: Warband, w którym do wygrania nagrody pieniężne! Zapisy do 9 (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Dodawanie własnej muzyki  (Przeczytany 1020 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KingToniaaS

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Piwa: 11
  • Płeć: Mężczyzna
Dodawanie własnej muzyki
« dnia: Maj 17, 2016, 20:24:37 »
Witam, postanowiłem urozmaicić trochę soundtrack z Warbanda (głównie podczas bitew). Jest sporo różnych tutoriali, i tam piszą, żeby nazwać docelowy plik tak jak jest w folderze i zamienić, tylko na mój rozum to jest tak, że jak się zamieni te pliki, to odtwarzana będzie ta dodana, a ta z native zniknie. A ja chciałbym po prostu dodać ją do puli odtwarzanych utworów, tylko jak? :v
I jeszcze jak jakiś plik z muzyką jest nazwany np. Ambushed by Swadian, to on odtwarza się tylko wtedy, gdy jakiś Swadiański oddział nas zaskoczy? bo ja zauważyłem, że normalnie chyba też się oddtwarza.

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Awanturnik
  • *
  • Wiadomości: 1985
  • Piwa: 81
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dodawanie własnej muzyki
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 18, 2016, 15:09:00 »
Można bardzo łatwo dodać nową muzykę. Wystarczy otworzyć module_music.py i dodać nowe pliki zgodnie z wzorcem:

(click to show/hide)
Czyli pierwszym elementem ma być unikalna nazwa utworu, którą można użyć w innych częściach moda aby ręcznie odtworzyć zadany utwór.
Drugim elementem jest nazwa pliku, identyczna z umieszczoną w folderze music. Ważne jest żeby zgadzały się rozszerzenia.
Kolejnym elementem są flagi, czyli najważniejszy element. Silnik gry używa ich żeby dostosować odtwarzaną muzykę do sytuacji. W danej sytuacji wybierane do odtworzenia mogą zostać tylko utwory posiadające przyporządkowane do nich flagi. Poszczególne flagi oddzielane są znakiem "|" i można je dowolnie łaczyć. Spis wszystkich możliwości znajduje się w header_music.py.
Na samym końcu znajdują się flagi kontynuacji, sytuacja w grze może ulec zmianie, przykładowo gracz wychodząc z miasta zmieni stan z mtf_sit_town na mtf_sit_travel. Jeżeli aktualnie odtwarzany utwór posiada flagę kontynuacji mtf_sit_travel będzie on kontynuowany. W przeciwnym wypadku zostanie wyciszony i wylosowany zostanie nowy, pasujący utwór.

Przykłądy paru ścieżek z native:
("travel_khergit", "travel_khergit.mp3", mtf_culture_3|mtf_sit_travel, mtf_sit_town|mtf_sit_tavern|mtf_sit_night|mtf_culture_all),
Muzyka odtwarzać się będzie tylko i wyłącznie w sytuacji powiązanej z kulturą 3, czyli khergidzką. Jak zacznie się odtwarzać nie zostanie przerwana dopóki gracz będzie w sytuacji początkowej, w mieście, tawernie lub podczas nocy. Ostatnia flaga pokazuje że gdy zmieni się kultura powaiżana z sytuacją, gdy przykładowo wejdziemy do swadiańskiego miasta utwór nie zostanie przerwany. Jednak gdy zaczniemy przykładowo walczyć(mtf_sit_fight) to wylosowany zostanie nowy utwór.

("travel_neutral", "travel_neutral.mp3", mtf_sit_travel, mtf_sit_town|mtf_sit_tavern|mtf_sit_night),
Sytuacja jest podobna, z tym że nie ma już wymogów co do konkretnej kultury.

("fight_as_rhodok", "fight_as_rhodok.mp3", mtf_culture_5|mtf_sit_fight|mtf_sit_multiplayer_fight|mtf_sit_ambushed, mtf_culture_all),
Ta muzyka zacznie się odtwarzać dla kultury piątej podczas walki, walki w multiplayerze lub podczas zasadzki. Kontynuowana będzie gdy stan nie ulegnie zmianie(będzie dalej mtf_sit_fight lub mtf_sit_multiplayer_fight lub mtf_sit_ambushed) ale nie ulegnie zmianie podczas zmiany kultury. Akurat w tym wypadku ciężko mi wyobrazić sobie taką sytuacje ale przezorny zawsze ubezpieczony.

Offline KingToniaaS

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Piwa: 11
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dodawanie własnej muzyki
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2016, 16:05:23 »
A gdzie znajduje się module_music.py? :v I to będzie już wgrana muzyka, a nie jako oddzielny mod c nie? Bo ogólnie grywam na Floris modzie.

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Awanturnik
  • *
  • Wiadomości: 1985
  • Piwa: 81
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dodawanie własnej muzyki
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 19, 2016, 18:28:17 »
To powinieneś napisać w pierwszym poście żebym się nie produkował bez powodu... A co do tego to nic straconego. Wszystko możesz odtworzyć, tylko musisz doczytać o systemach liczbowych i operacjach bitowych.
Następnie musisz otworzyć music.txt i zedytować te dwie liczby przy poszczególnych utworach.
W spoilerze masz header_music i na ich podstawie musisz odtworzyć zadane liczby.
(click to show/hide)

Przykładowo gdy chcesz dodać muzykę która będzie odtwarzała się w trakcie oblężenia powiązanego z kulturą 2 musisz zrobić
mtf_culture_2 |mtf_sit_siege
czyli
0x00000002 | 0x00040000
co równa się
0x00040002
co jest równoznaczne z 262146 w dziesiętnym.
Dlatego musisz na końcu pliku dodać:
moja_muzyka mojamuzyka.mp3 262146 262146
Ogólnie tak jest dużo ciężej i mniej wygodnie, ale akurat dodawanie nowej muzyki da się zrobić bez problemu. Z czego nei wiem czy ktoś nie napisał do tego jakiegoś dedykowanego programu.
PS. Pamiętaj że gdy dodajesz nowy wpis w pliku txt musisz zwiększyć numer na początku pliku. Musi się on równać liczbie ścieżek znajdujących się w pliku.