Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Echo Tawerny nr. 1

18.10.2018 | Dodał: Dyktator

Pierwszy numer reaktywowanej gazety forumowej już jest :) więcej

Co się dzieje z forum

31.08.2018 | Dodał: Dyktator

Wyjaśnienie sytuacji znajduje się na naszym facebooku: więcej

Nabór do redakcji

19.07.2018 | Dodał: Dyktator

Gazetka forumowa "Echo Tawerny" powraca! więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Echo tawerny nr.1
Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord  (Przeczytany 176869 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Dyktator

  • Premier TFW
  • Administrator
  • Krzyżowiec
  • ***
  • Wiadomości: 4382
  • Piwa: 814
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #1065 dnia: Czerwiec 10, 2018, 11:57:59 »
A ja sądzę, że środowisko będzie reagować, tylko nie wszystkie animacje jeszcze są gotowe (gdyby były, pewnie by zaraz wydawali już grę). I widać to po trzecim gifie z tego samego bloga:

(click to show/hide)

Offline Garedyr

  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 508
  • Piwa: 69
  • Płeć: Mężczyzna
  • Takin souls and diggin’ holes
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #1066 dnia: Czerwiec 10, 2018, 12:22:38 »
Spokojnie panowie. Weźcie pod uwagę to, że Bannelord będzie modowalny niczym Skyrim (a może nawet bardziej)!
To czego Taleworldsom nie uda bądź nie zechce się osiągnąć zrobią modderzy. Zapowiada się na to, że dostaniemy dobry silnik, na którym będzie dało się zrobić kompletnie nowe gry. Czepianie się takich drobnych szczegółów jest nie na miejscu imo.


"Szukaj po omacku ch*ja w cieście" ~Prußak
"Jakbym miał pasztet to bym zjadł kanapkę z pasztetem ale nie mam chleba" ~Mat Berserker
"Bieg na kilometr w ramach biegania, to jak picie piwa bezalkoholowego w ramach picia alkoholu" ~Dyktator

Offline Bruce Campbell

  • Lew
  • Szlachcic
  • *
  • Wiadomości: 7852
  • Piwa: 775
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • datadream2004 コギ花
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #1067 dnia: Czerwiec 11, 2018, 09:34:50 »
Czepianie się takich drobnych szczegółów jest nie na miejscu imo.
Niby dlaczego? TW wrzuca jakieś info/gif/obrazek, a my mamy jak najbardziej prawo zareagować w jakiś sposób na takiego newsa. Negatywnie albo pozytywnie. Gdybym hipotetycznie napisał: "Ale bieda, takie rzeczy już w 2001 były, syf, nie kupuję!", to mógłbym się zgodzić, że taka reakcja na parę gifów to przesada. Ale nie widzę nic "nie na miejscu" w postach wyżej. Wyłącznie stonowane obawy i merytoryczną krytykę tego systemu - przy założeniu, że środowisko rzeczywiście nie będzie reagować na działania NPC.

Weźcie pod uwagę to, że Bannelord będzie modowalny niczym Skyrim (a może nawet bardziej)!
To czego Taleworldsom nie uda bądź nie zechce się osiągnąć zrobią modderzy. Zapowiada się na to, że dostaniemy dobry silnik, na którym będzie dało się zrobić kompletnie nowe gry.
Pewnie, im bardziej modowalna gra, tym lepiej i jest to zaleta sama w sobie. Ale nie jest to wymówka pozwalająca na wydanie niedorobionej* gry - bo Bannerlorda (a przynajmniej tak zakładam) będzie sprzedawać się jako grę, nie silnik czy jakiś edytor.

A ja sądzę, że środowisko będzie reagować, tylko nie wszystkie animacje jeszcze są gotowe (gdyby były, pewnie by zaraz wydawali już grę).
Mam nadzieję, że masz rację.

* - for the record: zaznaczam tutaj wyłącznie moje podejście do argumentu "gra będzie modowalna, więc czemu się czepiacie" ogólnie. Nie sugeruję, że brak reakcji środowiska na działania NPCów = niedorobiona gra
Ktoś, kto dopuścił 5G, to jest doktor Mengele systemu informatycznego. ~mądrość usłyszana z megafonu w trakcie protestu przeciwko testom 5G w Gliwicach

Offline Hubtus

  • Moderator
  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 414
  • Piwa: 155
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #1068 dnia: Czerwiec 11, 2018, 18:06:03 »
Czepianie się takich drobnych szczegółów jest nie na miejscu imo.
Niby dlaczego? TW wrzuca jakieś info/gif/obrazek, a my mamy jak najbardziej prawo zareagować w jakiś sposób na takiego newsa. Negatywnie albo pozytywnie. Gdybym hipotetycznie napisał: "Ale bieda, takie rzeczy już w 2001 były, syf, nie kupuję!", to mógłbym się zgodzić, że taka reakcja na parę gifów to przesada. Ale nie widzę nic "nie na miejscu" w postach wyżej. Wyłącznie stonowane obawy i merytoryczną krytykę tego systemu - przy założeniu, że środowisko rzeczywiście nie będzie reagować na działania NPC.
A moim zdaniem TW samo sobie stwarza taki problem robiąc tego typu dev blogi. Prawda jest taka, że większość takich drobnostek będzie dla nas w trakcie rozgrywki niezauważalna, bo będziemy skupieni na zupełni innych czynnościach. Takie animacje na pewno wpłyną pozytywnie na lepszy odbiór immersji świata, a to jest akurat ważne przy początkowym zetknięciu się gracza z grą.

Offline Askorti

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1339
  • Piwa: 51
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #1069 dnia: Czerwiec 14, 2018, 19:13:33 »
Cytuj
“We don’t have randomly generated battle scenes in Bannerlord. With our new engine and new map editing tools, we are much more efficient at making terrains with no settlements on them. We realised that we can have enough handmade maps for battle scenes. We designated areas on the world map with biomes and tagged our battle scenes according to their features.

This helps us to have consistent quality and fun gameplay with all of our battle scenes, with hand placed spawn positions, managed distances according to party size and many other small details to spice up your gameplay.”
O, to to jest bardzo ciekawe. Już nie będzie tych irytujących auto-generowanych klifów. Hurraaa!

Offline Hieronim114

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Piwa: -2
  • Płeć: Mężczyzna
  • bd w pułku
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #1070 dnia: Czerwiec 14, 2018, 19:50:56 »
A mi się wydaje że będzie to zbyt powtarzalne
"Kite plane hit steel must"

Dzieci z Georgem Bushem przed zamachem z 11 września 2001 roku

Offline Matim

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 772
  • Piwa: 39
  • Płeć: Mężczyzna
  • Matim loves you
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #1071 dnia: Czerwiec 14, 2018, 20:01:17 »
Jakby stworzenie konsoli do generacji map gdzie można wpisać maksymalne odchylenie od wysokości 0 albo % mapy jaki może być pokryty terenem o wysokości powyżej pewnego progu było zbyt trudne

Offline Rivet

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 652
  • Piwa: 106
  • Płeć: Mężczyzna
  • Terror belli, decus pacis
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #1072 dnia: Czerwiec 29, 2018, 16:15:16 »
Widzę, że mamy tutaj kozackie komjuniti. Wypuścili blog a tutaj 0 komentarzy. NO NIEŹLE
Tell them. Tell them all. Whoever comes, whoever it is, I'll kill them. I'll kill them all.

Offline vtz

  • Moderator Klanów
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 872
  • Piwa: 126
  • a.k.a. Rudy Karzeł
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #1073 dnia: Czerwiec 29, 2018, 18:51:28 »
Widzę, że mamy tutaj kozackie komjuniti. Wypuścili blog a tutaj 0 komentarzy. NO NIEŹLE

Może dlatego że w tym blogu powiedzieli tyle że typek robi modele a on powiedział co nieco o swojej pracy? Jak dla mnie tu nie ma co komentować. Ten blog to tylko zapychacz i nic więcej.

Offline Eltarek

  • Moderator
  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 502
  • Piwa: 179
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #1074 dnia: Lipiec 02, 2018, 00:20:41 »
Widzę, że mamy tutaj kozackie komjuniti. Wypuścili blog a tutaj 0 komentarzy. NO NIEŹLE

W ostatnim tygodniu był przestój bo obaj z Hubtusem mieliśmy multum rzeczy do załatwienia prywatnie. Sytuacja jest już ustabilizowana, więc zapewne od jutra wracamy do standardowego tempa ;)

O tym, że te blogi są już wyraźnie pisane na siłę i nie niosą ze sobą zbyt wiele, nawet nie wspominam :D
"To nie jest karuzela śmiechu, lecz pociąg jadący w jedną stronę" - Jarl o dziale Klany

Offline Rivet

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 652
  • Piwa: 106
  • Płeć: Mężczyzna
  • Terror belli, decus pacis
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #1075 dnia: Lipiec 02, 2018, 08:46:43 »
W ostatnim tygodniu był przestój bo obaj z Hubtusem mieliśmy multum rzeczy do załatwienia prywatnie. Sytuacja jest już ustabilizowana, więc zapewne od jutra wracamy do standardowego tempa ;)

O tym, że te blogi są już wyraźnie pisane na siłę i nie niosą ze sobą zbyt wiele, nawet nie wspominam :D

Lepsze to niż nic. Pamiętam jeszcze jak tych blogów nie było i komjunity płakało, że nie ma żadnych wiadomości o badziewlordzie.
Tell them. Tell them all. Whoever comes, whoever it is, I'll kill them. I'll kill them all.

Offline Askorti

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1339
  • Piwa: 51
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #1076 dnia: Lipiec 02, 2018, 22:12:26 »
Fajnie, że robią devlogi, ale IMO nie powinni się zmuszać, żeby były cotygodniowo. Już wolałbym rzadsze, a ciekawsze.

Offline Garedyr

  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 508
  • Piwa: 69
  • Płeć: Mężczyzna
  • Takin souls and diggin’ holes
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #1077 dnia: Lipiec 03, 2018, 14:45:55 »
Fajnie, że robią devlogi, ale IMO nie powinni się zmuszać, żeby były cotygodniowo. Już wolałbym rzadsze, a ciekawsze.

Tak, a potem wszyscy będą narzekać, że w dev blogach pokazali całą grę przed premierą, więc sam gotowy produkt niczym ich nie zaskoczy. Ludziom nie sposób dogodzić.
Moim zdaniem Taleworlds powinno po prostu pracować nad grą, zamiast wypuszczać te blogi. Wtedy community niestety będzie płakać, że nie ma żadnych nowych wiadomości o grze, że umarła, lecz sami twórcy będą mogli ją na spokojnie skończyć bez zamartwiania się rosnącymi wymaganiami fanów.

To, że gra jest w produkcji od paru ładnych lat nie usprawiedliwia waszego zachowania. Czekajcie na gotowy produkt zamiast marudzić.
Tyle ode mnie.


"Szukaj po omacku ch*ja w cieście" ~Prußak
"Jakbym miał pasztet to bym zjadł kanapkę z pasztetem ale nie mam chleba" ~Mat Berserker
"Bieg na kilometr w ramach biegania, to jak picie piwa bezalkoholowego w ramach picia alkoholu" ~Dyktator

Offline Eltarek

  • Moderator
  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 502
  • Piwa: 179
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #1078 dnia: Lipiec 03, 2018, 16:38:26 »
To, że gra jest w produkcji od paru ładnych lat nie usprawiedliwia waszego zachowania.

Blogi są głównym i zarazem jedynym większym źródłem kontaktu na linii TW-Społeczność. Poza nimi pozostają już tylko komentarze i dyskusje na forum TW oraz Steamie, ale przedstawiciele dewelopera korzystają z tych ostatnich rzadko i zazwyczaj nie mówią za wiele o samej grze. No tak, są jeszcze eventy pokroju E3 albo Gamescomu. Z częstotliwością raz na rok. Z których relacja i tak jest później zdana w postaci bloga.

Blogi pozostają więc JEDYNYM większym źródłem informacji o Bannerlordzie. A kiedy ich jakość spada poniżej pewnego poziomu, my, społeczność, główni ich odbiorcy oraz potencjalni nabywcy promowanego przez nie produktu, jak najbardziej mamy prawo do narzekania, snucia swoich wniosków i sugerowania zmian. I wbrew temu co mówisz, nie jest to zachowanie nieusprawiedliwione - przeciwnie - ono jest uzasadnione w stu procentach.

edit:// Zauważ też, że żaden z niedawno napisanych tu postów nie podejmował tematu przedłużającej się premiery. Pod krytykę weszła tylko i wyłącznie jakość blogów.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2018, 16:42:36 wysłana przez Eltarek »
"To nie jest karuzela śmiechu, lecz pociąg jadący w jedną stronę" - Jarl o dziale Klany

Offline Garedyr

  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 508
  • Piwa: 69
  • Płeć: Mężczyzna
  • Takin souls and diggin’ holes
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #1079 dnia: Lipiec 03, 2018, 19:15:59 »
Blogi są głównym i zarazem jedynym większym źródłem kontaktu na linii TW-Społeczność. Poza nimi pozostają już tylko komentarze i dyskusje na forum TW oraz Steamie, ale przedstawiciele dewelopera korzystają z tych ostatnich rzadko i zazwyczaj nie mówią za wiele o samej grze. No tak, są jeszcze eventy pokroju E3 albo Gamescomu. Z częstotliwością raz na rok. Z których relacja i tak jest później zdana w postaci bloga.

Bardzo dobrze robią - w ten sposób nie pokazują zbyt dużo, czyniąc grę bardziej interesującą i trzymając nas w niepewności. Eventy powinni sobie moim zdaniem darować, gdyż i tak pokazali nam zbyt dużo.

Blogi pozostają więc JEDYNYM większym źródłem informacji o Bannerlordzie. A kiedy ich jakość spada poniżej pewnego poziomu, my, społeczność, główni ich odbiorcy oraz potencjalni nabywcy promowanego przez nie produktu, jak najbardziej mamy prawo do narzekania, snucia swoich wniosków i sugerowania zmian. I wbrew temu co mówisz, nie jest to zachowanie nieusprawiedliwione - przeciwnie - ono jest uzasadnione w stu procentach.

Istnieje wiele podmiotów produkujących różne gry, w tym także AAA. Podmioty, które dzielą się nami taką ilością informacji przed premierą stanowią jak wszyscy wiemy olbrzymią mniejszość, lecz nikt nie narzeka na brak informacji o grze przed jej premierą. Jedynie w stronę studia Taleworlds kierowane są żenujące uwagi, mimo że podzielili się z nami czymkolwiek w postaci dev blogów. Nie dziwcie się ich opadającej jakości, skoro tak niewiele zostało do przedstawienia (uwzględniając to, że nie jest wskazane pokazywanie zbyt dużej ilości ważnych treści, co i tak już się nie udało).

edit:// Zauważ też, że żaden z niedawno napisanych tu postów nie podejmował tematu przedłużającej się premiery. Pod krytykę weszła tylko i wyłącznie jakość blogów.

Chwała wam za to! Mam nadzieję, że taki stan utrzyma się jak najdłużej, bo to co się dzieje poza Tawerną jest poniżej wszelkiej krytyki. Jedynie Forum Taleworlds utrzymuje jej jakikolwiek konstruktywny poziom.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2018, 19:18:03 wysłana przez Garedyr »


"Szukaj po omacku ch*ja w cieście" ~Prußak
"Jakbym miał pasztet to bym zjadł kanapkę z pasztetem ale nie mam chleba" ~Mat Berserker
"Bieg na kilometr w ramach biegania, to jak picie piwa bezalkoholowego w ramach picia alkoholu" ~Dyktator