Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Nabór do redakcji

19.07.2018 | Dodał: Dyktator

Gazetka forumowa "Echo Tawerny" powraca! więcej

Konkurs wystartował!

10.05.2018 | Dodał: Hubtus

Drodzy Tawernowicze! więcej

[Konkurs] Odgadnij treść kolejnego bloga!

08.05.2018 | Dodał: Eltarek

Redakcja Tawerny przygotowała dla Was nowy konkurs, w którym Waszym zadaniem będzie odgadnięcie kategorii oraz treści blogów (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Civilization VI  (Przeczytany 4416 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Eltarek

  • Newsman Bannerlord
  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 488
  • Piwa: 176
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Civilization VI (premiera: 21 X 2016)
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 26, 2016, 12:32:44 »
Nie wiem, jak możesz uważać, że w civ5 była czytelna, a w civ:BE nieczytelna, skoro obie są na tym samym silniku, z tą samą grafiką :D
Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem, kod "szóstki" został napisany od podstaw.

Jeżeli kogoś (tak jak mnie) irytują "redaktorzy" tvgry, tutaj jest recenzja pisemna którą w sumie nawet dość ciekawie się czyta.




"To nie jest karuzela śmiechu, lecz pociąg jadący w jedną stronę" - Jarl o dziale Klany

Offline huth

  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6524
  • Piwa: 450
Odp: Civilization VI (premiera: 21 X 2016)
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 26, 2016, 21:59:17 »
oj no ive, tak na mnie działaja niektórzy ludzie, jak np. ten redaktor :P
Natomiast ten ziomek jest super:

Online Dyktator

  • Premier TFW
  • Administrator
  • Krzyżowiec
  • ***
  • Wiadomości: 4276
  • Piwa: 774
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Civilization VI
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 21, 2016, 08:21:56 »
http://well-of-souls.com/civ/civ6_overview.html Tu jest kompletne info.

Tymczasem już po premierze! Niedługo jadę swój egzemplarz odebrać. Ktoś jeszcze dzisiaj zagra?

Offline huth

  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6524
  • Piwa: 450
Odp: Civilization VI
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 21, 2016, 15:38:45 »
A to już jest premiera?

Według mnie bez sensu zaczynać grać w duże gry zaraz po premierze, lepiej czekać na patche. Bo wiadomo, że coś będzie nie tak.

edit

LEL to kosztuje dwie stówy, no chyba nie XD
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2016, 15:49:56 wysłana przez huth »

Online Dyktator

  • Premier TFW
  • Administrator
  • Krzyżowiec
  • ***
  • Wiadomości: 4276
  • Piwa: 774
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Civilization VI
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 21, 2016, 16:05:02 »
A to już jest premiera?

Według mnie bez sensu zaczynać grać w duże gry zaraz po premierze, lepiej czekać na patche. Bo wiadomo, że coś będzie nie tak.

Tak, już we wstępnej fazie gry zauważyłem sporo błędów do spatchowania, ale w dalszym ciągu gra się dobrze. Poza tym wygrywa też sentyment i syndrom jeszcze jednej tury.

Cytuj
LEL to kosztuje dwie stówy, no chyba nie XD
Cena rzeczywiście nieco wysoka, chociaż zależy też jak dla kogo. Ostatnią grę kupiłem gdzieś w 2014, do tego wiem, że jak przy każdej civ spędzę i przy tej kilkaset godzin. Dla mnie więc jest to bez znaczenia na dłuższą metę. Ale jak ktoś nie planuje spędzić więcej niż kilkadziesiąt godzin albo po prostu nie ma takiego sentymentu do tej serii, to polecam jednak odczekać na jakieś promocje, bo przy okazji wypatchują wszystko i powychodzą jakieś DLC z wersją GotY. Może nawet wyjdzie dodatek po drodze (bo pewnie tradycyjnie będą 2, jak zawsze).

Offline Arthasan

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1450
  • Piwa: 67
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Civilization VI
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 29, 2016, 06:37:08 »
AI trochę kuleje - grałem tylko na multi i na Nieśmiertelnym rozgrywka moim zdaniem jest wypaczona przez nierealną wrogość AI oraz przesadzone bonusy.

Offline ^IvE

  • Słońce Tawerny
  • Moderator Globalny
  • Paladyn
  • **
  • Wiadomości: 5449
  • Piwa: 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Civilization VI
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 29, 2016, 10:15:11 »
Kupie kiedyś na promce -75% Nie widzę sensu wydawać tyle pieniędzy na grę, która oferuje mniej niż CiV 5 ze wszystkimi dodatkami. No chyba, że ktoś jest fanboyem.



Online Dyktator

  • Premier TFW
  • Administrator
  • Krzyżowiec
  • ***
  • Wiadomości: 4276
  • Piwa: 774
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Civilization VI
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 29, 2016, 11:12:58 »
[..] grę, która oferuje mniej niż CiV 5 ze wszystkimi dodatkami [..]

Tak? Jak na moje oko, to oferuje większość tego co pełne civ5 z dodatkami. Nie ma paru szczegółów, jak kongres, ale zamiast tego są nowe rzeczy, jak np. dzielnice, czy rozbudowane ustroje, które moim zdaniem są bardzo na plus. Świetny też był pomysł z przebudową robotników na budowniczych, którzy mają limit akcji do podjęcia, ale za to budują w 1 turę. Sama sprawa dzielnic i cudów, które zajmują oddzielne pola to też fajna sprawa. Aż przyjemnie się patrzy, gdy po wybraniu hexa na wybrzeżu, zaczyna się budować ładny port. Zawsze najbardziej w civ lubiłem budowanie państwa, a teraz to mikrozarządzanie jest rozbudowane jeszcze bardziej (chociaż bywa upierdliwe w końcowej fazie gry). Jeszcze żadna podstawka civilization nie była tak pełna. Aż czekam niecierpliwie, jak ta gra będzie wyglądała po dwóch dodatkach.
I to z fanboyem to chyba o mnie. Jakoś mi się to określenie nie podoba, bo przez Warbanda fanboy kojarzy mi się z sezonowcem, który złapał chwilową podjarkę czymś. Ja za to mam do tej serii po prostu sentyment po tych 11 latach gry w różne części. I civ6 robi super wrażenie na razie. Są błędy oczywiście, ale to do poprawy.

AI trochę kuleje - grałem tylko na multi i na Nieśmiertelnym rozgrywka moim zdaniem jest wypaczona przez nierealną wrogość AI oraz przesadzone bonusy.
No na razie trochę muszą to AI poprawić, ale póki co się to równoważy. Może i jest agresywne, ale też i nieudolne ;) Trochę nie przystosowali AI do nowego trybu poruszania jednostek (teraz potrzeba pełnej puli punktów ruchu, by wejść na pola, które wymagają więcej niż jednego, nie da się już, jak w civ5 wejść gdzieś ostatkiem punktów). I barbarzyńcy zrobili się też potwornie irytujący. Nie da się już iść w pełną rozbudowę, ignorując wojsko w początkowych dwóch epokach. Bo wystarczy, że takiego zwiadowcy nie ubijesz i chwilę potem zalewają cię fale barbarzyńców (dosłownie, w kilka tur otoczyli mi stolicę i to bardzo ciasno).

Offline huth

  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6524
  • Piwa: 450
Odp: Civilization VI
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 29, 2016, 11:35:29 »
SI w civach zawsze było takie, że dostawało bonusy, choć przed V jeszcze jakoś ogarniało walkę(bo nic nie trzeba było ogarniać oprócz stackowania jednostek), a teraz z dojściem dystryktów, które mocno podbijają znaczenie mapy i planowanie przestrzenne, to i mapy nie ogarnia... Najłatwiej jej idzie z rozwojem naukowym. Aha, no i oczywiście nie radzi sobie z eksploracją na mapach innych niż Pangea.
Gracz ma trudno na początku i następnie musi gonić SI dłużej zależnie od poziomu trudności. Najlepiej pierwszego napotkanego sąsiada od razu zniszczyć, o ile samemu nie jest się zaatakowanym, a jeśli to jakaś civ z lepszą jednostką ancient/classical, to w sumie już od 6 poziomu jest trudno. Najgorzej w civkach to nie exploitować eksploracji, w V najłatwiej przegrać izolując się. Co w sumie jest zgodne z historią, jakby nie było(rozwój izolujących się ogromnych Chin a ekspansywnej małutkiej Wielkiej Brytanii)
BTW Niemcy w 6 są imba, Hansa niszczy system, gra się tym jak Rzymem z V, czyli settler, settler, settler...

Poza tym niestety, ale jest to jeszcze łatwiejsza gra od V. Tak jak w III nie grając wg schematu jest mogiła, w 4 też nie bardzo da się robić błędy, tak w V da się wyjść z głupich sytuacji, a w 6 każdy poziom jest jakby niższy - bo SI nie ogarnia feature'ów wymagających kreatywnego dostosowania się do warunków oraz planowania na przyszłość.

Offline huth

  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6524
  • Piwa: 450
Odp: Civilization VI
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 02, 2016, 22:20:41 »
kurcze o ile jeszcze na Emperor(6) da się przyjemnie grać, choć jest wymagająco, to na Immortalu gra robi się nieprzyjemna. Oczywiście wiem, że zawsze tak było w civie, że SI miało bonusy, tylko dlaczego musi ładować je w jednostki... Strasznie męczące takie likwidowanie hord, tyle klikania... nieprzemyślana jest do końca ta mechanika 1 jednostka na 1 polu, niby fajny element taktyczny w strategii i rozwiązanie problemu wieloturowego naparzania się dwóch stacków jednostek, ale im więcej wszystkiego tym micromanagement robi się zbyt nużący.
Zresztą w kwestii zarządzania miastami też nie do końca jest ok, interface musi zostać poprawiony.
Ogólnie gra bardzo fajna, ale jakoś taka niezbalansowana i z wieloma małymi rzeczami do poprawienia.

Natomiast zarąbiste jest to jak to wszystko jest fajnie animowane. A atak jądrowy jest przepiękny.
Oczywiście jak zwykle nie potrafię wygrać przez dominację... Zamist blitzować stolice, rozczapierzam się na cały świat i wygrywam kulturowo, o ile nie miało się farta do randomowego civa i lokalizacji startowej, bo wtedy wygrana religijna możliwa jest bardzo szybko.
Czekam aż w końcu zrobią coś z tym, żeby mapa świata była kulą, a nie cylindrem... I jakaś opcja przekopania kanału...

Wypróbuję Endless Legend, tam dość ciekawie rozwiązano problem jednostek i bitew, do tego jakaś fabularna otoczka...