Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Konkurs Świąteczny 2017

13.12.2017 | Dodał: Dyktator

X edycja konkursu świątecznego. Trwa 13-19 grudnia 2017. więcej

Finały plebiscytów 2017!

07.12.2017 | Dodał: Dyktator

Do 17 grudnia trwają finały ostatniej fazy tegorocznych plebiscytów. więcej

Bannerlord:Wywiad z Koray Kıyakoğlu, inżynierem oprogramowania

07.12.2017 | Dodał: Hubtus

Tym razem w dzisiejszym Dev Blogu głównym gościem Q&A jest inżynier oprogramowania Koray Kıyakoğlu. Opowiada nam ona o swojej pracy w (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Spolszczenia modów  (Przeczytany 248297 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 139
Spolszczenia modów
« dnia: Grudzień 07, 2008, 11:56:20 »
W tym temacie będą umieszczane spolszczenia do poszczególnych modów. Przed zainstalowaniem spolszczenia konkretnego moda trzeba się upewnić, że ma się zainstalowane nieoficjalne spolszczenie do posiadanej wersji M&B, albo oficjalną polską wersję językową od CD-Projekt. Moje spolszczenie można pobrać stąd:

Spolszczenie do Mount&Blade w wersji 1.010
Server 4shared albo Rapidshare albo Serwer Tawerny Four Ways

Spolszczenie do Mount&Blade w wersji 1.011
Server 4shared albo Rapidshare albo Serwer Tawerny Four Ways


Aktualnie są dostępne spolszczenia tylko do następujących modów wersji 1.010 i 1.011 M&B:








Proszę wziąć pod uwagę, że spolszczenie nadaje się TYLKO do wersji tej wersji moda, do której zostało napisane i nie należy go pod żadnym pozorem instalować na nowszą czy starszą wersję moda. Jeśli macie jakieś wątpliwości, to pytajcie.

A jak zainstalować? Jeśli spolszczenie jest w formie samoinstalującej się paczki, to instalujemy, a gdy jest spakowane zipem lub rarem, to najpierw trzeba oczywiście rozpakować paczkę, a potem przegrać pliki do katalogu moda, zachowując strukturę folderów. Najlepiej zrobić sobie kopię zapasową podmienianych plików (jeżeli coś będzie podmieniane), tak na wszelki wypadek. Oba typy spolszczeń do modów wymagają oczywiście zainstalowanego spolszczenia do Native (albo nieoficjalnego, albo tego od CD-P).


Co się zaś tyczy reszty modów, to...

Bardzo dużo zależy od samego moda i sposobu, w jaki się on instaluje. Niektóre mody automatycznie kopiują cały moduł Native (wraz z plikami spolszczenia, jeśli mamy je zainstalowane na Native) i do niego przegrywają tylko pliki utworzone z "module system". Inne mają już wszystko w sobie i nie ruszają Native, a co za tym idzie - spolszczone będą tylko te rzeczy, które są stałe (pliki uimain.csv, ui.csv i hints.csv). W pierwszym przypadku, gdy przeniesione są pliki spolszczenia z Native, wszystko zależy od stopnia skomplikowania moda i poziomu zmian. Nawet teksty, które wcześniej były przetłumaczone, mogą się nie wyświetlać, gdyż wystarczy, że modder wprowadził delikatne zmiany do danego menu/dialogu/linijki tekstu. Dodatkowo, mogą się pojawić dziwne teksty w wypadku spolszczeń dla 1.010 i 1.011. Oba te spolszczenia miejscami odwołują się do wartości, które dodałem w skryptach Native. W skryptach moda te wartości nie istnieją, więc gra zawsze odczytuje je jako "0", przez co można się spotkać z komunikatami typu "Lord Nelag została wypuszczona z niewoli" itp.

Jeśli zatem ktoś chce dodać sobie spolszczenie do moda z 1.010 lub 1.011, a nie ma tego spolszczenia powyżej na liście, to proponuję, aby ściągnął sobie z mojego podpisu, z katalogu "spolszczenia do modów" paczkę, którą przygotowałem. Jest to nic innego jak pliki spolszczenia z wersji 1.003, które kopiowały się do Native, do katalogu "languages\pl". Paczkę trzeba wypakować do takiego samego katalogu, lecz oczywiście nie w Native, a w folderze moda, którego chcemy spolszczyć.

Proszę tylko pamiętać, że są to pliki z wersji 1.003, więc jest to taki mały krok wstecz. Jednak pliki te będą z modem współgrały znacznie lepiej, niż przekopiowane pliki ze spolszczenia dla 1.010 lub 1.011 - to mogę zagwarantować. Należy jednak się przygotować na to, że wypadku skorzystania z uniwersalnego spolszczenia mogą wyświetlać się stare nazwy (frakcji, jednostek, lordów etc.), mimo iż mod je rzekomo zmieniał. Jednak jeśli ktoś bardzo potrzebuje, to wedle zasady "lepszy rydz, niż nic" - tu jest link do tej paczki:


Spolszczenie nadaje się do takich modów, które niewiele zmieniają i w których dalej są frakcje, miasta oraz jednostki z Native.

Spolszczenie nadaje się do takich modów, które wprowadzają więcej zmian (np. zmieniają jednostki, frakcje, mapę...)




I jeszcze ważna informacja dla osób, które podejmują się spolszczania modów:

W przypadku tworzenia spolszczenia do jakiegoś moda na podstawie już istniejącego spolszczenia, czy to oficjalnego, czy nieoficjalnego, dobrze by było uzyskać zgodę autorów danego spolszczenia. W przypadku modyfikowania spolszczenia oficjalnego proszę się zgłosić do firmy CD Projekt. W wypadku nieoficjalnego spolszczenia sprawa jest prosta, bo pytać mnie nie trzeba, gdyż udzielam zgody na dowolną modyfikację mojej pracy. Są tylko dwa warunki:

1. Moje zmodyfikowane spolszczenie nie posłuży do żadnych celów komercyjnych. Jeśli ktoś chce na tym jakoś zarobić, to niech się wysili i sam spróbuje wszystko przetłumaczyć od zera, bo ja na takie coś pozwolenia nie dam.

2. Z racji tego, że zwykle modyfikowane teksty stanowią mniej niż 10% całości spolszczenia, prosiłbym o załączenie pliku "Przeczytaj.txt", który był w paczce z moim spolszczeniem. Plik ten zawiera m.in. listę osób, które w różny sposób pomogły mi przy robieniu spolszczenia do M&B i nie chciałbym, aby zostały one pominięte.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2010, 09:46:17 wysłana przez Daedalus »

Offline Aradax

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 75
  • Piwa: 0
Spolszczenia modów
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 23, 2008, 16:18:08 »
Zrobilem te spolszczenie do modow i nie zauwazylem zadnej roznicy na modzie Age of Machinery.
Chyba ze zle cos zrobilem. Czy istnieje moze oddzielne spolszczenie do tego moda albo chociaz do podobnego moda tak aby spolszczyl wiekszosc

Offline Tuiq

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Piwa: 0
Spolszczenia modów
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 24, 2008, 23:21:49 »
Eeee...zrobiłeś chyba jednak coś źle, bo ja postępowałem dokładnie tak jak jest napisane i wszystko jest teraz łądnie spolszczone (gram w  AoM), tylko pojedyncze nazwy itp. nie są spolszczone, ale nawet osoba nie znająca angielskiego się w tym połapie ;].

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 139
Odp: Spolszczenia modów
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 30, 2008, 11:55:14 »
Dodałem spolszczenie do moda Britain 1297 w wersji 1.1. Spolszczenie robione było na szybko i może być trochę błędów związanych głównie z tym, że sam autor moda nie pokusił się o zmiany m.in. w dialogach bohaterów, mimo iż samych bohaterów pozmieniał. Co zdążyłem wyłapać, to wyłapałem. Reszta wyjdzie w praniu. ;)

Poprawiłem też nieco drzewka jednostek (Anglików i Szkotów), bo były strasznie nielogiczne i jednostki wysokiego poziomu "upgrade'owały" się do jednostek znacznie niższego poziomu (sic!), co kompletnie nie miało sensu i psuło zabawę.

Coś tam jeszcze delikanie poprawiałem, ale nie pamiętam co, bo spolszczenie było gotowe już parę tygodni temu, tylko z racji rozpoczęcia prac nad własnym modem, zapomniałem go zamieścić. ;P

Link do spolszczenia - w pierszym poście. Instrukcje - w środku.

Offline Pifcio

  • Najemnik
  • *
  • Wiadomości: 2212
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Spolszczenia modów
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 30, 2008, 11:57:06 »
Masz może w planach dołożyć spolszczenie The Eagle and The Radiant Cross?

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 139
Odp: Spolszczenia modów
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 30, 2008, 11:58:39 »
Na razie nie, za dużo roboty, a za mało czasu.

Offline Pifcio

  • Najemnik
  • *
  • Wiadomości: 2212
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Spolszczenia modów
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 30, 2008, 11:59:46 »
No to Cię jeszcze pomęcze....a jakie dalsze plany wydawnicze?

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 139
Odp: Spolszczenia modów
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2008, 12:04:56 »

Offline Marat

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 263
  • Piwa: 0
Odp: Spolszczenia modów
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 13, 2009, 17:05:30 »
Zauważyłem dziwną rzecz:
Po zainstalowaniu spolszczenia wszystkie teksty mają formę żeńską np.
Rhodocki sierżant ogłuszona przez Nordycki łucznik
albo
Lord Estrosq pojmana przez Królestwo Nordów
Da się to jakoś naprawić?

A da się przeczytać pierwszy post tematu, zanim się w nim napisze, hmmm? Jak byk tam stoi: "Dodatkowo, mogą się pojawić dziwne teksty w wypadku spolszczeń dla 1.010 i 1.011. Oba te spolszczenia miejscami odwołują się do wartości, które dodałem w skryptach Native. W skryptach moda te wartości nie istnieją, więc gra zawsze odczytuje je jako "0", przez co można się spotkać z komunikatami typu "Lord Nelag została wypuszczona z niewoli" itp."

Ponadto, skoro masz takie teksty, to znaczy, że nie zainstalowałeś paczki, do której podałem link w tym temacie (nawet teraz dla pewności sprawdzałem i żeńskich tekstów tam nie ma, więc pojawiać się nie mogą), tylko pewnie przekopiowałeś foldery ze spolszczenia do 1.010 lub 1.011. Zaś co to tekstu "Rhodocki sierżant ogłuszona..." to to "a" chyba w nawiasie było, no nie? W tym wypadku nie da się tego zmienić i dodać sprawdzania płci dla zahardkodowanych komunikatów.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2009, 19:24:47 wysłana przez Daedalus »
"– Panie Marszałku, a jaki program tej partii?
– Najprostszy z możliwych. Bić kur... i złodziei, mości hrabio"
...rozmowa hrabiego Skrzyńskiego z Piłsudskim na temat możliwości założenia przez Piłsudskiego partii politycznej

Offline Boromir

  • BANITA
  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 87
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Spolszczenia modów
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 18, 2009, 12:16:38 »
A czy istnieje spolszczenie do moda Age of Machinery??

A widzisz takie??? Nie??? No właśnie... Poza tym upominam Cię po raz ostatni byś nie spamował forum identycznymi pytaniami w różnych tematach.


Ale co ci sie nie podoba w tym że pytam się na forum? Nieznalazłem i dlatego sie spytałem żeby mieć pewność.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2009, 18:19:29 wysłana przez Boromir »

Gadu-Gadu 1423373

Offline kosanr1

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Piwa: 0
Odp: Spolszczenia modów
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 07, 2009, 17:40:43 »
Mam pytanie czy, żeby spolszyczyć mod wystarczy zedytować pliki w folderze mod/languages/ ??? wystarczy że w tych plikach np. dialogs, factions, game_menus przetłumacze na polski czy trzeba zrobic coś jeszcze?

Offline mikid95

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Piwa: 0
Odp: Spolszczenia modów
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 14, 2009, 19:33:35 »
Wgrałem spolszczenie w plik languages/pl i nic się nie stało. Mam moda Calradia at war i The Eagle and The Radiant Cross i w obu to samo bandyci gadają po angielsku itp. Mam usunąć stare tłumaczenia czy co?

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 139
Odp: Spolszczenia modów
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 15, 2009, 13:19:09 »
Dodałem spolszczenie do najnowszej wersji (0.96 - nie instalować na inne!) moda The Eagle & The Radiant Cross. Zapraszam do ściągnięcia. Paczkę można pobrać stąd: http://www.4shared.com/file/87765963/22a15fd7/Spolszczenie_do_The_Eagle__The_Radiant_Cross_096.html?dirPwdVerified=b858fa56

Instalator sam wykryje ścieżkę instalacji M&B i zainstaluje pliki do głównego katalogu moda, ale tylko wtedy, gdy mod był zainstalowany pod domyślną nazwą (jeżeli podczas instalacji moda zmieniałeś domyślny katalog, to musisz teraz ręcznie podać ścieżkę do KATALOGU GŁÓWNEGO MODA).

Spolszczenie aby działać wymaga albo zainstalowanego nieoficjalnego spolszczenia dla 1.010 lub 1.011, albo oficjalnej polskiej wersji językowej.

Przetłumaczyłem wszystko to, co uznałem za konieczne przetłumaczenia, albo do czego znalazłem polskie odpowiedniki. Nie miałem za bardzo czasu, aby sprawdzić spolszczenie w grze, więc wszelkie nieścisłości, błędy w nazwach jednostek, sugestie zmian etc. proszę zgłaszać w tym temacie.

Pozdrawiam i życzę miłej gry,
Daedalus

Offline Bolo313

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • CS is everything. M&B too.
Odp: Spolszczenia modów
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 18, 2009, 15:59:54 »
Ja mam takie uwagi propo spolszczenia the eagle of the radiant cross.
Np. miecz dwuręczny zweihander - to tłumacząc z niemieckiego dwuręczny lub dwuręczniak
Albo reiter to rajtar (Sporo można się dowiedzieć o tym okresie z gry Kozacy)
I jeszcze małe pytanie. Skąd ci przyszło do głowy że ta broń unikalna Elephant Gun tłumaczyć na Samopał?
Według mnie można to przetłumaczyć na fuzje. W tym okresie fuzje były rzadkie i silne, a stać było na nie nielicznych.
"Jutro jest dziś, tyle że jutro."

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 139
Odp: Spolszczenia modów
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 19, 2009, 15:17:48 »
@Zweihander - wiem co to znaczy i wiem, że nie zmienię. Celowo zostawiłem. Tak samo, jak celowo autor moda zmienił oryginalny "Great Sword" na "Zweihander".
@Rajtar - dzięki, zmienione.
@Elephant Gun - dosłowne tłumaczenie brzmiało głupio, potrzebowałem jakiegoś zamiennika, a nie orientuję się zbyt dobrze we wczesnej broni palnej (zupełnie mnie ten okres historyczny nie interesuje). Nie na wszystkim się człowiek musi znać. ;P