Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord  (Przeczytany 139142 razy)

Opis tematu:

Yuzu, Mistafa Faghil i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rome

  • Administrator
  • Najemnik
  • ***
  • Wiadomości: 2045
  • Piwa: 187
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #915 dnia: Październik 15, 2017, 11:21:33 »
Już sobie wyobrażam tą koślawą animację jakby to TW zrobiło. :D

Online Laalaa

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Piwa: 31
  • Płeć: Mężczyzna
  • "Lwy nie dbają o opinie owiec"
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #916 dnia: Październik 15, 2017, 12:06:36 »
Zawsze mogą uciec się pomocą do moderów. w RaWie proce były ładnie zrobione(I DZIAŁY!!).
(click to show/hide)
Wiesz, że jesteś przegrywem kiedy twoja matka ma więcej lajków na FB pod zdjęciem grzybów niż ty pod profilowym.

Offline Filcefix

  • Gracz Roku DLG
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1121
  • Piwa: 127
  • Płeć: Mężczyzna
  • Średniowiecze, zabawy tarczą i mieczem.
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #917 dnia: Październik 15, 2017, 12:52:23 »
 Ta, tylko jak to ma być zrobione przez profesjonalne studio, niech to bardziej doszlifują, a nie że stwierdzą, że kręcenie dłonią o 360, przy machaniu procą jest wciąż okej.

Offline Eltarek

  • Moderator
  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 421
  • Piwa: 130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
news
« Odpowiedź #918 dnia: Październik 19, 2017, 14:57:29 »
Archiwalny najświeższy news z 19/10/2017

(click to show/hide)
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2017, 16:03:16 wysłana przez Hubtus »
"To nie jest karuzela śmiechu, lecz pociąg jadący w jedną stronę" - Jarl o dziale Klany

Offline Eltarek

  • Moderator
  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 421
  • Piwa: 130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #919 dnia: Październik 19, 2017, 15:51:06 »
Na początek dwie krótkie informacje:

1. W najbliższym czasie razem z Hubtusem postaramy się zaktualizować podsumowanie informacji o nowe rzeczy, których jeszcze tam nie ma. Odwiedzajcie je więc regularnie, aby niczego nie przegapić!

2. Zanim przejdę do dzisiejszego dev bloga, chciałbym odnieść się do wypowiedzi Calluma, opublikowanej wczoraj (18/10/17). Brzmi ona następująco:
"The game is still in development, but coming up on the final straight."
(tłumaczenie: gra nadal jest rozwijana, ale zbliża się do finału).

Pomimo że podobne informacje padały już niezliczoną ilość razy, jest to pierwszy raz, kiedy wprost słyszymy oficjalną informację o zbliżającym się końcu prac nad grą.



Do rzeczy. To jest już dwudziesty ósmy blog. W siedzibie TaleWorlds kończą się powoli osoby z którymi można robić wywiady, Callum postawił więc na zaprezentowanie jednej z frakcji - Battanię. Blog, który wbrew pierwszemu wrażeniu "przecież my to wszystko już wiemy" zawiera w sobie kilka ważnych informacji.

Pierwszą z nich jest wzorowanie postaci na historii/legendach. Nie wiedzieliśmy, że taki zabieg został zastosowany, w Warbandzie tego nie było, jest to coś nowego. Jako przykład zostaje tu przytoczony battański król Caladog, częściowo wzorowany na postaci Gruffydda ap Llewelyna.

Druga, nieco ciekawsza - w końcu dowiedzieliśmy się czegoś o "mniejszych frakcjach", oznaczonych na mapie kolorem czarnym. W zasadzie poza nazwami trzech z nich (Wolfakins, Hidden Ones, Brotherhood) i wyglądem siedzib (każda z nich wygląda inaczej - Wolfakins to niewielka osada, Brotherhood wygląda jak jaskinia, natomiast Hidden Ones ma coś w rodzaju zakamuflowanej stodoły) nie wiedzieliśmy o nich kompletnie nic. Każda z nich ma posiadać "własne cele", które nie muszą być powiązane z walką o władzę. Przybliżono nam Wilczoskórych, czyli "Wolfakins". Według opisu, jest to plemię składające się z wojowników, którzy z różnych powodów opuścili rodzime osady. Żyją w dziczy, jedzą surowe mięso, wolni od ludzkich praw - tworzą prymitywną cywilizację.



Siedziba Wolfakins, którą ledwo udało mi się wychwycić:


Ciekawi mnie, jak będą wyglądały relacje gracza z tymi "mniejszymi frakcjami". Z dzisiejszego bloga wiemy na pewno, że część z nich zamieszkiwać będą najemnicy - zapewne damy radę ich rekrutować. Co jednak z pozostałymi? Jak sądzicie, jakie interakcje gracza z tak prymitywną osadą zaplanowało TW?
« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2017, 16:03:53 wysłana przez Eltarek »
"To nie jest karuzela śmiechu, lecz pociąg jadący w jedną stronę" - Jarl o dziale Klany

Offline Askorti

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1326
  • Piwa: 47
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #920 dnia: Październik 19, 2017, 16:37:23 »
Na pewno będą źródłem pomiejszych questów. Może nawet wątków typu zostanie przywódcą takiej małej frakcji? Może te frakcje też będą między sobą walczyć? Może będą polować na bandytów? Nie zdziwiłbym się, gdyby zniszczenie takiej mini frakcji mogło być questem od np. króla, któremu taka grupa w jego granicach nie pasuje.

Offline Eltarek

  • Moderator
  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 421
  • Piwa: 130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #921 dnia: Październik 20, 2017, 18:26:33 »
Jako że dość mocno aktualizujemy podsumowanie, ostatnimi dniami przejrzałem jeszcze raz wszystkie wypuszczone do tej pory materiały promocyjne dotyczące Bannerlorda. Odkryłem coś bardzo ciekawego, związanego z, nazywajmy je już oficjalnie w ten sposób, mniejszymi frakcjami.

Kiedy przeglądałem to wszystko kilka miesięcy temu po raz pierwszy, znalazłem na mapie trzy z nich: Wolfakins, Hidden Ones, Brotherhood.






I moją pierwszą myślą było "hej, to całkiem ciekawy pomysł! zapewne każda z tych mniejszych frakcji będzie miała jakąś unikalną historię oraz wkład w wątek fabularny Bannerlorda!"

Twórcy przybliżyli nam już frakcję Wolfakins, wiemy że faktycznie ma ona jakąś historię i specyficzną kulturę która wyróżnia ją na mapie wśród pozostałych.
W moim umyśle, wczorajszy blog potwierdził zawartą powyżej myśl. Będzie sobie kilka mniejszych frakcji z jakimiś fajnymi interakcjami, historiami, takie oto urozmaicenie.

I tak sobie myślałem, do momentu gdy dzisiejszego popołudnia przyjrzałem się bliżej mapie. Problem polega na tym, że słowo "kilka" nie za bardzo tu pasuje.
(click to show/hide)

A jako że jest to wątek dyskusyjny, poleci [subiektywna opinia]
Powiem Wam szczerze, że uwielbiam kiedy dzieje się takie coś, bo w tym momencie sam do końca nie wiem co o tym myśleć. Wszystkie czarne lokacje jakie odnalazłem na mapie mają w nazwie słowo "Base", oznaczające po prostu bazę lub siedzibę. Takie nazewnictwo wymusza wręcz, aby każdy jeden z tych punktów był osobną małą frakcją - jakby nie patrzeć, siedzibę można mieć jedną. Wiemy na pewno że w części z nich można będzie rekrutować najemników (zapewne będzie to coś na wzór obozów najemnych z M&B: WFaS), część z nich zamieszkiwać będą bandyci, ale co z pozostałymi? Spójrzcie tylko na tą mapę, ich tam jest od groma! Poza tym wychwyciłem już pięć z nich i żadna do tej pory nie była obozem najemnym, ani zwykłą kryjówką bandytów (chyba że te fascynujące nazwy określają właśnie takie miejsca).
Czy jednak nazwy typu Brotherhood, Hidden Ones, Wolfakins sugerują po prostu miejsce, gdzie jedyną interakcją jest pokonanie grupki bandytów lub najem żołnierzy? Moim zdaniem nie.

Jeżeli faktycznie okaże się, że każdy z punktów zaznaczonych przeze mnie na mapie czerwoną ramką ma swoją własną historię oraz styl bycia wyróżniający go spośród innych, nie jestem w stanie nawet wyobrazić sobie co jeszcze wymyślili i zaimplementowali w świecie gry, o którym do tej pory nie chcą zbyt wiele mówić (przypomnijmy, że większość materiałów promocyjnych dotyczy trybu bitwy). Jeśli gra faktycznie jest na takim poziomie, myślę że społeczność wybaczy 6 lub więcej lat oczekiwania.
[/subiektywna opinia]

Słuchajcie, to jest niesamowicie ciekawy temat do dyskusji, chociażby ze względu na ilość pytań, które nasuwa. Mi odbiło, czy może faktycznie coś w tym jest? Piszcie co sądzicie, ja w tym momencie rozpisałem się już chyba wystarczająco.



Ale to jeszcze nie wszystko! Przeglądając mapy po raz drugi, udało mi się odnaleźć kolejne dwie ledwo widoczne mniejsze frakcje. Nie jestem jednak w stanie rozszyfrować ich nazw. Drugim członem nazwy pierwszej z nich na 100% jest słowo "Legion", to wszystko co udało mi się ustalić. Komu się to uda, otrzyma ciasteczko! ^^



"To nie jest karuzela śmiechu, lecz pociąg jadący w jedną stronę" - Jarl o dziale Klany

Offline Prußak

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3209
  • Piwa: 236
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten, który mówi sam sobie dobranoc, dobranoc
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #922 dnia: Październik 20, 2017, 18:52:09 »
Last Legion Base i Jawwal Base.
Hah jesteśmy chyba jedynym klanem  który  grał z nimi spara  w którym nie było  Wulgaryzmu i kutni Ale za to mecz nie był  fair-play prośby  o  zablokowanie kamery obserwatora nic nie dawały  chociaż  na serwerze był admin...

Offline Johny_Nawalony

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 254
  • Piwa: 21
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #923 dnia: Październik 20, 2017, 19:07:13 »
Last Legion Base i Jawwal Base.
Ja tam widzę Lost Legion Base


Online Yuzu

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Piwa: -12
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #924 dnia: Październik 20, 2017, 19:26:59 »
Jak na moje, zdecydowanie jest tam litera o (Lost Legion Base)
-> Nie zdaj matur
-> Za karę mama odłącza ci kabel zasilający od kompa
-> Nie umiesz go wpiąć z powrotem, mimo że leży sobie obok
-> Koniec kariery na NW

Życie pewnego poległego wojownika w pigułce.
Zapalmy mu po świeczce (*)

Offline Askorti

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1326
  • Piwa: 47
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #925 dnia: Październik 20, 2017, 22:58:38 »
Nie ma opcji, żeby każda z tych baz była oddzielną frakcją z własną fabułą. Taleworlds nie ma tyle czasu ani kreatywności, by się z tym bawić. Poza tym, kto powiedział, że frakcja może mieć tylko jedną siedzibę?
Ja stawiam na to, że większość tych lokacji to coś jak te kryjówki bandytów z Warbanda. Nie wszystkie, ale większość.

Offline Eltarek

  • Moderator
  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 421
  • Piwa: 130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #926 dnia: Październik 21, 2017, 14:17:52 »
Nie ma opcji, żeby każda z tych baz była oddzielną frakcją z własną fabułą. Taleworlds nie ma tyle czasu ani kreatywności, by się z tym bawić. Poza tym, kto powiedział, że frakcja może mieć tylko jedną siedzibę?
Ja stawiam na to, że większość tych lokacji to coś jak te kryjówki bandytów z Warbanda. Nie wszystkie, ale większość.

Już tłumaczę:
Powiedziałem to ja, podkreślając że nie jest to oficjalna informacja, lecz bardziej moje domysły. Szansa że zdarzy się coś czego się nie spodziewamy zawsze jest, z dwóch prostych powodów: po pierwsze - nie wiemy zbyt wiele o świecie gry, nie wiemy też więc na jakich aspektach koncentrowało się TW podczas jego tworzenia. Po drugie - przy marketingu i kontaktu na linii producent-klient tej firmy, przewidzieć to co ci ludzie wymyślą jest ciężko.

Zrobienie kilkudziesięciu mniejszych frakcji z jedną siedzibą, jedną lub kilkoma unikatowymi jednostkami i drobną historią opisującą ich rolę na świecie jest zadaniem wymagającym, ale nie niemożliwym. Tym bardziej w sytuacji, gdy proces tworzenia gry trwa już prawie 6 lat, a pierwsze oficjalne informacje dotyczące zbliżającego się końca prac pojawiły się stosunkowo niedawno.

Dopuszczam oczywiście możliwość, że jedna frakcja może mieć kilka baz. Stwierdziłbym nawet, że to co Ty napisałeś jest bardziej prawdopodobne od tego co napisałem ja. Na mapie znajduje się 56 lub więcej siedzib (część mogła się schować za nazwami miast). Moglibyśmy skrajnie założyć, że każda mniejsza frakcja ma po jednej siedzibie na terytorium każdej z 8 frakcji (jeśli już mieliby to robić, zakładam że rozmieściliby je na mapie równomiernie), czyli tych mniejszych frakcji byłoby wciąż 7. Niby ładnie dzieli się bez reszty, problem polega na tym, że nie widzieliśmy jeszcze, aby jedna mniejsza frakcja miała więcej niż jedną siedzibę. Każda z dotychczas przeze mnie wychwyconych pojawiła się tylko raz. Pozostaje nam czekać na kolejne filmy/screeny mapy, żeby zobaczyć, która z tez się potwierdzi.

Interakcje mniejszych frakcji z graczem również pozostają zagadką. Przy reklamowaniu tej gry jako "nie wypuścimy dopóki nie będzie perfekcyjna" obstawiałbym jednak, że ich rola nie ograniczy się do rekrutowania ludzi czy wybicia grupy bandytów. Tym bardziej po tym, w jak szczegółowy sposób Callum opisał Wolfakins w ostatnim blogu.
"To nie jest karuzela śmiechu, lecz pociąg jadący w jedną stronę" - Jarl o dziale Klany

Online Hubtus

  • Moderator
  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 354
  • Piwa: 126
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #927 dnia: Październik 21, 2017, 16:12:23 »
Przypuszczam, że będzie to bardziej rozbudowana wersja kryjówek bandytów. Jeśli będą mieli jakieś questy, to zapewne będą one mocne oskryptowane i działać podobnie do tych z Warbanda, także żadnej rewolucji się tutaj nie spodziewam. Dadzą im pewnie fabułę, kilka różnych questów, unikalną jednostkę i trochę dialogów. Wątpię, żeby każda kryjówka miała nawet swoja własną unikalną lokację(Samych miast i wiosek jest ponad 160, a to już wymaga od niedużej ekipy TW odpowiedzialnej za levele dużego wysiłku). Pewnie będą pogrupowane, a w każdym królestwie będzie inna "bandycka frakcja"

Offline Askorti

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1326
  • Piwa: 47
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #928 dnia: Październik 22, 2017, 08:55:59 »
Cytuj
a w każdym królestwie będzie inna "bandycka frakcja"
To ma znacznie więcej sensu niż
Cytuj
każda mniejsza frakcja ma po jednej siedzibie na terytorium każdej z 8 frakcji

Bo niby czemu celtyccy bandyci/najemnicy/wojownicy mieliby mieć kryjówkę gdzieś na pustyni albo stepie? Lokalne biuro? xD

Online Hubtus

  • Moderator
  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 354
  • Piwa: 126
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Mount&Blade Bannerlord: podsumowanie informacji
« Odpowiedź #929 dnia: Październik 26, 2017, 15:56:22 »
Archiwalny najświeższy news z 26/10/17

(click to show/hide)
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2017, 15:43:59 wysłana przez Eltarek »