Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord  (Przeczytany 138865 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline robert99111

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #750 dnia: Czerwiec 13, 2017, 09:14:41 »
Jakby ktoś sam nie zauważył na filmie




Co masz na myśli Zahari ?



Offline Askorti

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1326
  • Piwa: 47
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #751 dnia: Czerwiec 13, 2017, 09:55:27 »
Pewnie z jakiegoś Conana barbarzyńcy lub innej produkcji fanatasy prosto z USA. W tej części m&b i tak same pancerze wyglądają lepiej i widać sporo inspiracji oryginalnymi zabytkami z całego średniowiecza. Skórzane pancerze w zasadzie występowały w Europie(np. kirysy kryte, zbrojniki, płaty) , czy też Azji(np. lamelki), ale te co obecnie pokazali nawet ich nie przypominają.
W ogóle zauważyłem, że w Bannerlordzie twórcy w tych pancerzach nagle wykazali zaskakujące zafascynowanie ćwiekami. Nagle one są wszędzie. Na rzeczonych skórzanych pancerzach oraz na metalowych karwaszach. Kompletne fantasy. Musze przyznać, że mocno mnie to boli, bo relatywny realizm, tudzież historyczność były głównymi powodami dla których zainteresowałem się M&B.

Offline Zahari

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 459
  • Piwa: 47
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #752 dnia: Czerwiec 13, 2017, 11:13:00 »
Co masz na myśli Zaharii?
Po uderzeniu wrogiego jeźdźca lancą, oponent wypada z siodła. Nie jestem pewny, czy to animacja śmierci, czy można kogoś "wysadzić" z siodła jeszcze żywego.

Offline Askorti

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1326
  • Piwa: 47
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #753 dnia: Czerwiec 13, 2017, 11:45:01 »
Po uderzeniu wrogiego jeźdźca lancą, oponent wypada z siodła. Nie jestem pewny, czy to animacja śmierci, czy można kogoś "wysadzić" z siodła jeszcze żywego.

Jestem w 99% pewien, że to animacja śmierci. Gość robi praktycznie fikołka w powietrzu od tego uderzenia, mało prawdopodobne, by wstał po takiej animacji.

Offline Zahari

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 459
  • Piwa: 47
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #754 dnia: Czerwiec 13, 2017, 11:49:47 »
Tak, czy inaczej fajnie to wygląda +

Nie wiem, czy tylko ja to zauważyłem, ale na screenach nie pojawia się już napis "Work In Progress", natomiast w 2016 ten napis widniał na większości screenów.
(click to show/hide)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2017, 11:58:01 wysłana przez Zahari »

Offline Hubtus

  • Moderator
  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Piwa: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #755 dnia: Czerwiec 13, 2017, 15:09:22 »
Tak, czy inaczej fajnie to wygląda +

Nie wiem, czy tylko ja to zauważyłem, ale na screenach nie pojawia się już napis "Work In Progress", natomiast w 2016 ten napis widniał na większości screenów.
Obstawiam, że było to spowodowane efektami graficznymi oraz jakością samych modeli i tekstur. Na najnowszych screenach wygląda to naprawdę porządnie, więc wątpię, żeby to jeszcze ulepszali.

Offline Zahari

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 459
  • Piwa: 47
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #756 dnia: Czerwiec 13, 2017, 18:17:34 »
Coś jeszcze się na E3 pojawi ? Jakis wywiad ? Coś ?

Offline Kradus

  • Moderator Warband
  • Najemnik
  • *
  • Wiadomości: 2053
  • Piwa: 214
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stanisław Cat Mackiewicz
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #757 dnia: Czerwiec 13, 2017, 18:33:39 »
(click to show/hide)
https://www.youtube.com/watch?v=IUkL42p3Mss

Do Konnego Zbrojnego (cytat powyżej) dołącza krótki "film z życia" łucznika konnego:



Link: https://www.youtube.com/watch?v=BMeqj8WG0a8&t

Ciekawy wydaje się ten rozkaz w 13 sekundzie. "Musimy ich zmiażdżyć całkowitym atakiem". Jak domyślam się, bohater tego filmiku (dowódca łuczników konnych) jest tylko dowódcą tego oddziału i ten rozkaz otrzymał od głównodowodzącego bitwą. Pytanie tylko, czy wielkie bitwy (bo i czasem zdarzały się na singlu "kumulacje" rzędu tysiąca wojaków na stronę, zwłaszcza przy rozpoczętych niedawno kampaniach wojennych) będą podzielone na kilka mniejszych, czy wszystko się będzie działo w jednej bitwie (a co za tym idzie jednej scenie).

PS: W 1:09, 1:14 czy również 1:25 widać informację "Eren podwyższa umiejętność jazdy konno" - czyżby teraz jazda konno działała na zasadzie podobnej do umiejętności walki poszczególnymi broniami (duża skala - nie jak dotychczas 10 pkt.; nauka poprzez doświadczenie - w tym przypadku jazdę; a pobocznie tylko przez rozwijanie w karcie bohatera)?

W 1:18 z kolei kolejny raz otrzymujemy rozkaz od "Monchuga": "Zasypać ich strzałami w jeździe". Podobnie w 2:25. Można domniemywać większą dynamikę bitew i częste zmienianie strategi - duży plus. W 2:34 z kolei mamy rozkaz zaatakowania przeciwnika, pewnie z racji dużej przewagi konnicy, wypracowanej we wcześniejszej fazie bitwy.

Plus w końcu konni łucznicy zachowują się jak należy :) Tj. "uciekają" od przeciwnika z bronią białą, a nie walczą z nim nie mając szans :P

Fajnie również wygląda "tracenie życia" - np. w 3:19 - gdzie jaśniejszym paskiem zaznaczone jest życie stracone w danym otrzymanym ciosie (które oczywiście po chwili znika).
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2017, 18:51:43 wysłana przez Kradus »

Offline ^IvE

  • Słońce Tawerny
  • Moderator Globalny
  • Paladyn
  • **
  • Wiadomości: 5326
  • Piwa: 478
  • Płeć: Mężczyzna
  • Let me take you to the movie
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #758 dnia: Czerwiec 13, 2017, 19:54:02 »
Pod względem wizualnym wygląda to dobrze. Nic nie kombinują tylko ulepszają to co mają. I bardzo dobrze. Mam tylko dwie obawy. Czy wielkość tych bitew nie będzie problemem? Na filmikach widać dość duże bitwy, które bardzo długo się ciągną. W MB jednostek było mniej ale starcia były intensywniejsze i mięsiste. Tutaj mamy ogromne starcia, które strasznie długo się ciągną. Oby nie było syndromu, że kolejnej bitwy 1000 na 1000 po prostu nie będzie chciało się włączać. Chociaż w zwykłym MB też nie dało się tego uniknąć szczególnie po setnym wydostaniu się z więzienia tych głupich lordów i tłuczeniu ich od nowa.

 Kolejną obawą są konie. Mojej litanii na temat konnych w tej serii wole nie zaczynać. Ograniczę się więc tylko do zauważania, że koń po przejechaniu po postaci odrzuca ją kawałek dalej i to na glebę. O ile ze względu na "realistykę rozgrywki" wydaję się to zrozumiałe o tyle pod względem gamepleyu szczególnie na multi wydaję się to kłopotliwe. Tym bardziej, że nie zauważyłem na tych filmikach co się dzieję z konnym jak nadzieję się na pikę. Może w końcu się koń pod nim zapadnie on sam wyrżnie głową w glębe i zestunuje się na dłuższy moment i będę mógł go skopać i opluć na do widzenia. A nie, że on padnie dopiero za 3 uderzeniem włóczni w tępy koński łeb w międzyczasie mnie bumpując, nawet gdy mam włócznie a jak już mu zabiję konia to sobie będzie jeszcze radośnie szablą wymachiwał. Dobra, miałem nie zaczynać...

Momenty w których widać wręcz absurdalne wystrzelanie postaci po zetknięciu z koniem:


Moment 1: 3:12-3:14 Na pierwszym planie widać jak opancerzony koń potrąca biednego piechura w turbanie i go wystrzeliwuje w kosmos, wyobraźcie sobie takie coś na multi w analogicznej sytuacji w spotkaniu z koniem bez jeźdźca. Co ciekawe widać potem przedłużenie kadru a jak typka nie było to nie ma. Gdzie ten koń go wystrzelił do mordoru?
Moment 2 3:41-3:43 Kolejny bezpański koń -.- masakruje piechura.
Moment 3 4:30-4:33 Zmasakrowany piechur po potrąceniu przez konia pada bezwładnie przed postacią gracza.
Moment 4 2:56-3:05 Postać najpierw dość ostro wywraca pierwszego piechura po czym przejeżdza po łucznikach i przewraca kilku (?) jednocześnie (?) Następnie kilka potrąceń drobnych.

Ogólnie tych momentów jest od groma wszędzie piechota jest po prostu poniewierana.

Powiem tak jeśli chodzi o multi to mam poważne obawy na singlu to nawet ok. Jeszcze bym musiał zanalizować ten drugi filmik. Bo ciekawi mnie co się dzieję z konnym jak trafia na pikę. W tym filmiku byli pikinierzy ale chyba nawet nie mieli okazji dźgnąć porządnie, lub tego nie uchwycił filmik. Lub są tak bezużyteczni, może jeszcze bardziej niż zwykle, że to jest powodem. Konie są jeszcze szybsze i zwrotniejsze niż w WB co wydaję się absurdem. I naprawdę jest problem. Widać było kilka drobnych kolizji z których koń po prostu wyślizgnął się w ułamek sekundy i jechał dalej bez specjalnego wytrącenia prędkości.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2017, 20:01:39 wysłana przez ^IvE »

Offline huth

  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6524
  • Piwa: 450
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #759 dnia: Czerwiec 14, 2017, 00:32:08 »
Cytuj
Ogólnie tych momentów jest od groma wszędzie piechota jest po prostu poniewierana.

Dokładnie takie odczucie miałem po tych filmikach, cav hero masterrace. Piechota SI potrafi się tylko rozbiec na otwartej przestrzeni pełnej kawalerii, zamiast próbować sformować się z włóczniami. Więc w sumie to nie jest kwestia tego, że koń potrafi przejechać po kilku gościach(bo jakby nie było to rzeczywiście potrafi) i brak choćby małego elementu naturalnego zachowania konia(raczej omija/przeskakuje przeszkody, nie traktuje ludzi jak kręgle, staje dęba, kopie czy nawet gryzie), bo nierealistyczna swoboda poruszania się konno to podstawa M&B jednak(to gładkie jeżdżenie koniem jak bolidem), tylko po prostu ta piechota jest gupia. No i te bezpańskie konie, to zero progresu...

Offline Jarll

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 444
  • Piwa: -39
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #760 dnia: Czerwiec 14, 2017, 09:53:23 »
Wszystkim zainteresowanym polecam kanał ,, Tego Ruska,, bardzo dobrze opowiada a Bannerlordzie



Reprezentant Polski na NWWC 2k17
Podpułkownik Pułku 1 Piechoty

"Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę". ~ Platon

Offline Prußak

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3209
  • Piwa: 236
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten, który mówi sam sobie dobranoc, dobranoc
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #761 dnia: Czerwiec 14, 2017, 10:08:39 »
Tak się prezentuje tegoroczne demo przygotowane na E3.

(click to show/hide)
Hah jesteśmy chyba jedynym klanem  który  grał z nimi spara  w którym nie było  Wulgaryzmu i kutni Ale za to mecz nie był  fair-play prośby  o  zablokowanie kamery obserwatora nic nie dawały  chociaż  na serwerze był admin...

Offline Hubtus

  • Moderator
  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Piwa: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #762 dnia: Czerwiec 14, 2017, 11:53:14 »
Plus w końcu konni łucznicy zachowują się jak należy :) Tj. "uciekają" od przeciwnika z bronią białą, a nie walczą z nim nie mając szans :P
To prawda, ale jak widać tutaj: https://youtu.be/IUkL42p3Mss?t=43s, dalej potrafią bez sensu wjechać w kawalerię. Swoją drogą ciekaw jestem, czy wszelkie frakcje stepowe z konnymi w roli głównej będą hejtowane na mutli :P
Tak się prezentuje tegoroczne demo przygotowane na E3.

(click to show/hide)
Szkoda, że na screenie nie widać instrukcji sterowania.

Offline mogart

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Piwa: 3
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #763 dnia: Czerwiec 14, 2017, 12:52:57 »
Nie bijcie ;)
Po obejrzeniu obu wideo z dopiskiem E3 2017 w tytule, mogę podsumować to co widziałem tak: d... nie urywa.
Kompletnie nie widzę gdzie ma być te 40 giga, które mamy rezerwować na twardym dysku (chyba, że wymagania Bannerlorda podane na gryonline to jeden wielki humbug).
Silnik, który uciągnie większe bitwy - fajnie. Fale posiłków których taktyka opierała się w zasadzie na okrzyku "Kupą mości panowie, kupy nikt nie rusza", są wybitnie wkurzające. Nowe GUI wydawania rozkazów - e tam - i tak pewnie trzeba będzie zamontować ze dwie dodatkowe ręce, żeby sprawnie wydawać bardziej szczegółowe rozkazy :). Ładniejsze tekstury i fizyka włosów na końskim zadzie... eee... hełm koczownika miałem oczywiście na myśli ;) - niby ładnie, ale siłą m&B nie są prześliczne wodotryski (na filmiku z kawalerzystą są za to krwiotryski;)) wizualne. I nie czarujmy się - stroną wizualną Bannerlord nie zbliży się do Skyrima, Wiedźmina czy ME: Andromeda, nie mówiąc o Unchartedach i innych "interaktywnych filmach" mających być grami.
W sumie wiec jakoś słabo to wszystko widzę - nie zauważyłem w tych filmikach 7 lat, które upłynęły od wydania Warbanda.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2017, 12:54:13 wysłana przez mogart »

Offline Kradus

  • Moderator Warband
  • Najemnik
  • *
  • Wiadomości: 2053
  • Piwa: 214
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stanisław Cat Mackiewicz
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #764 dnia: Czerwiec 14, 2017, 12:58:29 »
[...]I nie czarujmy się - stroną wizualną Bannerlord nie zbliży się do Skyrima, Wiedźmina czy ME: Andromeda, nie mówiąc o Unchartedach i innych "interaktywnych filmach" mających być grami.

Dokładnie, nie możemy zbyt wiele wymagać od tego. Ważne, żeby fajnie się grało i moderzy mieli pole do popisu.

W sumie wiec jakoś słabo to wszystko widzę - nie zauważyłem w tych filmikach 7 lat, które upłynęły od wydania Warbanda.

Z drugiej jednak strony, masz rację... Co by nie mówić, na tych obecnie dostępnych filmach/zdjęciach/prezentacjach nie widać takiego skoku jakościowego jak choćby pomiędzy GTA III, a jej pełnoprawną kontynuacją GTA IV - pomiędzy których wydaniem również minęło prawie 7 lat. A w międzyczasie wydawano inne gry z serii, a na dobrą sprawę "ukrywano" prace nad IV. A tu z kolei mamy budowanie hype'u, które może się niestety skończyć tragicznie.