Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Nowy trailer i gameplay z Bannerlorda z E3 2017

12.06.2017 | Dodał: Dyktator

12 czerwca 2017 zaprezentowano nowy trailer Bannerlorda w ramach targów E3 2017.   więcej

Castellans wygrywa BoB 2017

22.05.2017 | Dodał: Prusak

Pierwszy turniej LAN na Warband dobiegł końca. więcej

Battle of Bucharest 2017

07.05.2017 | Dodał: Kradus

Pierwszy turniej na Mount&Blade: Warband, w którym do wygrania nagrody pieniężne! Zapisy do 9 (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Ankieta

O czym teraz chciałbyś zobaczyć film z gry?

Walka!
Gród
Coś innego(napisz co)

Autor Wątek: [WB]Sclavinia  (Przeczytany 117440 razy)

Opis tematu: Słowianie, połowa X wieku, historyczny mod

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Hofiko

  • Zbrojny
  • *
  • Wiadomości: 2314
  • Piwa: 19
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [WB]Sclavinia
« Odpowiedź #75 dnia: Sierpień 13, 2013, 21:07:33 »
Solidna robota. Trzymam za was kciuki.

(click to show/hide)
Lepiej milczeć, narażając się na podejrzenie o głupotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości - Jarosław Kaczyński


Offline Leinnan

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1530
  • Piwa: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Szczęść Boże, służby i loże
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: [WB]Sclavinia
« Odpowiedź #76 dnia: Sierpień 14, 2013, 02:39:55 »
I właśnie dlatego od razu nie ogłosiliśmy że pracujemy nad modem, założenie tego wątku było konsekwencją próśb na dwóch forach(themodders.org i Tawernie). Bez obrazy ale wydaje mi się że żaden poprzedni mod w tych klimatach nie miał większych szans na wydanie. Ba! Przez tą część wakacji zrobiliśmy więcej niż zrobiono do pozostałych modów(chyba że chowano tony rzeczy przed publiką). Tak w skrócie:
Mroczne Wieki- moja prywatna porażka, robiłem z Ploppem który wymiękł, sam potem nie dałem rady, wraz z końcem projektu przerzuciłem się z Wingsa na Blendera- jedyny plus z tego projektu.
Pomorze 970- zniknięcia głównego twórcy, słabe modele
Równonoc- mod, gdzie szef teamu najmniej umiał, to się nigdy dobrze nie kończy.

Właśnie z powodu rozbudzonych nadziei i robienia hype'u na moda podając czego to nie ma w nim być postanowiłem w pierwszym poście wpisywać to co mamy gotowe, bez obiecywania. Co prawda piszę w niektórych postach jak sobie wyobrażam pewne rzeczy, jednak zaznaczam że to tylko gdybania i do czasu znalezienia skryptera nie jest to nic pewnego. Oczywiście- jeśli żaden się nie znajdzie to sam spróbuję się tym zająć i to jest powód dla którego wolę nic nie obiecywać. Zamiast obiecywać wolę dawać informacje o tym że daną rzecz skończyliśmy. Myślę że to jest dobra droga.
Na moment obecny Lotnik jest nadwornym krawcem i szykuje kolejne ciuszki i pancerze do gry, toudji modeluje, ja za niego teksturuję i modeluję swoje, Adiq świetnie radzi sobie ze scenami, Elvans kombinuje z mieczami, Blitzwing czepia się o układ uszkodzeń na tarczy i czekam wciąż na pierwsze prace paru osób. Daje to nadzieję że wszystko będzie szło dobrze dalej, jest jednak pewne zagrożenie. ROK SZKOLNY. Nie wiem jak będzie z wolnym czasem u członków teamu, jestem jednak pewien że ja i Lotnik czas na prace znajdziemy, a i Blitzwing znajdzie chwilę by się kroju szycia gaci u chama Dobromira doczepić. Zapomniałem oczywiście o Kamilu z Częstochowy- nasz nadworny żerca gotów wyjaśnić prostym chłopom zawiłości słowiańskiej religii.
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens
W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakżebyśmy to mogli dowodami obalić?

steam | space fight |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Offline Blitzwing

  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1059
  • Piwa: 11
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [WB]Sclavinia
« Odpowiedź #77 dnia: Sierpień 14, 2013, 13:30:53 »
Tak, co do wsi:
Takie "luźne" będą znajdowały się pod grodami. Wtedy w razie zagrożenia mieszkańcy uciekali tam. Jednak już osiedla ludzkie trochę dalej będą posiadały różnego rodzaju umocnienia. W przypadku wsi w regionie o dużej gęstości gródów jakieś niższe palisady/wyższe płoty, natomiast tam gdzie do grodu będzie już dość daleko znajdą się normalne umocnienia. Podział na wieś/gród będzie dość płynny. Nie w każdym grodzie dało się kupić wtedy wszystko co chcemy. Więc na pewno na jakieś specjalne kąski będzie sobie trzeba zrobić wycieczkę, do jakiegoś dużego grodu gdzie znajdą się kupcy i wspaniali rzemieślnicy :P
W skrócie: Wszystko jest wciąż dostosowywane do gry. Nie narzuciliśmy żelaznego schematu co gdzie i jak. Dostosujemy to by było grywalnie, sensownie i klimatycznie. Nieogrodzona wieś w środku puszczy 100km od innego grodu jest tak samo absurdalna jak kupowanie sobie miecza i kolczugi w każdym troche większym grodzie ;)
Sława!

Offline beanshee

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1426
  • Piwa: 159
  • Płeć: Kobieta
Odp: [WB]Sclavinia
« Odpowiedź #78 dnia: Sierpień 14, 2013, 23:19:04 »
Akurat miecz można było dostać praktycznie wszędzie:) Gorzej sprawa się ma z uzbrojeniem ochronnym. To już wymagało większych umiejętności i czasu.
Łowy zaczęte! Bij, kto w Boga wierzy!
I grzmij: "Bóg, Anglia, król i święty Jerzy!"

Offline Skarbnik

  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 596
  • Piwa: 29
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kończ waść, wstydu oszczędź.
Odp: [WB]Sclavinia
« Odpowiedź #79 dnia: Sierpień 15, 2013, 12:07:49 »
Mam takie pytanie. Napisaliście, że będzie pięć plemion ( Polanie, Wiślanie, Ślężanie, Mazowszanie i Pomorzanie ). Planujecie ich jakoś rozróżnić? Chodzi mi o jednostki oraz uzbrojenie. Bo wszystkie to są plemiona słowiańskie i chyba nie będzie takiego kontrastu jak przy Nordach i Khergitach.
Nie przywiązuj się do nikogo, kogo w razie wpadki nie porzucisz w ciągu 30 sekund. - Neil McCauley

Offline Blitzwing

  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1059
  • Piwa: 11
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [WB]Sclavinia
« Odpowiedź #80 dnia: Sierpień 15, 2013, 12:12:04 »
miecz wszędzie? No ja bym nie szalał. Patrząc na to jak niewielu w ogóle go posiadało. Dodatkowo znalezione w grodziskach często nie są zwykłymi sztabami a bardzo starannie wykonaną i ozdobioną bronią. ;)
Sława!

Offline Leinnan

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1530
  • Piwa: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Szczęść Boże, służby i loże
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: [WB]Sclavinia
« Odpowiedź #81 dnia: Sierpień 15, 2013, 14:14:52 »
Właśnie, z tego co wiem zrezygnowanie ze zdobień na rzecz bardziej masowej i tańszej produkcji to późniejsze czasy.
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens
W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakżebyśmy to mogli dowodami obalić?

steam | space fight |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Offline Blitzwing

  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1059
  • Piwa: 11
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [WB]Sclavinia
« Odpowiedź #82 dnia: Sierpień 20, 2013, 22:41:48 »
Praca idzie pełną parą. Tymczasem napotkaliśmy kwestie którą chcielibyśmy poruszyć publicznie, bo zależy od niej dużo no i to wam ma się grać przyjemnie :D
System klasycznych frakcji z M&B się nie sprawdza. We wczesnym średniowieczu organizmy państwowe nie istniały. Na naszych ziemiach żyło bardzo wiele plemion. W skład grup Pomorzan, czy Ślężan wchodziły pomniejsze plemiona. Miały one wspólny rodowód, jednak nie zawsze współpracowały ze sobą, czy też posiadały wspólnego zwierzchnika. Różnie też było z władzą. Komes, książę czy też rada rodu czy starszyzna. Jest tego dużo i dokładne odtworzenie wszystkiego w grze jest niemożliwe. Byłoby to zresztą niewygodne i prowadziło do skomplikowania rozrywki. Jak więc sobie to wyobrażacie? Wysłuchamy wszystkich propozycji :P
Sława!

Offline Tyr

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 760
  • Piwa: 66
  • Wódka Sobieski - Ten smak jest królewski!
Odp: [WB]Sclavinia
« Odpowiedź #83 dnia: Sierpień 20, 2013, 23:21:58 »
Nie dzielcie jednej frakcji na wiele pomniejszych plemion. Moim zdaniem warto by było popracować nad heraldyką, żeby ich jakoś wyróżnić i zrobić więcej heraldycznych tarcz i zbroi. Potem dla takich Pomorzan przypisujemy paru - parunastu lordów, książąt, czy też wodzów plemiennych i każdemu nadajemy inną heraldykę. Dobrze by też było popracować nad systemem odpowiadającym za przechodzenie lordów do danej frakcji, np. lord Ślężan, wywodzący się z plemienia pomniejszego nagle zmienia stronę i dołącza do niewspółpracującego ze Ślężanami swojego plemienia (mam na myśli te, z którego się wywodzi).

Ale ja się nie znam na modowaniu, to nie wiem, czy dałoby się tak zmodyfikować ten system.

Można by też zrobić coś takiego jak w Prophecy of Pendor albo 1866 Western Modzie, że istnieją frakcje główne i frakcje poboczne, które np. nie mają żadnych miast/wiosek/zamków, ale mają wasali i jeżdżą sobie luźno po mapce. Tymi frakcjami pobocznymi mogłyby być właśnie te pomniejsze plemiona.

Nie jestem za dobry z tak wczesnej historii tworzenia się państwa Polskiego i zawsze miałem problem z tymi plemionami :/ pamiętam tylko Polan i Wieletów, ale Wieleci chyba zbyt wiele nie mają wspólnego z klimatem tego moda (no ale ja się nie znam) :D

a i byłoby fajnie, jakbyście upchnęli Wikingów jakoś ;3 z tego, co wiem, Normanowie i Wikingowie często piracili i łupili wybrzeże Bałtyku, wybierali sie tutaj głównie po bursztyn. No i można by podczepić tę pseudo historyczną hipotezę o tym, że Mieszko I był Wikingiem (bo w końcu Dagome Iudex) xd
Ulubiony cytat?

"I'll shot your brain out, you stupid meat-bag!"
HK-47!

Offline Prußak

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3118
  • Piwa: 210
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten, który mówi sam sobie dobranoc, dobranoc
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: [WB]Sclavinia
« Odpowiedź #84 dnia: Sierpień 20, 2013, 23:33:00 »
Cytuj
Można by też zrobić coś takiego jak w Prophecy of Pendor albo 1866 Western Modzie, że istnieją frakcje główne i frakcje poboczne, które np. nie mają żadnych miast/wiosek/zamków, ale mają wasali i jeżdżą sobie luźno po mapce. Tymi frakcjami pobocznymi mogłyby być właśnie te pomniejsze plemiona.
Yyy plemię bez wiosek? To chyba Wikingów do takiej roli można by było dać. I dodać do moda freelancer'a z możliwością zaciągnięcia się do oddziału jakiegoś wodza, piękne by było ;D

Cytuj
Nie dzielcie jednej frakcji na wiele pomniejszych plemion. Moim zdaniem warto by było popracować nad heraldyką, żeby ich jakoś wyróżnić i zrobić więcej heraldycznych tarcz i zbroi.
No nie te czasy kolego xd

Cytuj
a i byłoby fajnie, jakbyście upchnęli Wikingów jakoś ;3 z tego, co wiem, Normanowie i Wikingowie często piracili i łupili wybrzeże Bałtyku, wybierali sie tutaj głównie po bursztyn. No i można by podczepić tę pseudo historyczną hipotezę o tym, że Mieszko I był Wikingiem (bo w końcu Dagome Iudex) xd
Yyy ale Mieszko I nie żył wtedy?
Wiesz mi, Blitzwing zna się na swojej robocie, pisałem z nim kiedyś i mogę być pewny, że z historycznością to wszystko w porządku będzie. A i Rybka co nie co wie o tym przecież i jest Kamil z Częstochowy...
Pozdro
Hah jesteśmy chyba jedynym klanem  który  grał z nimi spara  w którym nie było  Wulgaryzmu i kutni Ale za to mecz nie był  fair-play prośby  o  zablokowanie kamery obserwatora nic nie dawały  chociaż  na serwerze był admin...

Offline huth

  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6516
  • Piwa: 446
Odp: [WB]Sclavinia
« Odpowiedź #85 dnia: Sierpień 20, 2013, 23:37:10 »
Ale to chyba zależy jakie są możliwości "techniczne"... Czy da radę zrobić coś innego niż jest oryginalnie.
-wiele małych frakcji, z których część jest połączona w miarę trwałym sojuszem?
-czy pretendenci mogą być jednocześnie władcami już istniejącej frakcji? Albo lordami?
-frakcje bez władcy i lordów, ale z jakimiś dowódcami?
-...

Choć nie wiem czy warto się w jakieś komplikacje bawić, ta gra jest zbyt toporna na to... Może jeszcze coś sprawdzonego, jak np. te pomniejsze frakcje jak w PoPie(tylko że tam one są stałe i jest jeszcze jakiś system siły takiej frakcji i w ogole) jako jakieś bunty rodowe(whatever)

Offline Hofiko

  • Zbrojny
  • *
  • Wiadomości: 2314
  • Piwa: 19
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [WB]Sclavinia
« Odpowiedź #86 dnia: Sierpień 20, 2013, 23:49:11 »
Nie radzę wam tworzyć nowego systemu frakcji zupełnie od jaja. To się po prostu nie uda - nie będzie to waszą winą, tylko, jak mówi Huth, toporności gry. Myślę że problem ten można rozwiązać delikatnie modyfikując już istniejący system, oraz przy pomocy dialogów. Na przykład, obecnie, gdy spotykamy lorda po raz pierwszy, mówi on nam: ,,Jestem Lord Kowalski, wasal króla Nowaka, pan na ziemiach Pcimia Dolnego, Wąchocka i Zamku Jakiegośtam''. Gdyby przedstawić to inaczej, można by zaznaczyć odrębność każdego z lordów i niezależność od władcy, np.
,,Jestem książę Kowalski z ludu Ślężan, pan nad plemieniem X''
,,Jestem książę Malinowski z ludu Ślężan, pan nad plemieniem Y''
,,Jestem książę Iksiński z ludu Ślężan, pan nad plemieniem Z''

I tak dalej. Wszystkie te postaci należałyby do plemienia Ślężan, ale każda z nich patrolowałaby tylko swoje ziemie, zaciągała ludzi tylko ze swoich wiosek, zimowała tylko w swoich grodach. A reszta już jest w Nativie - lordowie mają swoich sojuszników i wrogów w obrębie własnej frakcji, i mogą się nie stawiać na pospolite ruszenie jeśli im się zachce. Zdecydowanie odradzam wprowadzenie wojen wewnątrz plemienia - zrobiłby się koszmarny burdel, z którym AI by sobie nie poradziło.
Lepiej milczeć, narażając się na podejrzenie o głupotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości - Jarosław Kaczyński


Offline Tyr

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 760
  • Piwa: 66
  • Wódka Sobieski - Ten smak jest królewski!
Odp: [WB]Sclavinia
« Odpowiedź #87 dnia: Sierpień 21, 2013, 02:29:33 »
No jak mówiłem, ja się nie znam spoko :)

A co do mieszka I to zdaję sobie sprawę, że to nie te czasy, ale jakoś tak po prostu o nim wspomniałem, sam nie wiem czemu. Pewnie wina późnej pory dnia, to i mój mózg zamglony xd
Ulubiony cytat?

"I'll shot your brain out, you stupid meat-bag!"
HK-47!

Offline SantaClaus

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Piwa: 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hej! Hej! Tuhaj-Bej!
Odp: [WB]Sclavinia
« Odpowiedź #88 dnia: Sierpień 21, 2013, 10:25:23 »
Yyy ale Mieszko I nie żył wtedy?
Żył w 940, ale był małym wyrostkiem

@Down: :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2013, 14:29:21 wysłana przez SantaClaus »
Polacy nas do mieszka wsadzili, zapomnieli go jeno zawiązać.

Offline Prußak

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3118
  • Piwa: 210
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten, który mówi sam sobie dobranoc, dobranoc
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: [WB]Sclavinia
« Odpowiedź #89 dnia: Sierpień 22, 2013, 13:20:02 »
Pomyliłem datę z 840 rokiem xD
Hah jesteśmy chyba jedynym klanem  który  grał z nimi spara  w którym nie było  Wulgaryzmu i kutni Ale za to mecz nie był  fair-play prośby  o  zablokowanie kamery obserwatora nic nie dawały  chociaż  na serwerze był admin...