Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Konkurs wystartował!

10.05.2018 | Dodał: Hubtus

Drodzy Tawernowicze! więcej

[Konkurs] Odgadnij treść kolejnego bloga!

08.05.2018 | Dodał: Eltarek

Redakcja Tawerny przygotowała dla Was nowy konkurs, w którym Waszym zadaniem będzie odgadnięcie kategorii oraz treści blogów (...) więcej

Ruszają zapisy na mistrzostwa Polski NW

22.04.2018 | Dodał: Dyktator

Zapisy potrwają do 29 kwietnia, godziny 15:00 więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: ArmA (seria)  (Przeczytany 16727 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pifcio

  • Najemnik
  • *
  • Wiadomości: 2212
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
ArmA (seria)
« dnia: Luty 26, 2010, 08:32:37 »
Sprawa wygląda w ten sposób... ostatnio zacząłem grać w Arme 2 i mam kilka wątpliwości/pytań... jeżeli ktoś mógłby mi w tym pomóc to będę bardzo wdzięczny (oczywiście butelka dobrego piwa zostanie wysłana:P)... dodatkowo zbieramy zawodników do Coopa, jeśli ktoś jest dojrzały i normalny to niech piszę na pw...

Pytanka:

1. Tak jak napisał kolega wcześniej, żebym odznaczył wszystkie AI w ustawieniach, ale teraz jest problem... kiedy atakuje jakąś wioskę to tam nie ma żadnego oporu, dwa-trzy gniazda karabinu maszynowego i tyle... to ja się pytam gdzie jest prawdziwy wróg?? o ile wogóle taki jest... gdzie są jakieś czołgi nieprzyjaciela, śmigłowce, wozy opancerzone itd itp... wziąłem kampanie When Diplomacy Fails i nic takiego nie było... ustawione miałem rekrut (od czegoś trzeba zacząć) na patchu 1.05...

2. Rozbudowa bazy i jednostek : miałem możliwość rozbudowy koszar, fabryki lekkich i ciężkich pojazdów, fabryki śmigłowców i tej od naprawy... i to już jest wszystko?? poza tym nie wiem czemu, ale jakoś mało tych śmigłowców i czołgów było... tego i tego były tylko po 3 rodzaje... czy to jest normalne i gra więcej nie proponuje??

3. Jak zwiększyć dochody z wiosek?? czy można tam wysyłać dodatkowe wozy, żeby przywoziły więcej kasy?? jeśli tak to w jaki sposób?? Jeśli przydziele jakiemuś dowódcy grupy kolejne wozy z zaopatrzeniem to czy one będą kursowały do miast zdobytych i będą przywoziły gotówkę??

4. I jeszcze jedna sprawa... czy da sie może gdzieś ustawić, żeby wroga było trochę więcej... nic w parametrach rozgrywki ciekawego nie da sie zmienić...

5. Jak tworzę grę to mogę wejść do niebieskich, czerwonych i chyba zielonych (nie pamiętam) i potwierdźcie czy dobrze rozumuje... jeśli np wybieram niebieskich, to mam odznaczyć reszte AI w niebieskich, co daję to zaznaczenie lub odznaczenie (mówię o kolorze który sam wybrałem w pozycji 1)?? i teraz reszta , czyli czerwoni i zieloni mają zaznaczone AI, ale gdzie oni są?? co to są za oddziały?? czy oni gdzieś się budują, są ich bazy?? jak to jest??:)

6. Gdzie można stawiać radary?? i gdzie można stawiać szpitale polowe?? Bo w menu budowy nie mam takich budynków...

7. Co trzeba zbudować żeby mieć wsparcie lotnicze, artyleryjskie?? czy jakiś budynek czy gdzieś to w opcjach odznaczyć??

Jak mi się coś przypomni to zeedytuje, z góry dzięki za pomoc
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2010, 15:40:57 wysłana przez proud »

Offline Józef Sztacheta

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1250
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Arma 2
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 26, 2010, 10:41:48 »
1. Przy odpalaniu trybu warfare (w twoim przypadku WDF) masz po dolnej prawej stronie przycisk "parametry" i tam jest szereg opcji specyfikujących rozgrywkę. Rzecz o której piszesz nazywa się "neutralna opozycja w miastach" - możesz wybrać ich liczebność. A tak po prawdzie to normalne że ta zbieranina bandytów nie jest naszym właściwym wrogiem, są tylko po to żeby miast nie zdobywało się za łatwo a tak to w warfare konkurują ze sobą 2-3 strony konfliktu...

2. Na to wygląda, to nie jest startegia tylko gra taktyczna... ale śmigłowce i czołgi są wszystkie możliwe jakie możesz spotkać w edytorze więc nie wiem skąd zdziwienie.

3. Z moich obserwacji dochody są zależne od kilku czynników - wielkość/znaczenie wioski, czas jaki ją posiadamy no i odległość od linii frontu/odległość do bazy.

4. Wspomniane wcześniej "parametry"

5. Wyłączenie AI służy do ograniczenia oficerów po każdej ze stron, jeśli AI jest włączone wszystkie sloty cały czas są zajęte a dołączający się gracze są podstawiani w miejsce AI`ka. To po prostu boty (wyjątkowo durne w tym trybie).

6. Też nigdy czegos takiego nie spotkalem w podstawowym warfare (a na armaholic można spotkać jeszcze inne wersję, np. Lite cieszy się popularnością na serwerach)

7. Tutaj strzelam że trzeba wybudować w bazie stanowiska artylerii i powinna się pojawić odpowiednia opcja, jeśli nie, nie da się. Samoloty można budować po zajęciu lotniska więc może analogicznie. Acha parametr "wsparcie jest dostępne" chyba dotyczy tej sprawy.

PS: jakby ktoś byłby chętny na spokojną misję coop (chociażby i coś z kampanii) to zapraszam na gg: 5138857
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2010, 10:46:49 wysłana przez Józef Sztacheta »

Offline Katsura

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1311
  • Piwa: -2
  • Płeć: Mężczyzna
  • Peace sells, but who's buy it ?
Odp: Arma 2
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 26, 2010, 10:49:03 »
Józef zwracam ci honor, najnowsze Operation Flashpoint to syf a nie symulacja  wojny, jak kupie WB pogram i jak będe miec kase,czas to kupie ;) Armę 2
Zabłysnąłeś inteligencją niczym gwiazda porno.

Offline Pifcio

  • Najemnik
  • *
  • Wiadomości: 2212
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Arma 2
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 26, 2010, 10:52:57 »
Dzięki, mogłeś mi to tam odpisać:P

Józef, no dobra, a czy spotkałeś się z jakimiś modami w trybie Warfare, które wprowadzały by ciekawe rzeczy (bronie, pojazdy,budynki) do gry?? I jeszcze jedna sprawa, czy sprawdzałeś to z tymi ciężarówkami zaopatrzenia, czyli jeśli masz więcej to więcej kursuje... Dopiero zaczynam i dosłownie zdobyłem 2 wioski (grałem godzinke) i teraz gdzie jest wróg?? ten prawdziwy... bo miasta mają tylko kilku ludzi do obrony...

Czy grałeś w When diplomacy... czy jest jakaś różnica w trybie Warfare z patchami niższymi?? coś wprowadza nowego??

Offline Józef Sztacheta

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1250
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Arma 2
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 26, 2010, 11:02:43 »
WDF wprowadza 3 stronę konfliktu a co za tym idzie "dyplomacje"... sprowadzająca sie do tego ze z kimś możesz być neutralny a z kimś prowadzić wojnę... straaaasznie rozbudowane;).

Co do ciężarówek zaopatrzenia to tutaj znowu opieram się na własnych domysłach - nie mają żadnego znacznenia na dochody;) Są całkowicie zautomatyzowane i po zdobyciu miasta z bazy wyruszają do niego ciężarówki "po towar". "Być może" po rozwaleniu takiej ciężarówki dochody maleją ale w praktyce to jest całkowicie niezauważalne ponieważ po paru zdobytych miasta kasy ma się full. IMO nie ma co się ciężarówkami przejmować.

Co do innych warfare... cóż jeśli masz nerwy to możesz wejść na jakiś publiczny serwer i samemu obczaić np. Warfare Lite, ale mnie osobiście nie przypadł do gustu, wszędzie trzeba łazić bo nie ma opcji szybkiego przemieszczania co + ogromna mapa + każda jednostka powstaje w innej fabryce mnie odrzuca... jak caly tryb warfare zresztą.
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2010, 11:31:03 wysłana przez Józef Sztacheta »

Offline Pifcio

  • Najemnik
  • *
  • Wiadomości: 2212
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Arma 2
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 26, 2010, 11:08:03 »
Mnie właśnie nie odrzuca i chętnie bym zagram multi na tym trybie z budową, zdobywaniem miast itd itp... po prostu się nie znasz:P

Mam jeszcze taki mały problem i może to jest spowodowane tym, że coś mi się zdaje, że mam za mało funkcji przy budowie czy kupowaniu jednostek. Po wgraniu patcha 1.05 pod koniec wgrywania wywala mi błędy, około 15 razy "ignoruj" i w końcu się załaduje... ile u Ciebie jest czołgów do kupienia (rodzajów) i śmigłowców?? u mnie jest po trzy... nie wiem czy tak powinno być, czy to wina błędów patcha...

Offline Claudie

  • Corleone
  • Krzyżowiec
  • *
  • Wiadomości: 4254
  • Piwa: 70
  • Płeć: Kobieta
  • Miłość jest najpotężniejszą siłą w tym świecie
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Arma 2
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 26, 2010, 11:24:58 »
Jest parę modów do Army2, ale najlepszy jest ACE, wprowadza ogromny tryb Hardcore, jest masa broni, super możliwości no i to czego brakowało w armie1---KLIMAT! Sam gram w klanie, który non-stop gra w Arme2, może nie jesteśmy najlepsi, ale dajemy z siebie wszystko. Po za tym mam kontakt z Polskimi klanami, które przesiadły się na tą grę z OFP:CWC i RS oraz z army1. Nie grajcie w A2 bez ACE, bo po prostu nie da się grać bez tego moda.

Chcesz jeszcze jakieś info? Napisz mi pw to postaram Ci się na nie odpowiedzieć. O grach OFP:CWC i RS oraz Arma2 mogę wam powiedzieć bardzo dużo.

Offline Józef Sztacheta

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1250
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Arma 2
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 26, 2010, 11:37:43 »
Warfare w teorii mi też wydawał się wspaniały i och i ach, ja po prostu po konfrontacji z rzeczywistością mam do niego uprzedzenia, jak wcześniej wspomniałem w zgranym towarzystwie być może da się przyjemnie pograć, nie wiem nie grałem, ale to co dzieje się na publicznych serwerach nie ma większego sensu... już połowa sukcesu jak ktoś łaskawie zechce być "komandirem" ale i tak najczęściej każdy rozłazi się w swoja stronę i prawde mówiąc bardziej pasjonująca już jest rozgrywka w singlu... ale i tak jestem otwarty na propozycje i chętnie bym z kimś znajomym zagrał.

Offline Claudie

  • Corleone
  • Krzyżowiec
  • *
  • Wiadomości: 4254
  • Piwa: 70
  • Płeć: Kobieta
  • Miłość jest najpotężniejszą siłą w tym świecie
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Arma 2
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 26, 2010, 11:44:51 »
Ale grałem we wszystkie tryby bez moda, i po prostu zadaję sobie pytanie - Jak ja mogłem grać bez ACE2?? Po za tym, w zasadzie co noc, klan CKSS organizuje na ich prywatnym serwerze gry na tym modzie. Gra się po prostu fenomenalnie, jest tam kontakt z polskimi moderami do gry, a po za tym jest wspaniała atmosfera, nie ma tam płakania, tylko normalne rozmowy prowadzone przez normalnych graczy ( może dlatego, że rekrutacja jest tam dopiero od 18 roku życia ??)

Offline Marat

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 263
  • Piwa: 0
Odp: Arma 2
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 28, 2010, 21:34:43 »
( może dlatego, że rekrutacja jest tam dopiero od 18 roku życia ??)

A ty tam znalazłeś się przez przypadek? Bo przecież masz 17!

Mam pytanie co do optymalizacji i zmniejszeniu wymagań sprzętowych po wgraniu najnowszych patchów:
Czy ilość fps zwiększyła się w porównaniu z czystą pudełkową wersją? Jak pożyczyłem grę od kolegi to gra raczej nie sprawiała mi przyjemności po przez niską ilość klatek na sekundę. Jest to dla mnie ważne, bo mój komputer na styk łapie się na wymagania minimalne.
"– Panie Marszałku, a jaki program tej partii?
– Najprostszy z możliwych. Bić kur... i złodziei, mości hrabio"
...rozmowa hrabiego Skrzyńskiego z Piłsudskim na temat możliwości założenia przez Piłsudskiego partii politycznej

Offline Claudie

  • Corleone
  • Krzyżowiec
  • *
  • Wiadomości: 4254
  • Piwa: 70
  • Płeć: Kobieta
  • Miłość jest najpotężniejszą siłą w tym świecie
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Arma 2
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 28, 2010, 21:57:46 »
Czy ja powiedziałem, że należę do ich klanu?! Powiedziałem tylko, że gram z nimi.... znaczy tak, wg. patcha 1.04 to poprawiało to funkcjonalność kompa do 10 fps na danym sprzęcie. Ja z tej gry wycisnąłem full detale, więc mnie to nie przeszkadza. Jeżeli poustawiasz sobie wszystko na minimalne - ale wszystko - to będziesz miał chyba 30-35 fps. To całkiem dużo...

Offline Pifcio

  • Najemnik
  • *
  • Wiadomości: 2212
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Arma 2
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 01, 2010, 06:41:04 »
Może mi ktoś podać bezpośredni link do pobrania pełnej, najnowszej wersji moda ACE 2 pod Arme 2... albo jestem ślepy albo wogóle nie widzę w sieci linka do pobrania, tak więc jak coś macie to dajcie:P plus instrukcja instalowania moda, z góry dzięki

I czy jest gdzieś pełna lista zmian, które wprowadza ten mod??

Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Arma 2
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 01, 2010, 07:53:16 »
Nie jestem pewien, bo sam tego nie instalowałem, ale tutaj chyba masz linki.

http://www.gameupdates.org/details.php?id=3890

http://arma2.filefront.com/file/ACE_2_Full_install;107827

Offline Józef Sztacheta

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1250
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Arma 2
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 01, 2010, 21:49:13 »
Metod instalacji ACE jest kilka... i zadna nie jest prosta;) opisy masz tu - http://www.armagame.pl/viewtopic.php?f=79&t=3013 Osobiscie polecam korzystac z YOMA AddonSync (patrz post Rafael3d), które wbrew pozorom jest bardzo wygodne w obsludze i po skonfigurowaniu pozwala zapomniec o procesie sciagania i instalacji (pelna automatyzacja) co bardzo ulatwia zycie, ze wzgledu na czestotliwosc wydawania poprawek (doslownie co kilka dni).

Offline Claudie

  • Corleone
  • Krzyżowiec
  • *
  • Wiadomości: 4254
  • Piwa: 70
  • Płeć: Kobieta
  • Miłość jest najpotężniejszą siłą w tym świecie
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Arma 2
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 01, 2010, 21:53:12 »
Ostatnio w sobotę wyszły 3 poprawki w jednym dniu - dlatego najlepiej aktualizować raz w tygodniu jak będziesz grał ze swoją kompanią. Ja aktualizuję tylko w soboty, i robimy to jednocześnie, byśmy mieli taką samą wersję. Ostatnio pobrałem Zombie moda ;] Po prostu to stary zombie mod z OFP:CWC, tylko że w lepszej grafice ;]