Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Echo Tawerny nr. 1

18.10.2018 | Dodał: Dyktator

Pierwszy numer reaktywowanej gazety forumowej już jest :) więcej

Co się dzieje z forum

31.08.2018 | Dodał: Dyktator

Wyjaśnienie sytuacji znajduje się na naszym facebooku: więcej

Nabór do redakcji

19.07.2018 | Dodał: Dyktator

Gazetka forumowa "Echo Tawerny" powraca! więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Echo tawerny nr.1
Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Rządy Miecza - Ogólne sugestie, pomysły  (Przeczytany 255770 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 140
Rządy Miecza - Ogólne sugestie, pomysły
« dnia: Marzec 09, 2009, 15:27:36 »
Ten temat będzie służył do zgłaszania pomysłów oraz sugestii związanych z modem.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2014, 22:55:16 wysłana przez Rome »

Offline Zovi

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 61
  • Piwa: 0
Odp: Ogólne sugestie, pomysły
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2009, 16:45:44 »
Posiadam książkę z broniami, jeżeli byście potrzebowali jakichś pomysłów możecie napisać do mnie na PM itp. Oraz mam pomysły co do herbów, je;żeli zależy wam na większej ilości mógłbym wam trochę pomóc.

Offline Dzumol

  • BANITA
  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 174
  • Piwa: 0
Odp: Ogólne sugestie, pomysły
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2009, 16:52:34 »
możliwość "odwracania" broni np. Topór z drugiej strony mógłby być broną obuchową.
Czasami głupota ludzka mnie przeraża! Objawia się ona najczęściej u "mroocznych" nastolatek które zakładają bezsensowane blogi w których wstawiają foty jak zamierzają sie zabic.. zazwyczaj jest tak, że
właścicel bloga napisze że tak bog go nienawidzi nie pozwala mu sie zabić... oho trochę się rozpisałem. ale powiedzcie. Czy taką głupotę da się streścic?

Offline Bolo313

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • CS is everything. M&B too.
Odp: Ogólne sugestie, pomysły
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 09, 2009, 18:27:43 »
Czy dało by się tak zrobić, że jak biegnie się z piką lub halabardą (ważne żeby była ona długa i nie można z nią jeździć na koniu) to podczas biegu wystawia się tę halabardę przed siebie i jak ktoś nadzieję się na to dostanie spore obrażenie. Czyli takie uderzenie lancą z przysiadu dla pieszych. Bo zawsze mnie denerwowało że w Mount&Blade jak ma się np. 150 halabardników to mimo ich liczebności oni przegrają z 60 ciężkozbrojnymi konnymi. Przecież pikę i halabardę wymyślono by radzić sobie w walce z konnymi.
"Jutro jest dziś, tyle że jutro."

Offline Barudokuku

  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 601
  • Piwa: -2
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbieracz puszek
    • (nie)Oficjalne Forum Antyfanów CD-Action
Odp: Ogólne sugestie, pomysły
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 09, 2009, 19:04:21 »
Zgodzę się z piką. Halabarda jednak to zupełnie inny rodzaj broni, który służy do zadawania obrażeń sieczno-kłutych, nie zaś kłutych, co sprawia, że bardzo nieliczne modele nadają się do walki z konnicą.
Ileśtam procent kogośtam robi cośtam. Jeśli należysz do iluśtam procent pozostałych, wstaw to gdzieśtam.
Wyobraź sobie też, że tutaj jest jakiś fajny tekst pokazujący, jak bardzo jestem nieskażony mediami, propagandą i tak dalej i ogólnie coś, co sprawi, że wszyscy będą wiedzieli, że nie lubię czegośtam.
Oczywiście, możesz też sobie wyobrazić tutaj jakieś mHroczne/lolowate/jestem-taki-zarąbisty zdanie po angielsku. Ot, choćby traktujące o śmierci czy religii, coby pokazać, że jestem ateistą.

Offline Marat

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 263
  • Piwa: 0
Odp: Ogólne sugestie, pomysły
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 09, 2009, 20:00:20 »
Zgadzam się z przedmówcami, przydało by się zrobić że jak przeciwnik jadący na koniu najedzie na wystawioną przed nas pikę czy włócznie otrzyma jakieś obrażenia(coś podobnego do ataku lancą w przysiadzie), bo czasami nie zdąży się puścić w odpowiednim momencie przycisku ataku i przeciwnik przejeżdża bez otrzymania obrażeń.
"– Panie Marszałku, a jaki program tej partii?
– Najprostszy z możliwych. Bić kur... i złodziei, mości hrabio"
...rozmowa hrabiego Skrzyńskiego z Piłsudskim na temat możliwości założenia przez Piłsudskiego partii politycznej

Offline marian13

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ogólne sugestie, pomysły
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 09, 2009, 22:00:54 »
Pewnie za to co napisze zostanę nieźle zbesztany, ale nie podobają mi sie nowe animacje ataku(Ryuzaki). Nie żeby były źle wykonane, ale cholernie ciężko jest się do nich przyzwyczaić. Szczególnie jeśli gra się w M&B nieustannie od wersji 0.808. Wywalił bym je. Ale to tylko moje skromne zdanie.

Co do wystawiania pik na konnice.. pomysł miodzio, piękna wizja. Nie wiem jakie ograniczenia ma M&B, ale raczej ta koncepcja jest niewykonalna. Inaczej dawno ktoś zamieścił by to choć w jednym z setek modów. Ale naprawdę było by ekstra.

A mi osobiście marzy sie poprawienie fizyki. Konkretnie chodzi o to, że po powaleniu przeciwnika jego ciało ma ustalone animacje "umierania". Niezależnie, czy gościa wykończy sie śmiesznym nożykiem, czy ogromnym młotem wojennym, on zawsze zaliczy glebe w ten sam monotonny sposób. Wyobraźcie sobie.. Biegniesz z olbrzymim młotem, zadajesz przeciwnikowi cios, a on odrzucony na parę metrów pada bezwładnie na ziemi:D gdy by oto takie małe coś, znalazło sie w modzie bym był zachwycony i wdzięczny;) Ale powtarzam, nie wiem jakie możliwości ma M&B.

Offline czeslav

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Piwa: 0
  • trollface!
Odp: Ogólne sugestie, pomysły
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 09, 2009, 22:14:40 »
taaaaa... mi tak samo się nie podoba że raz strzała wbija się w drzewo na jakieś 3mm, raz wystaje 10cm a raz przelatuje na wylot. Fizyka tej gry nie jest dopracowana w 100% (nawet nie wiem czy w 50%), ale mnie to nie przeszkadza. Nie wiem jak innym, ale aby zmienic fizykę gry, to trzeba zmienic kilkanaście linijek kodu gry, a na tym trzeba się znac. Wg. mnie poprawienie fizyki będzie bardzo trudne, ale jak się człek zaprze, to z 0 zrobi 1 dzieląc je przez 8 :)

Offline Bolo313

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • CS is everything. M&B too.
Odp: Ogólne sugestie, pomysły
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 09, 2009, 22:24:27 »
Mam taki pomysł, a mianowicie by przenieść do RES Moda muzykę bitewną z Lords and Realms 1.4.
W LaR 1.4 muzyka bitewna była zeje... fajna. Według mnie nie jest to takie trudne. Wystarczy
przenieść pliki muzyczne i ustawić dla nich skrypt albo coś innego.

Taaaa, jest tylko jeden problem - prawa autorskie.

Można się z nimi dogadać.
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2009, 22:35:47 wysłana przez Bolo313 »
"Jutro jest dziś, tyle że jutro."

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Ogólne sugestie, pomysły
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 10, 2009, 09:22:22 »
Cytuj
Ceny, które były widoczne na screenie, to testowe 100x cena przedmiotu. Będą inne, na bank. Cena nie będzie maleć, czy rosnąć w zależności od ilości wojska. Będzie stała. Myślę tylko jeszcze, czy dodać skrypt, który tygodniowo podnosiłby koszty o kilka denarów dla jednostek, które miały zakupione dane ulepszenie.

A lordowie już w Native ulepszają własne armie. Nawet jeśli nie zawsze to widać. Chyba że chodzi Ci o takie dozbrajanie, jak ja wspomniałem, czyli dokupowanie nowego ekwipunku. Wtedy - nie, nie będzie takiej możliwości.
To post jaki napisał Daedalus w poprzednim dziale (tym zamkniętym).
Chciałbym się do niego odnieść.

Uważam, że ma całkowitą rację, że jeśli kupimy lepsze wyposażenie dla jakiejś jednostki, to wartość żołdu dla niej powinna być wyższa. Ale tutaj mam pewną obawę, że jeśli jednostka ta po dozbrojeniu nie zostanie w jakis automatyczny sposób inaczej nazwana, to będziemy mieli w oknie jednostek wizualny galimatias.
Myślę, że w przypadku "dowyposażania" skrypt powinien automatycznie dodawać do nazwy jednostki jakiś przedrostek, wskazujący na to, że jest ona inna niż bazowa.

Zgadzam się z przedmówcami, przydało by się zrobić że jak przeciwnik jadący na koniu najedzie na wystawioną przed nas pikę czy włócznie otrzyma jakieś obrażenia(coś podobnego do ataku lancą w przysiadzie), bo czasami nie zdąży się puścić w odpowiednim momencie przycisku ataku i przeciwnik przejeżdża bez otrzymania obrażeń.

Śmiem wątpić by Daedalus miał jeszcze babrać się w animacji postaci i wiązać je z systemem obsługi. Coś takiego powinieneś napisać na forum producenta gry.

Ale z pewnością mógłby zerknąć jak rozwiązana jest sytuacja Rhodockich Sierżantów i dzięki czemu tylko ta jednostka powoduje, że w szyku potrafi zatrzymać szarżę.
Jeśli by znalazł skrypt za to odpowiadający, polecał bym rozszerzyć go na wszelkie szyki tarczowników z brońmi typu piki, gdyż w obecnej sytuacji żadna formacja poza Rhodockimi Sierżantami (a i ta nie do końca) nie ma najmniejszych szans z opancerzoną konnicą. A to powoduje, że wystarczy mieć kilkudziesięciu rycerzy by nikt nie stanął nam na drodze, co jest nieprawdą, bo właśnie po to wymyślono długą broń drzewcową, by jej wbicie/podparcie o ziemię potrafiło poważnie zaszkodzić konnicy.

Również Glewia, która to broń była zabójcza dla koni (łatwość podcinania pecin, które nie były opancerzone) nie sprawdza się za bardzo, gdyż niby zadaje obrażenia koniom, ale niewspółmierne z ich zabójczą konstrukcją.

---------------------------------

W wątku dot. zdarzeń losowych, jeden z forumowiczów podniósł dość ciekawą kwestię rozgrywania gry postacią negatywną. To bardzo ciekawy pomysł, ale poza dodaniem szybszej "ścieżki" utraty honoru, czy reputacji nie za bardzo widzę w Waszych propozycjach jakiekolwiek inne plusy "prowadzenia" postaci negatywnych.

A aż się prosi by w takiej sytuacji stworzyć jakieś ośrodki (typu forty czy nawet wsie), którymi zarządzali by np. Korsarze lub bandyci, a w których to właśnie postaci negatywne miały by bonusy, zaś pozytywne kary (np. czarnorynkowe ceny, czy werbowanie Korsarzy lub zakup czarnorynkowego uzbrojenia tylko dla złych).
Podobnie w miastach - fajnie było by gdyby dla czarnych charakterów ukazywali się np. w nocy paserzy, a nawet lordowie czy wielmoże, którzy zlecali by jakąś "czarną robotę" typu zabicie kogoś, czy okradzenie. Najechanie na wieś lub tym podobne "zue uczynki".

Na obecnym etapie jakoś nie widzę żadnych plusów w promowaniu "szwarc-charakterów", a dało by to wielkie pole do popisu wielu graczom, którzy choć w grze mogli by pobawić się w "zuo".
« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2009, 09:44:57 wysłana przez pc_maniac »




Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 140
Odp: Ogólne sugestie, pomysły
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 10, 2009, 15:14:09 »
Cytuj
Pewnie za to co napisze zostanę nieźle zbesztany, ale nie podobają mi sie nowe animacje ataku(Ryuzaki). Nie żeby były źle wykonane, ale cholernie ciężko jest się do nich przyzwyczaić. Szczególnie jeśli gra się w M&B nieustannie od wersji 0.808. Wywalił bym je. Ale to tylko moje skromne zdanie.
Ryuzaki wywalił standardowe animacje Native i zastąpił je swoimi, rozumiem, że to się nie każdemu może podobać. Ja jednak żadnych animacji nie usuwałem, a tylko dodałem te od Ryuzakiego do już istniejących, co moim zdaniem dodaje trochę życia do bitew. Jednak jeśli się te nowe animacje nie spodobają, to żadnym problemem nie będzie ich wywalenie.


Cytuj
jeśli kupimy lepsze wyposażenie dla jakiejś jednostki, to wartość żołdu dla niej powinna być wyższa. Ale tutaj mam pewną obawę, że jeśli jednostka ta po dozbrojeniu nie zostanie w jakis automatyczny sposób inaczej nazwana, to będziemy mieli w oknie jednostek wizualny galimatias.
Niestety nie da się zmieniać nazw jednostek w grze. Wielu modderów by chciało, aby to było możliwe. Jednak nie ma szans.

Dlaczego wizualny galimatias? Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Ulepszenie kupujemy dla wszystkich jednostek danego typu, czyli raz kupiony łuk będzie dostępny dla każdej jednostki tego typu, bez względu, czy ta jednostka jest w naszym oddziale, czy u wroga. Jeżeli będziemy chcieli usunąć łuk z ekwipunku jednostki, to usuwamy go z ekwipunku WSZYSTKICH jednostek danego typu (co nie znaczy, że gdy w ekwipunku będzie, to automatycznie każda jednostka będzie go na polu bitwy miała - nadal ekwipunek w bitwie jest losowany z całego ekwipunku jednostki). Zaś z dozbrajaniem pojedynczych jednostek jest tak samo, jak ze zmianą ich nazwy. Czyli - to se ne da.


Cytuj
Ale z pewnością mógłby zerknąć jak rozwiązana jest sytuacja Rhodockich Sierżantów i dzięki czemu tylko ta jednostka powoduje, że w szyku potrafi zatrzymać szarżę.
Jeśli by znalazł skrypt za to odpowiadający, polecał bym rozszerzyć go na wszelkie szyki tarczowników z brońmi typu piki, gdyż w obecnej sytuacji żadna formacja poza Rhodockimi Sierżantami (a i ta nie do końca) nie ma najmniejszych szans z opancerzoną konnicą.
Co prawda nie sprawdzałem, ale nie wierzę, by Sierżanci mieli jakiś dodatkowy skrypt walki. No chyba, że w jakimś modzie.
Rhodocy powinni się teraz dobrze sprawdzać przeciw konnicy, a to z powodu dodatkowej gałęzi jednostek, która będzie wyposażona tylko i wyłącznie w kłutą, dwuręczną broń drzewcową. Do tego niektórzy pawężnicy będą wyposażeni we włócznie.

Co się zaś tyczy postaci negatywnych, to już dawno chciałem reputację podzielić na dwie osobne wartości: jedna (przyjmijmy termin "sława") odpowiadałaby za to jak bardzo gracz jest znany w świecie Calradii, jak daleko dotarło jego imię i ta wartość zastąpiłaby obecną reputację, zaś druga - (na razie przyjmijmy termin "reputacja") odpowiadałaby za to, jak jest to imię postrzegane, czy gracz zasłynął jako osoba dobra, czy wręcz przeciwnie, czyli wartość ta mogłaby przyjmować nie tylko punkty dodatnie, ale i ujemne. Im więcej punktów na minusie, za tym bardziej zła i okrutną postać gracz by w Calradii uchodził. Zarówno dobra reputacja, jak i zła miałyby swoje plusy i minusy.

Pomysł ten wymaga jednak sporo skryptowania i przede wszystkim głębokiego przemyślenia. Ja jestem bardzo "na tak", nie wiem tylko na ile pozwolą mi czas i umiejętności. Zobaczymy co z tego wyjdzie. ;)



Edit:

Mam taki pomysł, a mianowicie by przenieść do RES Moda muzykę bitewną z Lords and Realms 1.4.
W LaR 1.4 muzyka bitewna była zeje... fajna. Według mnie nie jest to takie trudne. Wystarczy
przenieść pliki muzyczne i ustawić dla nich skrypt albo coś innego.

Taaaa, jest tylko jeden problem - prawa autorskie.

Można się z nimi dogadać.

Z kim? Z Enyą? Z Riverdance? :D Jeśli masz takie dojścia, to nie ma sprawy. Nie wierzę, by autor moda Lords and Realms uzyskał pozwolenie na publikację od artystów. A jeśli by tak było, to na pewno by o tym dumnie wspomniał, miast przemilczeć i liczyć, że nikt się nie zorientuje czyje to są utwory (a wystarczy zajrzeć tylko do tagów, lub po prostu otworzyć utwory w jakimś odtwarzaczu).
« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2009, 16:33:43 wysłana przez Daedalus »

Offline Dzumol

  • BANITA
  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 174
  • Piwa: 0
Odp: Ogólne sugestie, pomysły
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 10, 2009, 17:22:32 »
Co do nadstawianych pik- nie lepiej by było zrobić kołek(do kupienia w sklepie), którego by było 10 sztuk (tak jak strzały)i wbijasz je w ziemie?
Czasami głupota ludzka mnie przeraża! Objawia się ona najczęściej u "mroocznych" nastolatek które zakładają bezsensowane blogi w których wstawiają foty jak zamierzają sie zabic.. zazwyczaj jest tak, że
właścicel bloga napisze że tak bog go nienawidzi nie pozwala mu sie zabić... oho trochę się rozpisałem. ale powiedzcie. Czy taką głupotę da się streścic?

Offline Kuroi

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 973
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Who's bad? Who's bad? Who's bad?! I AM BAD!!
Odp: Ogólne sugestie, pomysły
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 10, 2009, 17:26:04 »
Sens? Jak dla mnie brak bo trzeba by pisać nowy skrypt żeby konie dostawały obrażeń od tego co jest wbite w ziemię. Kolejna sprawa że boty by tego nie używały tylko gracz.

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Wsparcie Techniczne
  • Najemnik
  • *
  • Wiadomości: 2006
  • Piwa: 88
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ogólne sugestie, pomysły
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 10, 2009, 17:28:00 »
Dało by się prosto napisać ten skrypt lecz Ai by sobie z tym nie radziło.

Offline Glaedr

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 888
  • Piwa: 5
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ogólne sugestie, pomysły
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 10, 2009, 19:06:42 »
Jak dla mnie to dodaj do moda frakcję "Polanie" xD. Pomysł może głupi ale nazwa pasuje, czasy właściwie też, a ja bym sobie chętnie pograł "naszymi". Trochę pozmieniać nazwy, kolory itemów i gotowe. Sam mówiłeś, że chcesz dodać dwie frakcje. Polanie mogliby robić za tych słabych ale bardzo licznych, co Ty na to?