Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Echo Tawerny nr. 1

18.10.2018 | Dodał: Dyktator

Pierwszy numer reaktywowanej gazety forumowej już jest :) więcej

Co się dzieje z forum

31.08.2018 | Dodał: Dyktator

Wyjaśnienie sytuacji znajduje się na naszym facebooku: więcej

Nabór do redakcji

19.07.2018 | Dodał: Dyktator

Gazetka forumowa "Echo Tawerny" powraca! więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Echo tawerny nr.1
Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Konfigurowalne jednostki - dyskusja  (Przeczytany 29516 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Wsparcie Techniczne
  • Najemnik
  • *
  • Wiadomości: 2006
  • Piwa: 88
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 15, 2009, 14:39:50 »
Co do kawalerii to też jestem za, lecz zastanawiam się jakie zalety miała by lekka piechota.

Offline Krystian

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Piwa: 0
Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 17, 2009, 14:11:38 »
Co do kawalerii to też jestem za, lecz zastanawiam się jakie zalety miała by lekka piechota.
Powinni być tani, a ich siłą jest duża ilość osobników. W przeciwieństwie do Ciężkiej piechoty powinno się ich możliwie szybko wytrenować, czy łatwiej nająć.

Offline Michel96

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Piwa: 0
Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 17, 2009, 14:37:36 »
Też trzeba by było zwiększyć celność łuczników i kuszników. Np. jest 100m od celu czyli 2/5 strzał/bełtów powinno trafić w cel.
Celem wojny nie jest umieranie za ojczyznę, ale sprawienie aby tamci skurwiele umierali za swoją.(Generał George S. Patton)

Offline Shrama

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 17, 2009, 16:44:47 »
No właśnie, jak salwa to salwa.
"Gdy ktoś Ci zarzuci brak profesjonalizmu, powiedz mu, że Arkę Noego zbudowali amatorzy, a Titanica profesjonaliści..."

"Pusty wóz hałasuje najbardziej"

Offline Marat

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 263
  • Piwa: 0
Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 17, 2009, 19:17:17 »
Jeżeli jest to możliwe to był bym za wprowadzeniem takiej komendy aby wszyscy łucznicy strzelali na raz, jakoś bez tego nie mogę wkręcić się w klimat gry.
"– Panie Marszałku, a jaki program tej partii?
– Najprostszy z możliwych. Bić kur... i złodziei, mości hrabio"
...rozmowa hrabiego Skrzyńskiego z Piłsudskim na temat możliwości założenia przez Piłsudskiego partii politycznej

Offline Michel96

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Piwa: 0
Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 17, 2009, 19:28:23 »
Też by się przydało.
Celem wojny nie jest umieranie za ojczyznę, ale sprawienie aby tamci skurwiele umierali za swoją.(Generał George S. Patton)

Offline Diego

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 242
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jestem cziterem bo jeżdżę rowerem z wh
Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 17, 2009, 19:38:43 »
Wystarczyłoby,  żeby przynajmniej pierwsze strzały poszły "na raz".

89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli należysz do tych 11%, wklej to do
podpisu!

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 17, 2009, 19:53:01 »
Co do celności, to wybaczcie, ale snajperów w tamtych czasach hurtowo się nie produkowało.
To właśnie gęstość salw i ilość wystrzelonych pocisków stanowiły o sile kuszników czy strzelców. Oni po prostu tworzyli chmurę strzał czy bełtów, a część trafiała.

Fakt, pierwsza salwa powinna być jednoczesna lub prawie jednoczesna. Reszta zaś to już ogólna strzelanina.

Myślę, że nie ma co grzebać przy poprawianiu celności. W tym przypadku gra jednak oddaje realia tamtych czasów.
U mnie celność mają bohaterowie NPC i to oni są snajperami wraz ze mną.
-------------------

Longbowman jako Mistrz łuku jakoś mi się w ogóle nie podoba (ci "mistrzowie" mi się nie podobają nawet w Native). Bo co to za "miszcz"?!

Powinno być Doświadczony łucznik, bo mistrz to w tamtych czasach była nazwą używaną wobec wytwórców. Więc mistrz łuku nieodparcie mi się kojarzy z wytwórcą łuków.
-------------------

Co do cen wyposażenia dla jednostek to obawiam się , że w teorii to ładnie pięknie wygląda, ale jak się przypatrzeć to będzie bardzo trudno to skonfigurować.

Bo niby 2500 za porządny kołczan strzał to pikuś, ale pomnóż to przez 100, to zaboli, a raczej nikogo na to nie będzie stać. Tym bardziej, że i tak większość Panu Bogu w okno wystrzelą tych strzał. Zaś kupienie porządnych zbroi za każdą po 25 tysięcy to nawet dla 10 rycerzy szarpnie budżetem okrutnie, a za bardzo nie będzie na czym robić tych setek tysięcy dukatów. Z drugiej zaś strony 10 rycerzy w zbrojach po 25 tysięcy plus na Rączych Bojowych Koniach (również chyba po 25 tys. będzie nie do pokonania). Ale to wyniesie circa pół miliona za 10 jeźdźców. A przecież pasek życia im się nie zwiększy, więc jak zginą to za każdego 50 patyków w błoto.
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2009, 20:05:41 wysłana przez pc_maniac »




Offline Kuroi

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 973
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Who's bad? Who's bad? Who's bad?! I AM BAD!!
Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 17, 2009, 20:10:48 »
To może tak. Jeśli w modzie zaimplementowany będzie Jarmark to ekwipunek dla ludzi będziemy kupować w "cenach hurtowych" czyli powiedzmy, 2 razy taniej niż u handlarza, co sądzisz pc_maniak?

Offline Michel96

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Piwa: 0
Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 17, 2009, 21:57:54 »
Celność powinna być zwiększona, czasami jest tak że kusznik/łucznik strzela do wroga oddalonego o 10m i nie trafia... Łucznik/kusznik powinien mieć w statystykach że ma ok. 250 biegłości w kuszy/łuku(taki najlepszy).
Celem wojny nie jest umieranie za ojczyznę, ale sprawienie aby tamci skurwiele umierali za swoją.(Generał George S. Patton)

Offline marian13

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 17, 2009, 23:16:08 »
racja! jednostki dystansowe powinny zostać nieco ulepszone. mnie również irytują sytuacje kiedy to np: łucznik ze śmiesznej odległości nie trafia wroga. jednak biegłość borni pozostawił bym nie zmienioną, a power draw mocno podciągnął. przy obecnej wartości strzelają bardzo nieudolnie.

Offline Tario

  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1184
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Rittes des panter
    • Gry RPG u Taria
Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 17, 2009, 23:50:02 »
A mi się podoba tak jak jest z tymi strzelcami, np w modzie Armed rebalance mając zbroje 75 armora + rękawice 10 oberwałem 2 strzały od khergickiego jeźdźca w tors i zgadnijcie padłem(cały czas biegałem a i tak zawsze trafiał)Grałem na 30 % trudności  i tak cały czas padałem, to była tragedia spotkać łucznika.Może to nie fajnie mieć ponad 2 strzały w torsie i dalej iść ale gdyby nie to to m&b był by tylko dla Alkhadiasa .

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 18, 2009, 08:38:15 »
racja! jednostki dystansowe powinny zostać nieco ulepszone. mnie również irytują sytuacje kiedy to np: łucznik ze śmiesznej odległości nie trafia wroga. jednak biegłość borni pozostawił bym nie zmienioną, a power draw mocno podciągnął. przy obecnej wartości strzelają bardzo nieudolnie.
Marian, a bierzesz pod uwagę, że podciągnięcie celności łucznikom/kusznikom będzie miało również swoje niezaprzeczalne minusy?
Zwróć uwagę, że główną obsadą zamków są łucznicy/kusznicy. Podciągając im celność spowodujesz drastycznie większe straty u swoich ludzi zdobywających zamki.




Offline Kuroi

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 973
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Who's bad? Who's bad? Who's bad?! I AM BAD!!
Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 18, 2009, 09:20:46 »
Ale też zwiększy straty atakującego wroga ^^ Poza tym, może to wyeliminuje te wszystkie strzały które zawsze tkwią w murach po stronie obrońców....

Offline Pepesi

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 11, 2009, 11:40:47 »
Dla mnie łucznicy nie stanowią problemu bo ich nie rekrutuję. Są zbyt ślepi na tą robotę. Co do Longbowmanów to ja zaproponuję nazwę "Strzelec" albo po prostu "Łucznik z długim łukiem". Chodziło mi też po głowie "łucznik wyborowy" albo "królewski" ale to chyba mija się z angielską nazwą.