Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord  (Przeczytany 139218 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ManGo

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Piwa: 40
  • Płeć: Mężczyzna
  • Semper fidelis
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #825 dnia: Sierpień 17, 2017, 11:30:36 »
http://steamcommunity.com/games/261550/announcements/detail/2353548518936257594
Właśnie dzisiaj wypuścili cotygodniowego dev bloga na ten temat.

Co prawda daty premiery nadal nie uświadczymy na gamescomie (i pewnie do końca tego roku), ale najbardziej przykuło moją uwagę to zdanie: "Oprócz tego jest jeszcze gra wieloosobowa, z systemem dopasowywania graczy (pierwszy raz w serii Mount & Blade!), która pozwoli sprawdzić swoje zarówno bojowe, jak i taktyczne umiejętności w starciu z innymi graczami z całego świata".

Czyżby TW szykowało jakiś system rankedów do M&B? Może Bannerlord stanie się dyscypliną e-sportową?
(click to show/hide)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2017, 11:37:59 wysłana przez ManGo »

Offline Zahari

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 459
  • Piwa: 47
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #826 dnia: Sierpień 17, 2017, 15:19:51 »
Może coś o becie czy EA powiedzą :(

Offline moontoor

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Piwa: 10
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #827 dnia: Sierpień 18, 2017, 08:40:46 »
Od dawna podejrzewalem ze dadza matchmaking <3 tyle wygrac :D
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2017, 11:22:27 wysłana przez moontoor »

Offline Dyktator

  • Premier TFW
  • Administrator
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3953
  • Piwa: 681
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #828 dnia: Sierpień 18, 2017, 13:42:09 »
No raczej muszą być jakieś rangi/punkty, skoro chcą dopasowywać graczy. Pójście już tak mocno w stronę e-sportu to moim zdaniem strzał w kolano i nie zdziwiłbym się, gdyby Mount&Blade skończyło się na Bannerlordzie.

Czemu oficjalny e-sport jest zły dla M&B (moim zdaniem)? Z kilku powodów. Po pierwsze problemem jest TaleWorlds - to nie jest Valve, oni nigdy nie podjęli nawet próby walki z cheaterami, a ci masowo zaleją wszelkie matchmakingi, czy rankedy. A M&B ma większe pole do popisu dla cheaterów niż taki CS. Po drugie, TW jest znane z bycia beznadziejnym w marketingu i PR. Od wielu lat mają problemy z prostym kontaktem z malutką jeszcze społecznością, to jak oni chcą poszerzyć ją na tyle, by rankedy miały prawo istnieć (bo trzeba ciągłego napływu, by osoby początkujące miały się z kim matchować). A ten marketing jest też istotny dla drugiego powodu.

A mianowicie niszowość serii. Bannerlord powinien mieć na celu rozpromowanie studia i marki M&B, by wyjść z tej niszowości, a nie rzucać się do rywalizacji z gigantami e-sportowymi (bo jednak utrzymywanie rankingu, turnieje etc kosztują ogromne ilości czasu - trzeba więc poświęcić czas z grania w potencjalnych konkurentów). Do tego esport wymaga bardzo dużych pieniędzy i to regularnie, a kto tak będzie inwestował w niszową grę?

Warband, jak i podstawka opierały się na łatwej możliwości modowania gry. Takiej sceny modersiej nie ma chyba w żadnej innej grze, w której istnieje rozbudowana scena multi. I to może zostać zniszczone przez pseudo esport na Native Bannerlorda. Rankingi, czy punkty będą bardziej przyciągały graczy, co zadziała na szkodę scen poszczególnych modów. Ponadto zacznie pudupadać klimat tej gry na multi, bo przybędzie mnóstwo dzieciaków bez życia, które dzień i noc będą nabijać te punkty. A główny problem z nimi jest taki, że z reguły nie są zbyt inteligentne i wprowadzają na scenę szeroko pojętą patologię. Ten proces trwa już w sumie od 2014, gdzie powoli pojawia się ich coraz więcej, aczkolwiek póki co dalej stanowią mniejszość. No i jeszcze napływ cheaterów, o którym wspomniałem już wyżej.
"Bądź zmianą, którą pragniesz ujrzeć w świecie."

soner:wszystkie wypowiedzi na sb sa drukowane i wysylane do rodzicow autorow
sir Luca:moje też?
Alkhadias:Twoje są wysyłane na policję.
soner:razem z probka kalu i moczu

Online Garedyr

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 487
  • Piwa: 65
  • Płeć: Mężczyzna
  • http://icryeverytime.com/
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #829 dnia: Sierpień 18, 2017, 16:11:06 »
E-sport w Mount&Blade?

Szczerze wątpię. Celem wprowadzenia systemu rankingowego jest zapewne po prostu oddzielenie weteranów, którzy poświęcili dnie i noce na uczeniu się (moim zdaniem) dziwnych sztuczek z chamberami, faintami itp. od tych zwykłych graczy, którzy grają z automatycznym kierunkiem blokowania, a tym samym sprawienie, że każdy może się cieszyć grą na swoim poziomie. Sam nie tykam kijem multiplayera Warbanda właśnie przez brak doświadczenia i bycie niedzielnym graczem, który woli poświęcić czas na zanurzenie się w sandboxowej kampanii singleplayer, niż marnowanie czasu na coś, czego nie potrafię się nauczyć z czasem i predyspozycjami jakimi dysponuję.

Jeśli będą jakiekolwiek turnieje do tej gry, to raczej będzie to inicjatywa graczy niż Taleworlds. Nie mają chłopaki w tym doświadczenia i predyspozycji wymaganych w branży e-sportu. Próżno nam czekać na możliwość konkurowania Taleworlds z gigantami takimi jak Valve czy Riot Games, to po prostu niemożliwe.


"Szukaj po omacku ch*ja w cieście" ~Prußak
"Jakbym miał pasztet to bym zjadł kanapkę z pasztetem ale nie mam chleba" ~Mat Berserker
"Bieg na kilometr w ramach biegania, to jak picie piwa bezalkoholowego w ramach picia alkoholu" ~Dyktator

Offline Movart

  • Administrator
  • Gawędziarz
  • ***
  • Wiadomości: 1054
  • Piwa: 131
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #830 dnia: Sierpień 22, 2017, 12:29:26 »
Wydaje się, że motywem przewodnim na tegorocznym Gamescomie jeśli chodzi o Bannerlorda, będzie tryb multiplayer. Fajnie, że dodali tryb kapitański, który w Warbandzie gracze sami sobie tworzyli. Ciekawym elementem jest możliwość pewnego dostosowania swoich jednostek do bitwy. Widać pewnego rodzaju system perków (zwiększenie prędkości poruszania się dla naszych wojaków chociażby). Ciekawe czy ograniczy się on do trybu kapitańskiego, czy będzie można do naszego wojaka pewne umiejętności spersonalizować w zwykłych trybach multiplayer. Animacje tarczowników na tą chwilę wydają się trochę drewniane, szczególnie jak starają się zachować mur tarcz. Wojacy i ogólnie oprawa graficzna jest ładna, klimatyczna.

Offline Dyktator

  • Premier TFW
  • Administrator
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3953
  • Piwa: 681
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #831 dnia: Sierpień 22, 2017, 12:33:48 »
Ciekawe czy ograniczy się on do trybu kapitańskiego, czy będzie można do naszego wojaka pewne umiejętności spersonalizować w zwykłych trybach multiplayer.

Oby nie xd
Generalnie część animacji wydaje mi się... no nie wiem, spowolniona? Ponadto ci developerzy to straszne nobki, nawet w bota nie potrafią trafić, gdy machają mieczem. Słabo to wygląda na takiej oficjalnej prezentacji. Ale cała oprawa ładna. No i widać, ż multiplayer też stoi na całkiem niezłym poziomie rozwinięcia. Kto wie, czy to nie oznacza bety w bliskim terminie.

A no i film jest tutaj, gdyby ktoś nie mógł znaleźć newsa:
"Bądź zmianą, którą pragniesz ujrzeć w świecie."

soner:wszystkie wypowiedzi na sb sa drukowane i wysylane do rodzicow autorow
sir Luca:moje też?
Alkhadias:Twoje są wysyłane na policję.
soner:razem z probka kalu i moczu

Offline ManGo

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Piwa: 40
  • Płeć: Mężczyzna
  • Semper fidelis
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #832 dnia: Sierpień 22, 2017, 12:58:33 »
Świetnie wyglądające mapy i modele postaci, nad animacjami trzeba jeszcze popracować ale mają czas, no i ten voiceacting lepszy zdecydowanie niż w warbandzie. :P
Zauważyłem kilka ciekawych rzeczy np:
-broń do walki wręcz ma osobną szybkość pchnięć i cięć
-łuki mają swoją długość (?)
-perk u berserkerów który pozwala na przebijanie tarcz
-axemeni mają miecze (xd)
-broń do walki wręcz ma statystykę utrzymania (?)

Online Eltarek

  • Moderator
  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 421
  • Piwa: 130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #833 dnia: Sierpień 22, 2017, 13:20:49 »
Chciałbym zwrócić uwagę na sytuację mającą miejsce w 2:51.

Gracz jednym cięciem powala dwóch przeciwników, co potwierdza nieoficjalną do tej pory informację, że (w przeciwieństwie do Warbanda) jednym uderzeniem możemy pozbawić życia więcej niż jednego wroga.
"To nie jest karuzela śmiechu, lecz pociąg jadący w jedną stronę" - Jarl o dziale Klany

Online Garedyr

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 487
  • Piwa: 65
  • Płeć: Mężczyzna
  • http://icryeverytime.com/
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #834 dnia: Sierpień 22, 2017, 13:26:38 »
W oczy rzuciły mi się dwie rzeczy, które spowodowały u mnie lekkie rozczarowanie:

- nie widziałem żadnej odciętej kończyny, co może wskazywać na to, że decapitation&gore w tej grze nie będzie i trzeba będzie sobie samemu oskryptować ;/
- kałuże nie wydają z siebie żadnego plusku, nie pojawia się żaden efekt po wejściu jednostki - niby mały szczegół, ale jednak mocno psuje immersję i nie wykorzystuje pełni potencjału silnika

Bonus:

- trochę mało krwi na mój gust + brak dźwięków oznaczających pogruchotane kości


Może trochę się czepiam, ale jak na produkt, który powstawał z pasją tyle czasu to trochę słabo, że małe detale takie jak te zostały zaniedbane. Mam nadzieję, że w finalnej wersji zrobią przynajmniej coś z tymi kałużami :D


"Szukaj po omacku ch*ja w cieście" ~Prußak
"Jakbym miał pasztet to bym zjadł kanapkę z pasztetem ale nie mam chleba" ~Mat Berserker
"Bieg na kilometr w ramach biegania, to jak picie piwa bezalkoholowego w ramach picia alkoholu" ~Dyktator

Offline firentis

  • Moderator Gier Podobnych
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1021
  • Piwa: 119
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #835 dnia: Sierpień 22, 2017, 15:19:23 »
Całość podoba mi się graficznie, są fajne ragdolle, bronie i uzbrojenie ładnie wykonane. Jak koń wjedzie w piechotę, to ich odrzuca dość daleko od siebie, to mi się podoba. No i przy bezpośrednim starciu dwóch linii nie pchają już zadając 0 dmg, tylko w miarę szybko i sprawnie to się rozgrywa. Podobają mi się też statystyki broni. Całość na plus, choć zdarzył się też moment przenikania postaci.

Offline Sharpshooter

  • Minister Propagandy 3pp
  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 263
  • Piwa: 24
  • Płeć: Mężczyzna
  • #FreeLaalaa
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #836 dnia: Sierpień 22, 2017, 15:29:10 »
Ja na przykład zauważyłem nowy celownik, ciekawe czy łatwiej będzie się teraz strzelać

Offline Johny_Nawalony

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 254
  • Piwa: 21
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #837 dnia: Sierpień 22, 2017, 16:02:55 »
W oczy rzuciły mi się dwie rzeczy, które spowodowały u mnie lekkie rozczarowanie:

- nie widziałem żadnej odciętej kończyny, co może wskazywać na to, że decapitation&gore w tej grze nie będzie i trzeba będzie sobie samemu oskryptować ;/
Trochę trudno byłoby odrąbać ramię jakimś toporem przez około 2 warstwy ubrań i przeszywanice + skóra, mięśnie i kości
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2017, 16:04:45 wysłana przez Johny_Nawalony »


Offline Johny_Nawalony

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 254
  • Piwa: 21
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #838 dnia: Sierpień 22, 2017, 17:15:12 »
Nowy filmik z Gamescom ukazujący swoisty Commander Battle, ogólnie przypomina mi grę Tiger Knight: Empire War
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2017, 17:20:44 wysłana przez Johny_Nawalony »


Offline Brissinger

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Piwa: 3
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #839 dnia: Sierpień 22, 2017, 17:36:59 »
@UP te info już mamy, popatrz chociażby wyżej
A tu wywiad z Coofunderem Taleworlds i customowe bitwy w tle w ramach GameStar [livestream wciąż trwa w momencie, w którym to piszę; patrz około -1:34:00]:

Update:
Kolejny wywiad z Armaganem; dla PCPowerPlay:
https://www.pcpowerplay.com.au/feature/interview-taleworlds-arma287an-yavuzis-on-bannerlord,471435
Update 2:
Wywiad dla PCPowerPlay okazał się być pewnego rodzaju fake newsem
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2017, 18:54:44 wysłana przez Brissinger »