Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Battania - omówienie frakcji (Dev Blog 19/10/17)

19.10.2017 | Dodał: Eltarek

Dziś, jak co tydzień, pojawił się kolejny blog dewelopera. Twórcy opowiadają nam o jednej z dostępnych w grze frakcji - Battanii, (...) więcej

Bannerlord:Wywiad z Fatma Nadide Öçba, artystką graficzną 2D/3D

12.10.2017 | Dodał: Hubtus

Tym razem w dzisiejszym Dev Blogu głównym gościem Q&A jest Aatystyka 2D/3D Fatma Nadide Öçba. Opowiada nam ona o (...) więcej

Bannerlord Singleplayer: punkty wpływu, armie (Dev Blog 05/10/17)

05.10.2017 | Dodał: Eltarek

Kilka chwil temu ukazał się dwudziesty szósty blog dewelopra, przerywający serię wywiadów w słabym stopniu nawiązujących do (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: M&B 2 - Silnik graficzny i edytor  (Przeczytany 7899 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dyktator

  • Premier TFW
  • Administrator
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3905
  • Piwa: 662
  • Płeć: Mężczyzna
M&B 2 - Silnik graficzny i edytor
« dnia: Luty 13, 2015, 17:58:12 »
                     

    S I L N I K    G R A F I C Z N Y

        Jest to temat do przedpremierowej dyskusji o grze. Silnik zaprezentowano w Developer Blog #8. Zapraszamy również do zapoznania się z innymi tematami przedpremierowymi:

        Film prezentuje silnik graficzny Bannerlord'a oraz jego możliwości w nowym edytorze Tale Worlds. Wszystkie właściwości zaprezentowane w tym filmie będą dostępne również na użytek modderów. Podstawowym celem studia było zapewnienie nowej grze znacznie lepszej grafiki i animacji, jednakże w taki sposób, by nie poświęcać przy tym rozgrywki i wydajności. W wyniku tego Mount&Blade II ma wytrzymywać większe mapy, większe i bardziej złożone bitwy oraz więcej postaci działających niezależnie w trakcie gry niż miało to miejsce w Warband.
        W edytorze wzniesienie terenu będzie mogło być generowane losowo lub importowane ze źródła zewnętrznego. Podobnie materiały będą importowane bezpośrednio do edytora. Mogą to być np. pokrywy śnieżne, skały, trawa czy ziemia. Wszystko to tworzy razem realistyczne środowisko.  Teren może być też rzeźbiony i przemalowywany z panelu wewnętrznego programu. Na filmie zaprezentowano nam przykład tych możliwości - 225 kilometrów kwadratowych terenów górskich- to więcej niż w jakiejkolwiek mapie z poprzednich gier spod znaku M&B. Będziemy mogli też kontrolować poziom wód i ich przezroczystość. Efekty wybranych przez nas (w panelu wewnętrznym) zmian będą widoczne natychmiast, co pozwoli na łatwą edycję i korektę na bieżąco.
        Również i atmosfera będzie edytowalna. Do dyspozycji dostaniemy możliwość zmiany takich czynników jak gęstość i kolor mgły, wiatr oraz kolor, jasność i pozycję Słońca. Będą też oczywiście bardziej zaawansowane opcje, jak rozpraszanie Rayleigha (zjawisko rozpraszania światła).
        Edytor można w pełni dostosowywać do własnych potrzeb. Wszystkie elementy mogą być włączane, wyłączane, przenoszone w dowolne miejsce, podpinane jako zakładki, skalowane, czy wydzielane do oddzielnego okna.
        Kolejną rzeczą, którą nam udostępni edytor, jest roślinność(flora). Dzięki opcji warstw roślinności będzie można dodawać florę bezpośrednio do tekstur. Pozwoli to kontrolować jej rodzaj i gęstość. Jako florę zakłada się oczywiście drzewa i rośliny, ale system będzie działał dobrze również w przypadku krzewów, małych skał i grzybów. Silnik automatycznie dostosowuje wszystkie te elementy do podłoża, by stworzyć naturalny efekt, dzięki czemu teren może być edytowany nawet po dodaniu roślinności.
        Możemy również malować elementy obiektów już umieszczonych na mapie. Ma to skończyć z powtarzalnością tekstur ścian, poprzez dodawanie detali.
        Będzie także funkcjonował system "nalepek", który pozwoli np. na szybkie dodanie kałuży. Edytor posiada też system klas dla obiektów wykorzystujących skrypty. Chodzi np. o te, które obracają skrzydła wiatraka. Parametry takiego skryptu mogą być zmieniane wewnątrz edytora.
        Nie zabraknie również teselacji (dzielenie wygenerowanych podczas tworzenia obrazu 3D wielokątów na mniejsze), która pozwoli na osiągnięcie bardzo wysokiego poziomu detali, poprzez dodawanie dodatkowych figur blisko kamery.

    Zapraszamy do dyskusji o edytorze i silniku graficznym Bannerlorda!
    « Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2015, 23:56:48 wysłana przez Dyktator »
    "Bądź zmianą, którą pragniesz ujrzeć w świecie."

    soner:wszystkie wypowiedzi na sb sa drukowane i wysylane do rodzicow autorow
    sir Luca:moje też?
    Alkhadias:Twoje są wysyłane na policję.
    soner:razem z probka kalu i moczu

    Offline KripsuPL

    • Kmieć
    • *
    • Wiadomości: 80
    • Piwa: 3
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: M&B 2 - Silnik graficzny i edytor
    « Odpowiedź #1 dnia: Luty 13, 2015, 19:52:17 »
    Dobra robota :)
    Fajnie się czyta, a i czegoś nowego można się dowiedzieć. Cóż, pozostaje czekać na coś "dużego" ... może dadzą w końcu jakiś gameplay ? 10 Dev może będzie takim małym "jubileuszem" :)

    Offline Irgen

    • Hulaka
    • *
    • Wiadomości: 545
    • Piwa: 8
    • Płeć: Mężczyzna
    • Steam ID: Mój status Steam
    Odp: M&B 2 - Silnik graficzny i edytor
    « Odpowiedź #2 dnia: Luty 13, 2015, 20:07:47 »
    Dyktator, gdy ujrzałem tytuł newsa, to pomyślałem, że nowy materiał od deva m&b, aj nabrałeś mnie :P

    A co o samym silniku, z tego co zobaczyłem na wideo to dużo nowości dla level designerów co mnie akurat cieszy.

    Modele i rożne efekty prezentują się dobrze, nie może produkcji AAAA ale jest bardzo "ładnie". Cóż ciężko odnieść się do samego kodu, ale miejmy nadzieję, że nie schrzanią.

    Bardzo liczę na dobrą optymalizację samego silnika, dobrych narzędzi dla modów (nie tylko edytor map), a o ile nie skończy się na gadaniu to może i tak będzie.

    pozdrawiam

    "Czego krzyczysz... co noga? A tamtemu głowę urwało i nie krzyczy, a ty o takie głupstwo."
    ~Józef Piłsudski

    Offline Dyktator

    • Premier TFW
    • Administrator
    • Błędny rycerz
    • ***
    • Wiadomości: 3905
    • Piwa: 662
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: M&B 2 - Silnik graficzny i edytor
    « Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2015, 20:11:44 »
    Dyktator, gdy ujrzałem tytuł newsa, to pomyślałem, że nowy materiał od deva m&b, aj nabrałeś mnie :P

    Dopóki nie będzie nowych materiałów, odświeżamy co się da, by w jednym miejscu zebrać ;)
    "Bądź zmianą, którą pragniesz ujrzeć w świecie."

    soner:wszystkie wypowiedzi na sb sa drukowane i wysylane do rodzicow autorow
    sir Luca:moje też?
    Alkhadias:Twoje są wysyłane na policję.
    soner:razem z probka kalu i moczu

    Offline Hubtus

    • Moderator
    • Opój
    • *
    • Wiadomości: 340
    • Piwa: 120
    • Płeć: Mężczyzna
    • Steam ID: Mój status Steam
    Odp: M&B 2 - Silnik graficzny i edytor
    « Odpowiedź #4 dnia: Luty 13, 2015, 20:54:08 »
    Jak dla mnie tworzenie map w nowym silniku wreszcie będzie stało na wysokim poziomie. Przesuwanie obiektów za pomocą różnych klawiszy było dość męczące w M&B, pomijając już dodawanie krzaków, czy też drzew. A w Bannerlodzie jak widać wystarczy tylko ustalić rozmiar pędzla, parametry oraz zapewne modele z których będzie mógł korzystać pędzel i w kilkanaście minut będzie można zapełnić w jakiś sensowny sposób dziurę na mapie :).

    Zastanawiam się jednak, czy sam edytor nie będzie miał dużo wyższych wymagań, niż sama gra, bo z tego co widzę po dzisiejszych produkcjach wyższej klasy odpalenie gry na przyzwoitym poziomie zazwyczaj nie gwarantuje, że edytor również będzie  płynnie chodził. Swoją drogą mogliby wreszcie ujawnić wymagania Bannerlord'a.

    Czy tylko ja widzę w tej mapie z filmiku odświeżoną wersje ruin z Warband'a? :P

    Offline Kradus9

    • Pielgrzym
    • *
    • Wiadomości: 30
    • Piwa: 2
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: M&B 2 - Silnik graficzny i edytor
    « Odpowiedź #5 dnia: Luty 17, 2015, 10:03:57 »
    A ja mam pytanie, czy zadziała to na mojej 7-letniej maszynie?

    Offline firentis

    • Moderator Gier Podobnych
    • Gawędziarz
    • *
    • Wiadomości: 1014
    • Piwa: 119
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: M&B 2 - Silnik graficzny i edytor
    « Odpowiedź #6 dnia: Luty 17, 2015, 10:55:35 »
    Bardzo szczegółowe to pytanie :P
    Po pierwsze, nie możemy powiedzieć, bo sami nie wiemy, jakie Bannerlord ma wymagania.
    Po drugie zaś, nie opisałeś, jakie twój komputer ma podzespoły.

    Offline Haazheel

    • Bibosz
    • *
    • Wiadomości: 430
    • Piwa: 13
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: M&B 2 - Silnik graficzny i edytor
    « Odpowiedź #7 dnia: Luty 20, 2015, 18:02:31 »
    W tle nuta jak w Pendorze :D
    Mam nadzieję że oprócz tego edytora to dadzą coś rodzaju module systema do tworzenia modów :D

    Offline Garedyr

    • Bibosz
    • *
    • Wiadomości: 483
    • Piwa: 64
    • Płeć: Mężczyzna
    • Aha
    • Steam ID: Mój status Steam
    Odp: M&B 2 - Silnik graficzny i edytor
    « Odpowiedź #8 dnia: Luty 20, 2015, 19:43:27 »
    W tle nuta jak w Pendorze :D
    Mam nadzieję że oprócz tego edytora to dadzą coś rodzaju module systema do tworzenia modów :D

    Widzę, że twój angielski nie jest najlepszy ;P Mody będziemy tworzyć w edytorze. Rzeczy takie jak skrypty także będziemy tam tworzyć tak jak wszystko inne, ale jak, to już nie wiadomo.


    "Szukaj po omacku ch*ja w cieście" ~Prußak
    "Jakbym miał pasztet to bym zjadł kanapkę z pasztetem ale nie mam chleba" ~Mat Berserker
    "Bieg na kilometr w ramach biegania, to jak picie piwa bezalkoholowego w ramach picia alkoholu" ~Dyktator

    Offline Lis Etis

    • Tułacz
    • *
    • Wiadomości: 7
    • Piwa: -1
    • Płeć: Mężczyzna
    • Nikaro - Figaro, Lis - Etis
    Odp: M&B 2 - Silnik graficzny i edytor
    « Odpowiedź #9 dnia: Luty 21, 2015, 23:47:21 »
    Pięknie wygląda... Wiedziałem, że do tego dojdzie, czas na zakup nowej karty graficznej. Z 1GB się nie nacieszę.

    Offline JakubII

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 166
    • Piwa: 11
    • Płeć: Kobieta
    • Spongebob Schwammkopf
      • 9
    Odp: M&B 2 - Silnik graficzny i edytor
    « Odpowiedź #10 dnia: Luty 21, 2015, 23:57:48 »
    *WoW*

    Czekam niecierpliwie!

    *WoW*
    (click to show/hide)

    Offline Murzyn Waleczny

    • Kmieć
    • *
    • Wiadomości: 77
    • Piwa: 25
    • Płeć: Mężczyzna
    • Taki swój swojski Murzyn.
    Odp: M&B 2 - Silnik graficzny i edytor
    « Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 13, 2015, 21:50:09 »
    Mam nadzieję, że ułatwienie modowania na tym genialnym i mocno reklamowanym edytorze map się nie skończy.
      Szlachta murzyńska

    Offline Baldwin

    • Awanturnik
    • *
    • Wiadomości: 1851
    • Piwa: 112
    • Świat jest tylko wyobrażeniem mnie ψ
    Odp: M&B 2 - Silnik graficzny i edytor
    « Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 15, 2015, 13:26:23 »
    Mam nadzieję, że ułatwienie modowania na tym genialnym i mocno reklamowanym edytorze map się nie skończy.

    Szczerze mówiąc to wg ich "dzienników" chcą stworzyć grę jak najbardziej przystępną dla modderów itd. Natomiast pytanie brzmi: Czy to wszystko a propos tej przystępności i "wielu możliwości"?

    Unikam zła, chyba Bóg mnie opętał
    Może pomoże jak wrócę do piekła (Proszę...)
    Kieruje nami potrzeba, nie moda
    Można nas nienawidzić, nie sposób ignorować
    To mnie moja była kiedyś pochowała żywcem
    Nie życzę jej źle, niech się układa dziw...

    Offline Filcefix

    • Gracz Roku DLG
    • Gawędziarz
    • *
    • Wiadomości: 1117
    • Piwa: 127
    • Płeć: Mężczyzna
    • Średniowiecze, zabawy tarczą i mieczem.
    Odp: M&B 2 - Silnik graficzny i edytor
    « Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 15, 2015, 15:32:33 »
     Pitu pitu. Robienie map, robieniem mapa. Ja jestem ciekaw jak będzie wyglądało pole walki z całym module system i nadawanie animacji modelom ^^